Hlavní navigace

Ředitel Primy chce do roka zvýšit sledovanost nad 20 procent

15. 4. 2008
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
15. 4. 2008

Televize Prima by měla do jednoho roku zvýšit průměrný denní podíl na sledovanosti nad 20 procent. V nedělním pořadu Média a svět na zpravodajském kanálu ČT 24 to řekl nový generální ředitel Primy Marek Singer. Podílu nad 20 procent Prima naposledy dosáhla loni v srpnu. Právě přes léto tradičně roste zájem o tento program. Dnes se denní podíly Primy pohybují pod 18 procenty.

VIDEO: Pořad ČT 24 Média a svět o televizi Prima

Singer rovněž nevyloučil, že Prima opět posune vysílací čas hlavní zpravodajské relace, která se po přesunu na 19:30 přímo proti Televizním novinám na Nově propadla ve sledovanosti až pod hranici půl milionu diváků. Kampaň, která vedla k uvedení zpráv jako hlavní změny, bych vedl trošku jinak, prohlásil Singer. Zprávy na Primě podle něj dokázaly využít slabých míst nováckých Televizních novin, televize na ně ale diváky neupozornila.

ČTĚTE TAKÉ: Pavel Zuna: Zprávy na Primě od 19:30 jsou průzkum bojem

Přesunou se tedy zprávy Primy zpět na 18:55, sedmou hodinu večer proti Událostem nebo na čas mezi koncem Událostí a začátkem Televizních novin, tedy přibližně na 19:20? Těch možností je opravdu velmi hodně. Jde o to, aby ten další krok byl s rozmyslem a nevznikl pod tlakem, říká diplomaticky Singer. S Pavem Zunou jako šéfredaktorem zpravodajství počítá i nadále: Už jednou vytáhnul zprávy z půl milionu diváků na milion, když se přesunuly na 18:55.

Úkolem Primy je podle Singera stát se opět rodinnou televizí. Proto angažoval jako nového programového ředitele bývalého šéfa programu České televize, Brita Gordona Lovitta. Nemá strategii „Hurá na Bastilu“, je spíš pro zachování kontinuity. Vyhovovali jsme si i lidsky, tak jsme si plácli, vysvětlil Singer, proč program Primy povede další cizinec.

Ředitel Primy rovněž odmítl další experimenty typu reality show VyVolení. VyVolení a rodinná televize nejdou moc dohromady. Byl to jeden z těch klasických fluktuačních vrcholů, který se využil v době prodeje Primy, ale stálá úroveň, kde se Prima vyskytovala v nejlepších letech, se pohybovala okolo 22 procent, konstatoval Singer.

Vysílání fotbalového Eura, které na dva až čtyři týdny zcela změní programové schéma Primy, se nový generální ředitel této televize neobává. Pokud naši borci postoupí, je to pro nás šance ukázat, že naše programová skladba je velmi kvalitní, míní. Navíc dodává, že přenosy na Primě si zapnou i diváci, kteří jinak Primu nesledují a ti by se mohli k této stanici později vracet: Mohli bychom tím i něco získat a ne ztratit.

Bývalý šéf Primy Martin Dvořák, za jehož vedení komerční dvojka dosáhla nejvyšší sledovanosti a na podzim 2005 během první řady reality show VyVolení dosahovala více než třicetiprocentního podílu na trhu, svému nástupci poradil, aby se nesoustředil na televizní formáty úspěšné v zahraničí. Ukazuje se, že to, co funguje v zahraničních trzích v televizi, naprosto nefunguje v České republice, prohlásil Dvořák, který nyní řídí Dopravní podnik hlavního města Prahy.

Co by tedy udělal Dvořák, kdyby byl na Singerově místě? Začal bych tím, že bych vyházel všechny zahraniční konzultanty a složil znovu svůj tým, uvedl bývalý šéf Primy pro pořad Média a svět. Podle Singera se ale vliv zahraničních poradců, které do Prahy posílá poloviční vlastník Primy, švédská společnost Modern Times Group (MTG), přeceňuje. Nakonec, chceme udělat přesně to, co říká pan Dvořák, dodal.

V rámci digitalizace chce Prima podle nového ředitele dosáhnout rovnoprávných podmínek s televizí Nova. Jedna z našich největších připomínek k Technickému plánu přechodu (TPP) je, že naše pokrytí digitálním signálem a jeho zavádění je pomalejší než u konkurenční stanice. Pokud ten proces bude probíhat fér, v každém případě pro nás bude pokrytí na závěr tohoto procesu lepší. V průběhu tohoto stavu ale můžeme být znevýhodněni a to si nemohu vůči akcionářům dovolit, uvedl Singer.

Řediteli Primy se také nelíbí, jakým způsobem je připravovaná státní informační kampaň k zavádění zemského digitálního a vypínání zemského analogového televizního vysílání. Kampaň ještě není ani vymyšlená, ani hrubě popsaná, jsou na ní alokované peníze a zdaleka ještě nemá jasné parametry. Nikdy bych si ji nedovolil v komerční oblasti tak vágně zadat, kritizoval Singer práci Národní koordinační skupiny pro digitalizaci.

BRAND24

Prima se podle Singera nebude finančně podílet na kampani, pokud by tím měla pomáhat své konkurenci. Pokud tento model bude propagovat naše konkurenční platformy, jako jsou satelity a placenou televizi, tak je poněkud nerealistické se domnívat, že komerční subjekty budou přispívat na kampaň proti nim samým, konstatoval Marek Singer.

K tomu je ovšem třeba dodat, že to byla sama Prima, kdo mohl díky satelitu rozšířit své vysílání na území celé České republiky a její švédský spoluvlastník MTG zde provozuje také placené kabelové a satelitní kanály Viasat Explorer, Viasat History a Spice, takže by kampaň propagovala i je. U televize Nova by zase technologicky neutrální kampaň podporující kromě DVB-T také digitální satelitní, kabelovou a IP televize, zase mohla propagovat tematické kanály Galaxie sport a Nova Cinema.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).