Pokud České televizi zůstane právo vysílat reklamu i po 1. lednu 2008, kdy o ní měla přijít, povede to k pokřivení cen na celém trhu. Zpravodajskému serveru iDnes.cz to řekl v reakci na výsledek karlovarského jednání českých filmařů s premiérem Mirkem Topolánkem (ODS) generální ředitel Novy Petr Dvořák.
Filmaři se s premiérem Topolánkem a ministrem kultury Václavem Jehličkou (KDU-ČSL) na schůzce v Karlových Varech shodli na tom, že připravovaná novela vysílacího zákona, která řeší přechod z analogového na digitální zemské televizní vysílání, zachová ČT možnost vysílat reklamu i po 1. lednu 2008. Zisk z jejího prodeje by ale nešel na účet ČT, nýbrž do státního fondu na podporu digitalizace a menší část do fondu na podporu kinematografie.
Reklamu by mohla ČT vysílat až do vypnutí analogového vysílání. Soukromé televize nemohou proti této variantě nic namítat. ČT z toho neplynou žádné výhody,
řekl serveru iDnes.cz bývalý generální ředitel ČT Ivo Mathé, který v Karlových Varech vystupoval jako mluvčí českých filmařů. S tím však zásadně nesouhlasí ředitel Novy Dvořák: Že z toho nebudou nic mít? Jistě, kromě dumpingových cen, které ovlivní celý reklamní trh,
uvedl pro iDnes.cz.
Asociace českých reklamních agentur je ale přesně opačného názoru. Zrušení reklamy v ČT by podle ní vedla k tomu, že by se inzerenti a mediální agentury vydaly na pospas obchodnímu oddělení Novy a neúměrně vysokým ceníkům za její reklamní časy. Řediteli Novy se na druhou stranu nelíbí i další výsledek dohody filmařů s premiérem: Pokud budou tedy filmaři ještě několik let díky prodloužení reklamy v ČT dostávat kolem 150 milionů korun ročně, co potom ještě dále chtějí od privátních televizí? A proč je dále potřeba spěchat s novým filmovým zákonem?
ptá se Petr Dvořák.