Hlavní navigace

R2B2 vyvinulo další programatické reklamní formáty pro televizi

15. 9. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Karel Choc
V prostředí hybridní televize už první klienti testují automatizovaný nákup videoreklamy.

Na začátku letošního roku zrealizovala společnost R2B2 první programatickou televizní kampaň formou banneru ve spodní části obrazovky. Do projektu se zapojila televize Óčko a agentura Adexpres. Nyní R2B2 představila pilotní kampaně obsahující programaticky zakoupenou videoreklamu v televizi. Jejich dopad opět testuje Adexpres, se kterým R2B2 dlouhodobě spolupracuje.

S R2B2 spolupracujeme a testujeme mnoho věcí. Pre-roll na HbbTV skrze programmatic považujeme za další milník. Propojení TV reklamy s online prostředím a programatickým nákupem bude v budoucnu zásadní. Pomocí této metody očekáváme lepší práci s reachem a frekvenci, ať už jako doplněk televizní nebo online kampaně, myslí si Petr Jahn z agentury Adexpres.

Reklama je ke shlédnutí jako Pre-roll před obsahem videotéky nebo konkrétního klipu na stanicích televize Óčko. Shlédnutí této reklamy předchází interakce uživatele s televizí skrze červené tlačítko na ovladači. Alternativou je formát Switchroll, který se přehraje automaticky.

Klip reklamy může být dlouhý až třicet sekund a jeho formát je plně standardizovaný s online formáty pro programatické video. Po několika sekundách je přeskočitelný a lze jej – stejně jako televizní bannery – programaticky cílit, využívat storytelling a mít téměř okamžitou kontrolu nad kampaní. Velmi brzy očekáváme rozšíření této reklamy i na další televizní stanice, dodal Stanislav Mottl, manažer R2B2 (na fotografii).


Autor: Karel Choc

Stanislav Mottl

Nová funkce televizních bannerů

Další novinkou společnosti R2B2 je funkce programatických televizních reklamních bannerů. Mezi programatickými kampaněmi se objevují první, které využívají proklik do HbbTV aplikace. Jako první tuto možnost reklamy otestovali inzerenti O2 a KKCG.

BRAND24

Na obrazovce se objeví reklamní banner, který navíc obsahuje akční tlačítko. Po stisknutí červeného tlačítka na ovladači se zobrazí interaktivní microsite nebo miniaplikace. Navíc lze sbírat i leady například v podobě telefonního čísla. Do vysílání se uživatel vrátí opětovným stisknutím červeného tlačítka.

Přestože jsou HbbTV aplikace podobné webovým stránkám, jsou velmi odlišným prostředím. Při tvorbě kampaně je třeba na tuto skutečnost pamatovat a nepodcenit specifika tohoto nového reklamního prostoru, vysvětluje Mottl. Partnerem R2B2 pro HbbTV prostředí je společnost Hybrid.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).