U příležitosti konání summitu, na němž se podílí i Ministerstvo průmyslu a obchodu a také Rada kvality ČR, provedla agentura Ipsos průzkum na téma Udržitelný rozvoj. Mimo jiné z něj vyplynulo, že dvě třetiny z nás jsou ochotny připlatit si za výrobek šetrný k životnímu prostředí. Průzkum proběhl na vzorku dospělé internetové populace mezi 1000 respondenty a jeho zadavateli byla Asociace společenské odpovědnosti a Národní síť Global Compact Česká republika.
Pokud výsledky průzkumu ve stručnosti shrneme, vypadají asi takto:
- Plných 63 % je ochotno připlatit si za výrobek šetrný k životnímu prostředí nebo pokud je z něj určitá částka odváděna na nějaký společensky prospěšný projekt.
- Pouze 18 % populace dobrovolně pomáhá neziskovým organizacím či občanským sdružením, přičemž 66 lidí ze 100 samo o sobě deklaruje, že by mohlo pomáhat více.
- O „Cílech udržitelného rozvoje“ (SDGs), které loni přijalo 193 členských států OSN, nikdy neslyšelo 82 % lidí ve věku 35–44 let.
K poslednímu výsledku Lucie Mádlová, ředitelka Asociace společenské odpovědnosti a hlavní organizátorka pražského květnového summitu Global Compact 2030, říká: Bohužel je to velmi smutné zjištění, zvlášť když si uvědomíme fakt, že právě lidé v tomto aktivním věku by měli být hlavními hybateli změn a měli by se o toto téma aktivně zajímat. V roce 2030, který je pro naplnění Cílů udržitelného rozvoje rozhodující, budou tito lidé stále ještě v produktivním věku, bude jim 49–58 let. Proto je velmi důležité, aby právě tato věková skupina měla nyní co největší povědomí o udržitelném rozvoji a cílech.
Celosvětová síť OSN (UN) Global Compact vznikla v roce 2000 a dnes je do ní zapojeno na 13 000 organizací, z toho 8500 firem s 60 miliony zaměstnanci ve 165 zemích světa. Tvoří tak největší platformu udržitelného podnikání na světě.