Hlavní navigace

Proč Potravinový inspektor nechodí do Billy a Penny Marketu? ptá se Novy RRTV

27. 6. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Srovnatelně velké obchodní řetězce už reportér Televizních novin Ladislav Hruška navštívil. Vysílací rada spekuluje, zda Billu a Penny Market nevynechává schválně kvůli inzerci na Nově.

Jak je možné, že Potravinový inspektor Novy dosud nenavštívil hypermarkety Billa a Penny Market, zatímco obchody jiných značek se dočkaly jeho návštěv opakovaně? Na to se televize Nova ptá Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Domnívá se přitom, že další obchodní řetězce, které se už v reportážích Ladislava Hrušky objevily, byly tímto postupem znevýhodněny. Radní proto žádají po Nově vysvětlení a přímo se ptají, zda to nesouvisí s tím, že Billa a Penny Market, které patří stejnému majiteli, na Nově pravidelně inzerují.

K TÉMATU: Obchodní řetězce se snaží jídlem uplácet Potravinového inspektora televize Nova

„Rada (…) žádá provozovatele CET 21 (…) o podání vysvětlení, z jakého důvodu je v rubrice Potravinový inspektor, zařazované do pořadu Televizní noviny na programu Nova, opomíjen jeden z největších řetězců v ČR Penny Market a také řetězec Billa, přestože ostatní řetězce se srovnatelným zastoupením na trhu ČR v pořadu již několikrát prezentovány byly. Zejména pak o vysvětlení, zda nízký zájem potravinového inspektora o uvedené dva řetězce souvisí s faktem, že Billa a Penny Market jsou významnými zadavateli obchodních sdělení ve vysílání programů provozovatele CET 21,“ napsali radní v tiskové zprávě ze svého posledního zasedání.

BRAND24

ČTĚTE TAKÉ: Placka Potravinový inspektor od Novy je hitem: za tři dny o ni požádalo devět tisíc lidí

Nova odmítla požadavek RRTV jakkoli komentovat. Podle mluvčího Jana Strouhala zatím neobdržela písemný požadavek Rady a do té doby se nechce k tomuto tématu nijak vyjadřovat. Server DigiZone.cz se na případné ovlivňování reporáží Potravinového inspektora ze strany obchodních řetězců inzerujících na Nově ptal v nedávném rozhovoru s ředitelem zpravodajství Novy Vladimírem Mužíkem. Ten to zcela odmítnul: „Obchodní záležitosti nemohu ze své pozice nijak komentovat. Zpravodajství je ale striktně odděleno od obchodního oddělení Novy, takže i kdyby k něčemu takovému došlo, tak to příliš neřeším,” řekl.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).