Hlavní navigace

Primě se daří, minulý týden měla druhý nejlepší podíl za letošní rok

19. 8. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
19. 8. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Druhého nejlepšího podílu na dospělém publiku za celý letošní rok dosáhla minulý týden televize Prima. Zároveň byla jedinou plnoformátovou televizí, které diváci přibývali. Nově i prvnímu programu České televize naopak sledovanost mírně klesla. Určitý pokles, ale spíše stagnace, se poslední týdny dotkla také digitální plnoformátové televize Barrandov.

Hlavní program Primy minulý týden sledovalo po celý den v průměru 18,98 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 0,46 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním večerním čase od 19 do 23 hodin si Prima ještě polepšila na průměrný podíl 19,34 procenta. Program Prima Cool dosáhl celodenního průměrného podílu 1,13 procenta, což je o 0,11 procentního bodu méně než minule. Během prime time jeho průměrný podíl klesl na 1,02 procenta.

Televizi Nova i jejímu filmovému kanálu Nova Cinema diváci minulý týden ubývali. Hlavní program Novy dosáhl průměrného celodenního podílu 34,08 procenta (o 0,25 procentního bodu méně než předminulý týden), v hlavním vysílacím čase jej sledovalo v průměru 36,99 procenta dospělé populace. Nova Cinema dosáhla celodenního podílu 1,79 procenta, o tři setiny procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time ale její podíl stoupl na 1,90 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden (Zdroj: www.ato.cz)

České televizi se až na první program dařilo. ČT 1 ale zaznamenala celkem výrazný pokles průměrného celodenního podílu na divácích starších patnácti let z 21,01 na 19,79 procenta (o 1,22 procentního bodu). Během prime time průměrný podíl Jedničky stoupnul na 21,67 procenta. Zájem naopak stoupal o ČT 2. V celodenních číslech Dvojak dosáhla průměrného podílu 5,91 procenta, což je o 0,84 procentního bodu více než minule, v hlavním vysílacím čase vykázala dokonce podíl 6,37 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009

Posilovaly i vyloženě digitální kanály ČT. Sportovní ČT 4 dosáhla průměrného celodenního podílu 1,70 procenta, o pět setin procentního bodu více než předminulý týden. Během prime time však její průměrný denní podíl klesl až na 0.98 procenta. Zpravodajská ČT 24 dosáhla průměrného celodenního podílu 1,96 procenta (nárůst o 0,16 procentního bodu), během prime time pak 1,24 procenta.

Tipy C

Plnoformátová digitální televize Barrandov zřejmě dosáhla se současným programovým schématem svého vrcholu, protože její týdenní podíly poslední dobou stagnují. Minulý týden Barrandov sledovalo po celý den v průměru 2,65 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o čtyři setiny procentního bodu méně než minule. V hlavním vysílacím čase dosáhla TV Barrandov průměrného denního podílu 1,63 procenta.

Malým kabelovým a satelitním televizím, sdruženým v kolonce „ostatní televize“, minulý týden diváci mírně přibývali. Po celý den je sledovalo v průměru 12,00 procenta dospělého publika (nárůst o 0,13 procentního bodu), během prime time pak 8,86 procenta (což však znamená celkem silný pokles).

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).