Hlavní navigace

Prima se propadla v týdenním podílu na divácích na sedmileté minimum

12. 2. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
12. 2. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Průměrný týdenní podíl televize Prima na sledovanosti se minulý týden propadl na nejnižší hodnotu za posledních sedm let. Primu po celý den sledovalo v průměru pouze 15,41 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. Horšího výsledku Prima dosáhla naposledy první lednový týden v roce 2002, kdy vykázala průměrný podíl 15,08 procenta.

GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti za 6. týden 2009 (PDF, 23kB)

Prima se propadla i v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin, kdy dosáhla průměrného podílu na dospělém publiku 15,84 procenta. To je o 0,18 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V celodenních číslech si Prima oproti předchozímu týdnu pohoršila o 0,52 procentního bodu. Nízká sledovanost Primu provází od třetího lednového týdne, od kdy se její týdenní podíl na celodenní sledovanosti pohybuje pod hranicí 16 procent.

Opačným směrem se ve sledovanosti vydala televize Nova. V celodenních číslech minulý týden dosáhla průměrného podílu 39,71 procenta, což je o 0,18 procentního bodu více než při minulém měření. Během prime time si Nova polešila ještě významněji: z podílu 42,38 procenta v předminulém týdnu na 44,10 procenta v týdnu minulém. Divácký zájem stoupal také o filmový kanál Nova Cinema. Po celý den jej v průměru sledovalo 1,31 procenta dospělého publika (o tři setiny procentního bodu více než minule) a v hlavním vysílacím čase 1,17 procenta (to je ale o pět setin procentního bodu méně než v předminulém týdnu).

TABULKA: Vývoj týdenních podílů televizí na sledovanosti za roky 2008 a 2009

Prvnímu programu České televize minulý týden diváci ubývali. Po celý den dosáhla ČT 1 průměrného podílu 20,40 procenta, což je o 0,61 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase pak ČT 1 sledovalo v průměru 22,28 procenta dospělého publika, o 1,36 procentního bodu méně než minule. Mírně stoupl zájem o ČT 2, ale jen v celodenních číslech, kdy podíl Dvojky stoupnul z 5,66 procenta v předminulém týdnu na nynějších 5,87 procenta. Během prime time ale podíl ČT 2 klesl z 4,91 na 4,64 procenta.

BRAND24

Zájem stoupal také o digitální kanály veřejnoprávní televize. Podíl sportovní ČT 4 po celý den dosáhl průměrné hodnoty 1,69 procenta, což je o 0,77 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase stoupl průměrný podíl ČT 4 mezi posledními týdny z 0,70 na 0,91 procenta. Celodenní podíl zpravodajské ČT 24 minulý týden stoupl o 0,28 procentního bodu na 1,47 procenta. Během prime time zájem diváků o ČT 24 ale klesl o tři setiny procentního bodu na průměrných 0,78 procenta.

Velký pokles zaznamenaly také malé kabelové a satelitní televize. Po celý den je v průměru sledovalo 13,86 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 0,34 procentního bodu méně než přede dvěma týdny. V hlavním vysílacím čase ale podíl „ostatních“ televizí neklesnul tak významně, pouze o čtyři setiny procentního bodu na průměrných 10,28 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).