Hlavní navigace

Prima minulý týden na nejlepších číslech za letošek, meziročně nejvíc rostla Nova Cinema

20. 10. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Hlavní kanál Primy se dostal i nad loňská čísla a zvýšil svůj náskok před ČT 1, která naopak zaznamenává největší meziroční propady ve všech měřených stanic

Mezitýdenní vývoj (vs. 41. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Hlavní kanál Primy zaznamenal minulý týden největší růst průměrného celodenního podílu na dospělém publiku starším 15 let ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Prima si polepšila o 1,23 procentního bodu na hodnotu 15,33 procenta a navíc rostla jako jediná ze tří nejsledovanějších televizních stanic v zemi. Druhý nejvyšší růst připadl na ČT 2, jejíž podíl stoupl o 0,42 procentního bodu na 4,70 procenta. Česká televize minulý týden ale spíše ztrácela. Největší propad ze všech českých televizí zaznamenala ČT 1, která si pohoršila o 0,68 procentního bodu na hodnotu 13,08 procenta. Obdobně ale klesaly i ČT 24 (o 0,65 procentního bodu na 4,37 procenta) a ČT Sport (o 0,64 procentního bodu na 2,31 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Volby udělaly z ČT 24 skokana týdne, meziročně nejvíc posilovala Nova

V součtu všech šesti programů pak Česká televize v porovnání s předminulým týdnem zaznamenala největší pokles ze tří největších televizních skupin v zemi. Pohoršila si o 1,48 procentního bodu na kumulovaný podíl 26,22 procenta. Klesala i vedoucí skupina Nova, ale v porovnání s ČT jen nepatrně: pohoršila si o 0,25 procentního bodu na hodnotu 34,54 procenta. V jejím případě se na poklesu nejvíce podílel hlavní kanál, mírně také Smíchov. Jako jediná z „velké trojky“ minulý týden stoupala skupina Prima. I přes mezitýdenní poklesy Primy Cool a Primy love si polepšila o 1,18 procentního bodu na hodnotu 23,06 procenta.

Top 10 všechny stanice (42. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden rovněž nejvíce polepšil hlavní kanál Primy. Jeho podíl ale nerostl tolik jako v širší kategorii všech dospělých diváků nad 15 let. Prima si polepšila o 0,89 procentního bodu na hodnotu 12,61 procenta. Viditelný růst o 0,41 procentního bodu na podíl 6,44 procenta zaznamenala i Nova Cinema, která si s náskokem udržela pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi a začala se pomalu blížit výkonu ČT 1. Ta naopak zaznamenala minulý týden největší propad: o 0,93 procentního bodu na hodnotu 10,05 procenta. Významně klesala i zpravodajská ČT 24 (o 0,55 procentního bodu na 2,37 procenta) a ČT Sport (o 0,53 procentního bodu na 2,53 procenta).

Rovněž u mladých diváků se ČT jako celek minulý týden propadla, dokonce jako jediná z tří největších televizních skupin v zemi. Oproti předminulému týdnu si pohoršila o 1,40 procentního bodu na hodnotu 21,77 procenta. Skupina Nova si na rozdíl od širší kategorie všech dospělých diváků nad 15 let u mladšího publika nepatrně polepšila, když její souhrnný podíl rostl o 0,25 procentního bodu na hodnotu 39,11 procenta. Nejvyšší růst zaznamenala opět skupina Prima, když si ve srovnání s předminulým týdnem polepšila o 0,73 procentního bodu na kumulovaný podíl 23,03 procenta a opět se v této kategorii udržela nad ČT.

Kanály – průměrné podíly (42. týden 2014)
Graf podílu kanálů (42. týden 2014)
Graf podílu skupin (42. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 42. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 42. týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT 2, a to o 0,82 procentního bodu na 4,70 procenta. Obdobně rostla i Nova Cinema. Její podíl vzrostl o 0,81 procentního bodu na hodnotu 4,72 procenta. Významný růst zaznamenala i Telka ze stejné skupiny Nova, jež si polepšila o 0,55 procentního bodu na podíl 1,57 procenta. Naopak největší meziroční pokles potkal ČT 1, která se propadla o 1,89 procentního bodu na 13,08 procenta. Výrazně se propadl i hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 1,18 procentního bodu na 24,89 procenta, a také zpravodajská ČT 24, která se propadla o 0,85 procentního bodu na hodnotu 4,37 procenta.

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Pohledem tří největších televizních skupin u nás a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si meziročně nejvíce polepšila skupina Nova. Její podíl vzrostl o 0,90 procentního bodu na hodnotu 34,54 procenta. Nova měla štěstí, protože poměrně velký pokles jejího hlavního kanálu kompenzoval slušný meziroční růst všech tematických kanálů. Mírné zlepšení vykázala i skupina Prima, jejíž souhrnný podíl vzrostl o 0,08 procentního bodu na hodnotu 23,06 procenta. Jako jediná z „velké trojky“ klesala ČT, která si meziročně pohoršila o 0,91 procentního bodu na podíl 26,22 procenta. Nepomohly jí ani nové kanály ČT :D a ČT art.

BRAND24

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let zaznamenala největší meziroční růst u průměrného celodenního podílu na publiku Nova Cinema. Polepšila si výrazně víc než u širší kategorie všech dospělých nad 15 let, konkrétně o 1,25 procentního bodu na hodnotu 6,44 procenta. Výrazný nárůst vykázal i dětský kanál Déčko, který si polepšil o 0,86 procentního bodu na 2,64 procenta. Opačný extrém zaznamenal hlavní kanál Novy, který se meziročně propadl nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry, konkrétně o 1,38 procentního bodu na hodnotu 26,84 procenta. Obdobně ale klesala i ČT 1, jež si pohoršila o 1,28 procentního bodu na 10,05 procenta. A do třetice padala i TV Barrandov – o 0,77 procentního bodu na hodnotu 2,62 procenta (a ČT 24 o 0,81 procentního bodu na 2,37 procenta).

V meziročním srovnání výkonu tří největších televizních skupin v zemi si v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let nejvíce polepšila skupina Nova. Její podíl vzrostl o 1,02 procentního bodu na hodnotu 39,11 procenta. Mírně rostla i skupina Prima, dokonce lépe než u všech dospělých nad 15 let. Meziročně si polepšila o 0,31 procentního bodu na kumulovaný podíl 23,03 procenta. Jako jediná z „velké trojky“ klesala ČT, která si pohoršila o 0,32 procentního bodu na souhrnný podíl 21,77 procenta. V jejím případě šlo ale o mnohem lepší meziroční vývoj než u širší kategorie všech dospělých diváků nad 15 let, což potvrzuje pokračující trend omlazování publika veřejnoprávní televize.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).