Hlavní navigace

Prima i Nova minulý týden oslabily, diváky jim odebrala hlavně ČT 1

4. 11. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
4. 11. 2010

UVNITŘ GRAF A TABULKA Rozdíl mezi televizemi Nova a Prima se minulý týden snížil na 12 procentních bodů v celodenním podílu na dospělém publiku. Oběma největším českým televizím ale ubývali diváci, kteří odcházeli především k prvnímu programu České televize, ale také k televizi Barrandov, Primě Cool a Nově Cinema. Česká televize i přes jasné vítězství ve víkendových hlavních vysílacích časech zase tolik nestoupla, v prime time ale minulý týden porazila Primu a po dlouhé době zaujala pozici dvojky na trhu.

ČT 1 bodovala ve večerních časech tradičně v pátek, díky StarDance i v sobotu, a detektivka Ach, ty vraždy! Jí přinesla vítězství i v neděli. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku to ale stačilo na hodnotu 16,99 procenta, což je sice o 0,95 procentního bodu více než předminulý týden, ale pořád o dva procentní body méně, než dosáhla Prima. Ve večerních časech si ale ČT 1 polepšila na průměrných 18,92 procenta a Primu porazila. Stoupala i ČT 2, již si minulý týden zapnulo v průměru 3,92 procenta dospělého publika po celý den (jde o nárůst o 0,22 procentního bodu) a 3,57 procenta v prime time. Nestačilo to však ani na TV Barrandov, ani na Novu Cinema.

Tematické programy ČT minulý týden mírně klesaly. Zpravodajskou ČT 24 sledovalo po celý den průměrně 3,19 procenta dospělého publika, což je o 0,62 procentního bodu méně než minule. Jde o nejhorší výsledek od letošního května, ale dosavadní vyšší podíl ČT 24 měly na svědomí volby a povolební vyjednávání. Ve večerních časech podíl ČT 24 klesl až na průměrných 1,93 procenta. Sportovnímu kanálu ČT 4 klesl celodenní podíl o 1,06 procentního bodu na 1,31 procenta. Ve večerních časech Čtyřka ještě klesala, tentokrát na průměrných 1,10 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Televize Nova si minulý týden sáhla na nejhorší výsledek od konce letních prázdnin. Po celý den ji sledovalo 31,39 procenta dospělého publika, o 0,66 procentního bodu méně než předminulý týden. Ve večerních časech si Nova polepšila na průměrných 36,25 procenta, což je však hodnota, které tato televize před létem dosahovala běžně v celodenních číslech. Nově Cinema se dařilo lépe, mírně si polepšila z 3,78 na 3,95 procenta v celodenním podílu na dospělém publiku. V hlavních vysílacích časech šla ještě dál: průměrným podílem 4,19 procenta porazila i TV Barrandov a stala se čtvrtou nejsledovanější televizí v zemi v prime time.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Minulý týden výrazně ztrácela i Prima, jejíž hlavní podzimní tahák, soutěž Česko Slovensko má talent, s každým dalším dílem přichází o diváky. Primu sledovalo po celý den průměrně 19,11 procenta dospělého publika, což jen o 0,94 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V celodenních číslech to ještě stačilo na obhájení pozice dvojky na trhu, v prime time, kdy podíl Primy klesl na průměrných 17,89 procenta, však ne (předběhla ji ČT 1). Oproti tomu Prima Cool mírně rostla: v celodenních číslech o 0,28 procentního bodu na 2,91 procenta, během prime time však klesla na 2,84 procenta.

Tipy C

Dařilo se také televizi Barrandov, která si celodenním podílem 4,80 procenta polepšila oproti předminulému týdnu o 0,39 procentního bodu a dosáhla třetího nejlepšího týdenního výsledku v letošním roce. Na letošní plán vedení televize, průměrný šestiprocentní podíl na trhu, to však zatím nestačí, i když si Barrandov v celodenních číslech udržel pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi a opět porazil ČT 2. Během prime time ale jeho podíl mírně klesl na průměrných 4,14 procenta, což Barrandov odsunulo až za Novu Cinema a na páté místo v podílu na trhu.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,56 procenta, o 0,36 procentního bodu více než minule. Během prime time dosáhly podílu 1,77 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,87 procenta, což je o 0,91 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 7,40 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).