Hlavní navigace

Příběh IPTV platformy 4NET.TV, novinky v nabídce satelitních operátorů i nové přijímače na trhu

8. 7. 2017
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

 Autor: okamgnienie.pl
TÝDENNÍ REVIZE – Služby pardubické společnosti 4NET.TV využívá na dvě stě tuzemských operátorů, přehled červnových novinek pro satelitní diváky nebo obsáhlé recenze novinky od Panasonicu a Technisatu.

Novinky v prémiovém obsahu

Prémiový obsah nabízíme již čtvrtým rokem a neustále se snažíme jej vylepšovat a přizpůsobovat vám, předplatitelům. Proto proběhl podrobný průzkum přání a potřeb předplatitelů, kterým jsme se rozhodli co nejvíce přiblížit. Účastníci průzkumu nejčastěji uváděli zájem o větší množství novinek a aktualit, častější rozhovory s osobnostmi z mediální branže, analýzy aktuálních trendů a událostí na mediálním trhu u nás i v zahraničí a analýzy mediální legislativy. Proto se od července budeme těmto tématům věnovat ve výrazně větší míře než dosud. Další úprava bude ve zveřejňovaných analýzách sledovanosti televizí. Jak jste si přáli, nebudeme vás už zahlcovat denními statistikami, ale soustředíme se na ta nejdůležitější data a na podstatné výkyvy sledovanosti, což bude pro vás, čtenáře, mnohem přehlednější a praktičtější.

Změny v prémiovém obsahu – více analýz i rozhovorů pro předplatitele

Podrobný příběh IPTV platformy 4NET.TV

Pardubická společnost 4NET.TV solutions vyvinula vlastní IPTV řešení jako technologickou platformu, kterou využívají zejména středně velcí operátoři. Od roku 2015 řešení nabízí i menším telekomunikačním operátorům jako službu se zajištěnými vysílacími právy a licencí od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Naši platformu i službu v současné době využívá bezmála dvě stě operátorů po celé České republice a na Slovensku, říká na úvod rozhovoru ředitel společnosti Tomáš Říha.

4NET.TV: IPTV řešení, které si vybralo bezmála dvě stě tuzemských operátorů

Červnové novinky v nabídce satelitních operátorů

Náš spolupracovník sestavil přehled nových programů, které by neměly uniknout pozornosti satelitních diváků. Vysílat začala třeba britská hudební televize Flava, sportovní program Front Runner 1 a jeho o hodinu posunutá verze Front Runner 2 nebo tuzemská dětská stanice Tuty, o jejímž vzniku jsme podrobně informovali.

Nejzajímavější satelitní kanály, které zahájily vysílání během června

Změny v monitoringu reklamních příjmů

V červnu vypadly z tabulky reklamních investic, kterou připravuje společnost Nielsen Admosphere, čísla za internet. Ty bude nadále zveřejňovat Společnost pro internetový rozvoj, podrobné vysvětlení uvedla pro DigiZone PR manažerka SPIRu Tereza Tůmová. Data z projektu AdMonitoring, který mapuje zmíněné inzertní výdaje, jsou veřejně dostupná každý měsíc, data za letošní květen jsou dostupná na webu projektuDůvod, proč není možné tato data brát jako mediatyp ‚internet‘, je ten, že vyjadřují investice v onlinu do displejové reklamy. Pro celkové výdaje do reklamy v onlinu slouží inzertní výkony, které SPIR publikuje jednou ročně, zpravidla v únoru za rok předchozí a s predikcí pro rok publikace dat, doplnila Tůmová. Výsledky jsou dostupné na webu InzertníVýkony.cz.

Displejová reklama v květnu stagnovala, monitorované příjmy z videoreklamy klesly o tři miliony


Autor: SPIR

OLED novinka od Panasonicu 

Panasonic výrazně rozšířil řady svých televizorů s obrazovkami typu OLED nevyžadujícími podsvícení, a tudíž velice tenkými. Uvedení se odehrálo u vrcholu prý nejvyšší rezidenční budovy v Evropské unii, která je 192 metrů vysoká (52 pater) a jmenuje se Złota 44. Novinky jsou už z valné části v prodeji a šikovná Alza je má na své stránce všechny, včetně OLED Panasonic TX-77EZ1000, která by se měla – podle současných předpokladů – začít prodávat v září.

Panasonic OLED 2017: 4K televizor za 90 tisíc, THX a také maximální snaha po maximální černé

Setkání proběhlo v 50. patře nejvyšší rezidenční budovy v EU.

Sháníte set-top box, který umí HbbTV?

S napětím očekávaný set-top box je jeden ze dvou modelů v řadě Digipal, který si poradí s hybridním televizním vysíláním HbbTV. Jak se chová na tom českém, tedy zejména na kanálech České televize, FTV Prima a Óčku, uvidíte v článku. A vyzkoušeli jsme to – pro jistotu – vysoce nad míru obvyklou, tedy v řádu několika desítek hodin. Novinka napájená externím zdrojem 12 V nabízí, za cenu 4590 Kč, kvalitní tuner DVB-T/T2, připojení k internetu a řadu vstupů, včetně například dvojice USB (využít se dá i pro adaptér Bluetooth). Technisat myslel i na majitele starších TV nebo na ty, kteří si set-top box chtějí převážet, a zabudoval rovněž tradiční SCART. Moderní domácnost ovšem připojí box přes HDMI a ti, kteří mají domácí kino či rovnou nějaký audio-video (A/V) systém, mohou sáhnout i po samostatném digitálním audiovýstupu.

Technisat Digipal Isio HD: jeden z mála set-top boxů s HbbTV. A výtečný

Postihne kauza Kodi i koncové uživatele?

Úvodním výstřelem kauzy Kodi byl spor nizozemské agentury zastupující majitele autorských práv Stichting Brein proti rovněž nizozemskému podnikateli Jacku Frederiku Wullemsovi. Ten na svých webových stránkách několik let nabízel přístroj vybavený open-source softwarem Kodi. Do něj navíc předinstaloval veřejně dostupné doplňky (add-ony), umožňující bezplatné sledování děl chráněných autorským právem. Podrobný článek, objasňující proces a technické pozadí, najdete na sesterských stránkách Lupa.czKauza se aktuálně přelila i mimo území nizozemského království a razie proti prodejcům přístrojů vybavených zmiňovaným softwarem Kodi proběhly mimo jiné v Itálii a Británii. Na úrovni federálního soudu se pak problém nelegálních doplňků řeší i ve Spojených státech.

Aktuální vývoj kauzy Kodi. Dočkají se postihu i koncoví uživatelé?

Zacílení hybridní kampaně u lineárního vysílání

Společnost R2B2 připravila případovou studii využití metody IP retargetingu pro cross-device cílení v prostředí hybridní televize. Cílem výzkumu bylo otestování využití metody IP retargetingu pro cross-device cílení programatické reklamy mezi počítači, mobilními zařízeními a televizory. Pro testování byla využita kampaň pro odbornou konferenci Den programatiky. V České republice lze s vysokou penetrací oslovit populaci na adresovatelných počítačích a telefonech. U televizorů je tato penetrace nižší (mezi dvaceti a 25 procenty), nicméně rychle roste. Nejmasovější technologií, kterou se dají diváci televize adresně oslovovat, je programatická reklama v hybridní televizi. Tu v současné době využívá více než desítka celostátních televizních stanic, které dohromady pokrývají široké spektrum cílových skupin a utvářejí spojitý prostor jak pro masovou, tak pro cílenou inzerci.

Retargeting návštěvníků webu při sledování lineární televize

Jak dopadl původní sitcom Benzínka?

V sobotu 1. července odvysílala TV Relax první díl nového sitcomu Benzínka. V poslední době stále oblíbenější formát krátkých skečů má klasické schéma: reálná situace, vtipný mikropříběh, dramatické ztvárnění. Děj se odehrává na benzínové stanici, kde vládne nerudný šéf Vít, terorizující prodavačku s mizerným platem. Šéf ignoruje EET, protože to údajně zákazníky zdržuje, kosa na kámen narazí v okamžiku, kdy si tam Margotku koupí jeden z kontrolorů finanční správy a prodavačka mu odmítne vydat účtenku.

Benzínka: Jak vyzrát na EET. A na vražedný pětiminutový formát

Krátce

Na červenec jsou ohlášeny plánované údržby na televizních a rozhlasových vysílačích ČRa od úterý, 4. července. V případě rozhlasu nejde o nic velkého, většinou o výluky v řádu několika hodin. U TV největší várka přijde 4. a 12. července, ale výluk je pouze několik.

Údržbové přestávky, červenec: především Ústí nad Labem, Hradec Králové a Pardubice

Delegace tvůrců představila v karlovarském Domě České televize druhou řadu První republiky. Mezi hosty se objeví i Stanislav Majer, představitel nové postavy nekompromisního podnikatele. Jaké jiné prvky druhá řada přinese nebo v čem bude První republika II akčnější, prozradí režisér Biser ArichtevVeronika Arichteva, Pavel Batěk, Stanislav Majer i autoři projektu.

Nová řada První republiky představí nové postavy

Informačně-byznysová stanice Rádio Zet, kterou spoluvlastní mediální skupiny Lagardère Active ČR a Media Bohemia, získala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání opětovně zamítavé stanovisko ke své žádosti o změnu licenčních podmínek. Pro tuto chvíli tak v návaznosti na danou skutečnost přechází stanice od 1. července pouze na letní provoz a bude vysílat primárně reprízy.

Rádio Zet bude o prázdninách vysílat hlavně reprízy svých pořadů

BRAND24

Logo zpravodajského portálu a internetového streamu Zet

Zpravodajský portál TN.cz zaznamenal v patnáctém týdnu letošního roku rekordní návštěvnost v počtu reálných uživatelů za všechna zařízení dohromady, když si jej zobrazilo 841 tisíc reálných uživatelů. Jednalo se o rekord od 1. července 2016, kdy byla metrika RU total zavedena. Také v počtu přístupů z mobilních telefonů zaznamenala skupina Nova ve stejném týdnu rekordní čísla. TN.cz překročilo hranici 400 tisíc reálných uživatelů (rekord od začátku aktuální vlny měření, tedy od 1. června 2015). Mobilní aplikaci TN.cz si do června stáhlo 275 tisíc uživatelů.

Jak si vedou portály skupiny Nova po letošním rebrandingu?


Autor: Karel Choc

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).