Hlavní navigace

Podzimní novinky optikou televizních peoplemetrů

17. 11. 2016
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: Nova
UVNITŘ GRAFY – Zajímá vás, jak si vedly podzimní novinky tuzemských televizních stanic? Vzali jsme si na paškál sedm z nich, z toho čtyři seriály a tři soutěže.

Suverénně nejlepší nástup z podzimních pořadů předvedla druhá řada show Tvoje tvář má známý hlas, na kterou se v neděli 4. září koukalo na TV Nova 1,416 milionu diváků. Kromě letošní osmé řady taneční soutěže StarDance byla Tvoje tvář také jediným pořadem, jehož sledovanost nezačala po uvedení prvního dílu klesat. Tvoje tvář má známý hlas také oslovila zdaleka nejvíce diváků z věkové skupiny 15 až 54 let. První díl vidělo 893 tisíc diváků, druhý rovných devět set tisíc a třetí pak 934 tisíc zástupců mladší cílové skupiny.

K TÉMATU (kompletní zhodnocení podzimu 2016): Nejúspěšnější podzimní novinkou zůstává druhá řada soutěže Tvoje tvář má známý hlas 

Průměrně se na druhou řadu Tvojí tváře dívalo osmnáct procent diváků, kteří v tu dobu seděli před televizními obrazovkami, a to jak u diváků starších patnácti let, tak u mladší cílové skupiny ve věku od 15 do 54 let. V absolutních číslech pak sledovanost všech dosud odvysílaných epizod Tvojí tváře dosáhla 1 551 727 diváků starších patnácti let a 968 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let.


Autor: Bohumil Herwig

Sledovanost druhé řady soutěže Tvoje tvář má známý hlas (klikněte pro zvětšení).

Druhý nejvyšší počet diváků vykázala při svém prvním uvedení v sobotu 3. září soutěž Pevnost Boyard na Primě, která zaujala 1,343 milionu diváků starších patnácti let. Klesající tendenci její sledovanosti ale dobře ilustrují počty mladších diváků – první díl sledovalo 732 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let, druhý díl 629 tisíc a třetí jen 564 tisíc diváků. I to mohlo být důvodem, proč se po odvysílání prvních šesti dílů Prima rozhodla svůj podzimní triumf schovat a na další čtyři díly soutěže si diváci budou muset počkat.

Dalším důvodem pak bylo i nasazení soutěže StarDance, kterou začala vysílat Česká televize. Průměrný rating soutěže činil u diváků starších patnácti let 10,4 procenta a u mladší cílové skupiny do 54 let 9,6 procenta. V průměru sledovalo každý ze šesti odvysílaných dílů 896 500 diváků starších patnácti let, z toho 515 250 jich bylo mladších 54 let.


Autor: Bohumil Herwig

Sledovanost soutěže Pevnost Boyard (klikněte pro zvětšení).

Třetího nejlepšího výsledku dosáhla při svém uvedení osmá řada soutěže StarDance …když hvězdy tančí, na kterou se v sobotu 8. října na ČT1 koukalo 1,305 milionu diváků. Následující týden to pak bylo 1,377 milionu diváků a pokles tak nastal až u třetího dílu, který oslovil 1,325 milionu diváků starších patnácti let. Méně pak bylo mladších diváků, když první díl vidělo 462 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let, druhý 460 tisíc a třetí 465 tisíc.

StarDance dosáhl průměrného ratingu u cílové skupiny diváků starších patnácti let 15,58 procenta a 8,67 procenta u diváků ve věku od 15 do 54 let. Průměrná sledovanost všech dosud odvysílaných epizod činila 1 343 500 zástupců obecné divácké skupiny a 464 667 diváků mladších 54 let.


Autor: Bohumil Herwig

Sledovanost osmé řady soutěže StarDance (klikněte pro zvětšení).

O pouhých sedm tisíc diváků zaostával za StarDance při své premiéře na ČT1 krimi seriál Rapl. Jeho první díl sledovalo v pondělí 29. srpna 1,298 milionu diváků. Dech neztratil ani při druhém dílu, který vidělo 1,288 milionu diváků. Třetí díl pak zaujal 1,23 milionu diváků starších patnácti let. Méně než polovina z nich pak spadala do věkové skupiny od 15 do 54 let – k prvnímu dílu jich zasedlo 522 tisíc, ke druhému pak 554 tisíc a třetí si pustilo 558 tisíc zástupců mladší cílové skupiny.

U obecné divácké skupiny vykázal Rapl průměrný rating za všechny odvysílané epizody pěkných 14,48 procenta, u diváků ve věku od 15 do 54 let to pak bylo 10,11 procenta. Průměrně tak jeden díl Rapla sledovalo 1 249 083 diváků starších patnácti let a 542 417 diváků ve věku od 15 do 54 let.


Autor: Bohumil Herwig

Sledovanost seriálu Rapl (klikněte pro zvětšení).

Těsně pod milionem diváků skončil při své premiéře na ČT1 v pátek 2. září historický seriál Já, Mattoni, ke kterému zasedlo 999 tisíc diváků starších patnácti let. Hranici se nepovedlo překonat ani druhému dílu, který vidělo 867 tisíc diváků, ale ani třetímu, který skončil s 947 tisíci diváků. Seriál naopak postupně zaujal mladší diváky, první díl vidělo 379 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let, druhý pak 295 tisíc, ale u třetího dílu nakonec zasedlo 395 tisíc diváků.

Průměrně se na seriál koukalo 10,33 procenta všech diváků starších patnácti let, kteří měli v tu dobu puštěnou televizi. U mladší cílové skupiny to pak bylo 6,22 procenta. V průměru se na jednu epizodu dívalo 891 889 diváků starších patnácti let a krásných 333 333 diváků ve věku od 15 do 54 let.


Autor: Bohumil Herwig

Sledovanost seriálu Já, Mattoni (klikněte pro zvětšení).

Původní dramatickou tvorbu reprezentuje i krimi seriál Polda, jehož premiéru v neděli 23. října sledovalo na Primě 836 tisíc diváků starších patnácti let. U druhého dílu už sedělo 702 tisíc diváků a u třetího pak 785 tisíc. Premiéra zaujala 379 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let, druhý díl k obrazovkám přitáhl 238 tisíc mladších diváků a u třetího jich bylo ještě o čtyři tisíce méně.

V průměru dosáhl z kómatu probuzený David Matásek na 8,4 procenta obecné divácké skupiny a 5,9 procenta z mladší cílové skupiny. V absolutních číslech pak na každý dosud odvysílaný díl koukalo 745 500 diváků starších patnácti let, z toho 316 500 diváků spadalo do věkové skupiny od 15 do 54 let.


Autor: Bohumil Herwig

Sledovanost krimi seriálu Polda (klikněte pro zvětšení).

Poslední sledovanou novinkou letošního podzimu je zábavná soutěž Hvězdná párty, kterou pro Novu připravuje stejný tým jakou úspěšnou show Tvoje tvář má známý hlas. Úspěch se ovšem v tomto případě nedostavil, a zatímco první díl sledovalo ve čtvrtek 13. října 709 tisíc diváků, ten následující už jen 491 tisíc a třetí pak 550 tisíc. Mezi mladšími diváky sledovalo první díl 322 tisíc očí ve věku 15 až 54 let, u druhého jich bylo 248 tisíc a u třetího 290 tisíc. Propad sledovanosti také zapříčinil přesun pořadu do méně atraktivního času.

BRAND24

U všeobecné divácké skupiny dosáhla Hvězdná párty průměrného ratingu 6,4 procenta a u diváků ve věku od 15 do 54 let to bylo o jedno procento méně. Průměrně pak každý díl vidělo 550 tisíc diváků starších patnácti let, z toho jich necelých tři sta tisíc bylo mladších 54 let.


Autor: Bohumil Herwig

Sledovanost soutěže Hvězdná párty (klikněte pro zvětšení).

Podrobnější data ke stažení: Sledovanost vybraných novinek z podzimu 2016 


Autor: Bohumil Herwig

Průměrná sledovanost podzimních novinek v cílové skupině 15+ (klikněte pro zvětšení).


Autor: Bohumil Herwig

Průměrná sledovanost podzimních novinek v cílové skupině patnáct až 54 let (klikněte pro zvětšení).

  

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).