Přepnout na plnou verzi

DigiZone.cz

Počet konverzí na mobilních zařízeních v létě roste až o třicet procent

Sezónnost v marketingových kampaních se neomezuje pouze na speciální nabídky a výprodeje, ale také na zařízení, která zákazníci využívají k online vyhledávání a nakupování produktů.

11. 7. 2017 14:30 Jan Brychta
Přidat názor

Společnost RTB House analyzovala kampaně realizované pro své klienty a zjistila, že v průběhu léta se aktivita uživatelů s mobilními telefony a tablety zvýšila o třicet procent. Mobilní telefony se staly nedílnou součástí našich životů. Investice do online reklamy zobrazované na stolních počítačích postupně zpomalují, zatímco množství peněz vynakládané na reklamu v mobilech rapidně vzrůstá.

Polovina online reklamy probíhá v mobilech

Podle poslední zprávy z dílny Pricewaterhouse Coopers a Interactive Advertising Bureau nazvané Internet Advertising Revenue Report vzrostly výdaje na digitální reklamu v roce 2016 ve srovnání s předchozím rokem o 22 % na 72,5 miliardy dolarů. Poprvé v historii připadla více než polovina těchto výdajů na reklamu v mobilech, konkrétně 36,6 miliardy dolarů (51 % z celkových výdajů).

Letošní léto se také ponese ve znamení trendu posilování vlivu mobilní reklamy. RTB House zjistila, že chytré telefony a tablety jsou zařízeními, která lidé berou do ruky více právě v průběhu léta. Ukazují to interní data společnosti získaná na více než 40 trzích v Evropě, Latinské Americe, Asii a Tichomoří, na Blízkém východě a v Africe.

Počet konverzí z mobilních zařízení v průběhu července a srpna 2016 narostl. Podíl mobilů byl o 27–36 % vyšší oproti průměrným hodnotám ve zbytku roku. Mobilní zařízení (chytré telefony a tablety) dohromady vytvořila 28 % celkového počtu konverzí v červenci a téměř 30 % v srpnu (na chytré telefony připadlo 24 % v červenci a více než 25 % v srpnu, zatímco na tablety připadla cca 4 % v obou měsících).

V Česku je situace podobná

Kampaně v České republice dosáhly stejných výsledků. Počet konverzí z mobilních zařízení rostl v červenci i srpnu 2016. Podíl konverzí z chytrých telefonů byl oproti průměru vyšší o 26, resp. 24 %. Mobilní zařízení (chytré telefony a tablety) dohromady zajistila 20 % z celkového počtu konverzí v červenci a téměř 19 % v srpnu.

Trend zvýšeného využívání mobilních telefonů v létě odráží růst mobilního marketingu celkově. Mezi lednem a květnem 2016 bylo na mobilech uskutečněno 19 % konverzí. V roce 2017 tato hodnota vzrostla na 28 %, což odpovídá 50% meziročnímu růstu. Tento trend můžeme očekávat i během letošního léta.

Studie je založena na datech z více než 1000 kampaní, které používají aukční model RTB, který umožňuje nakupovat a prodávat imprese v reálném čase.

Jan Brychta

Jan Brychta

Šéfredaktor serveru DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Přidat názor
Titulní strana Přepnout na plnou verzi

Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.