Hlavní navigace

Placený program Sport 1 si „ukusuje“ z koláče sledovanosti jen 0,1%

22. 10. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
22. 10. 2010

Pouhou desetinu procenta dospělého publika v Česku oslovuje placený kabelový a satelitní program Sport 1, který stále častěji skupuje vysílací práva pro český sport. Vyplývá to z měsíčních zpráv Asociace televizních organizací (ATO) za srpen a září. V obou těchto měsících oslovoval Sport 1 po celý den v průměru 0,10 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize.

K TÉMATU: Duel fotbalové reprezentace s Lichtenštejnskem odvysílá Sport 1

Malá sledovanost Sportu 1 vadí marketingovým partnerům tuzemských sportovních soutěží. Provozovatel tohoto placeného kanálu totiž vysílá vybrané zápasy domácí fotbalové Gambrinus ligy, ale skupuje i práva na kvalifikační utkání české fotbalové reprezentace na Euro 2012. Domácí zápasy sice drží Česká televize, vybraná venkovní utkání ale kupuje právě Sport 1.

ČTĚTE TAKÉ: Sport 1 a Digi Sport vykoupily práva na MS ve volejbale, ČT je neodvysílá

Z této skutečnosti nemůžeme být nadšeni. I v rámci celkové propagace fotbalu a dostupnosti zápasů reprezentace pro fanoušky samozřejmě preferujeme vysílání na celoplošné stanici s odpovídající sledovaností, řekl minulý týden Hospodářským novinám marketingový ředitel České spořitelny Tomáš Kolář. Stejného názoru je i mluvčí T-Mobile Martina Kemrová. Zápas proti Lichtenštejnsku bychom samozřejmě mnohem raději viděli na volně dostupném kanálu, uvedla.

NAPSALI JSME: Slovenský hokej míří na kanály Sport 1 a Sport 2. Z obrazovky STV zmizí

BRAND24

Vysílací práva pro Sport 1 jako kódovaný placený kanál jsou levnější než pro volně šířenou, pozemně vysílající televizi. Myslím, že k našemu úspěchu pomohl i fakt, že jsme jednali rychle. A s ročním předstihem už jsme si navíc zajistili i práva na zápas ve Skotsku, uvedl pro HN produkční Sportu 1 Stanislav Jantoš. Údaj o maximálním počtu 100 tisíc diváků, kteří mohli na Sportu 1 sledovat zápas Česka proti Lichtenštejnsku, bere optimisticky: No, to by bylo krásné číslo.

Sledovanost obdobných zápasů české fotbalové reprezentace na České televizi se pohybují od půl milionu až k více než milionu diváků.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).