Generace, která plně využije možností pozemního digitálního vysílání, jsou mladí lidé,kterým je dnes okolo osmnácti let. Starších diváků se digitalizace zase až tolik nedotkne, míní šéf digitální komise České televize Pavel Hanuš. Osobně tomu říkám digitalizační vlna tsunami, která nás čeká s nastupující generací televizních diváků,
řekl Hanuš.
Digitalizace není pro současná média nezbytný jev, ale všichni vědí, že proběhnout musí. Od komerčních médií se nedá čekat nic víc, než co bude nezbytně nutné a všechno navíc by bylo nemravné,
míní Hanuš. Označovat komerční televize za brzdu digitalizace je podle něj přemrštěné. Skutečná digitalizace v České republice nastane až v únoru 2006, kdy dojde ke spuštění multiplexu A v Brně a Ostravě, řekl Hanuš.
Role ČT je podle Hanuše být iniciátorem zavádění řádného digitálního vysílání a nastavení trhu, na který by mohly vstoupit nové digitální stanice. Pro diváka bude největší motivací pro pořízení set-top-boxu lepší obsah. Pro zahajovací etapu digitalizace jsou doplňkové služby na bázi MHP zbytečné, říká Hanuš. V první fázi je potřeba hlavně rozšířit volně přístupnou programovou nabídku.