Hlavní navigace

On line zpravodajství z konference DIGImedia 2007

17. 5. 2007
Doba čtení: 17 minut

Sdílet

 Autor: 115393
V Praze proběhl 17. května druhý ročník odborné konference DIGImedia 2007, jehož hlavním mediálním partnerem pro oblast internetu byl server DigiZone.cz. Na této straně vám nabízíme on line zpravodajství a fotogralerii z celé akce. Na speciální stránce pak naleznete prezentace všech hostů konference a videosekvence z jednotlivých bloků této akce.

KONFERENCE MINUTU PO MINUTĚ

9:00 – Ředitel techniky České televize Rudolf Pop a předseda Asociace českých reklamních agentur Pavel Brabec slavnostně zahájili konferenci. Na úvod Pop omluvil absenci generálního ředitele ČT Jiřího Janečka

DM 2007 Pavel Brabec

9:05 – Začal první živý vstup na zpravodajském kanálu ČT 24

1. blok: Rok poté: Současnost procesu digitalizace v ČR. Jakou má budoucnost?

9:10 – První blok konference se věnuje legislativním otázkám a tomu, co se v české digitalizaci událo poslední rok, od prvního ročníku konference DIGImedia 2006

9:15 – Moderátor konference Martin Veselovský rekapituluje hlavní události let 2006 a 2007 v české digitalizaci

9:17 – Prvním panelistou je ředitel pro strategický rozvoj Slovenské televize Nikolaj Savický. Digitalizaci se neubráníme, ale kde je psáno, že to musí být zrovna DVB-T? ptá se hned v úvodu své prezentace. Savický však dodává, že v české a slovenské realitě lze očekávat, že digitalizaci nastaruje právě zemské digitální vysílání.

DM 2007 Nikolaj Savický

9:20 – Nový zákon o digitálním vysílání na Slovensku stanovuje datum „analogové tmy“ na 31.12.2011 a pokud jej vysílatelé nedodrží, má Telekomunikační úřad SR právo podniknout kroky, kterými provozovatele donutí analogové kmitočty opustit, upozorňuje Savický. Každý provozovatel může získat neomezený počet programových licencí, současné komerční televize ale nemohou provozovat další plnoformátový ka­nál.

9:22 – Technický plán přechodu na DVB-T na Slovensku teprve vzniká, provzovatelé mohou do 25. května vyjádřit své připomínky. Narozdíl od České republiky probíhá dobrá komunikace mezi telekomunikačním úřadem a vysílateli, konstatuje Nikolaj Savický.

9:26 – Slovensko je na tom s poměrem domácností, které jsou plně závislé na analogovém pozemním příjmu televize, podobně jako Česká republika. Analogovou televizi pozemně přijímá okolo 60 procent domácností, říká Savický. Proto bude proces přechodu na DVB-T „bolestný“.

9:28 – Předseda senátní mediální komise Jiří Oberfalzer (ODS) informoval, že včera večer byla finalizována „digitální“ novela zákona o rozhlasovém a televizním vysílání od ministerstva vnitra, která má motivovat komerční televize k přechodu na DVB-T a určuje také případné sankce, pokud televize k tomuto procesu nepřistoupí.

9:30 – Považuji licenční řízení na digitální televize za nešťastné, protože se ukázalo, že kdokoli z neúspěšných žadatelů může tento proces lehce napadnout u soudu a prakticky ho zrušit, řekl senátor Oberfalzer. Navrhuje proto, aby licence dostával každý zájemce, pokud splní určité požadavky, a o tom, kdo bude vysílat, by rozhodovali operátoři digitálních sítí. Čím liberálnější podmínky nastavíme, tím menším problémům budeme čelit v budoucnosti, prohlásil senátor.

9:32 – Představa, že operátoři postaví digitální sítě a budou čekat, že je někdo obsadí, je mylná. Musí mít jistotu, že se jim investice vrátí, míní senátor Jiří Oberfalzer.

9:35 – Náměstek ministra kultury Jaromír Talíř (KDU-ČSL) prohlásil, že ministerstvo kultury bude spolupředkladatelem digitální novely vysílacího zákona, kterou připravilo ministerstvo vnitra. Chceme znovu dostat do hry i televize Nova a Prima, proto novela počítá s přidělením bonusových licencí v závislosti na tom, jak rychle opustí analogové kmitočty, řekl Talíř.

9:38 – Pro nás to bylo velmi pozitivní a první překvapení, že jsme viděli komplexní návrh, který samozřejmě ještě projde poměrně pečlivou diskusí a věříme, že už jen malými úpravami, ohodnotil přípravu digitální novely předseda Asociace digitálních televizí (ADT) a generální ředitel hudebního kanálu Óčko Jiří Balvín. Dodal, že nyní se povede diskuse, na jak dlouho by členové ADT měli dostat dočasné digitální licence. Je otázka, zda to bude na tři plus šest, čtyři plus čtyři, pět plus tři a podobně. Většina z nás je připravena na variantu pět plus pět, protože to se nám z hlediska investice vyplatí. Všechno ostatní je velmi neekonomické, prohlásil Balvín.

DM 2007 Martin Mrnka

9:40 – Ministerstvo kultury ve své novele původně navrhovalo, aby digitální televize dostaly dočasnou licenci pouze na jeden rok, vož by podle generálního ředitele digitální stanice Z 1 Martina Mrnky vedlo k tomu, že by digitální sítě obsadily pouze národní klony nadnárodních televizních stanic, které by nepřinesly nic nového. Pokud máme uvažovat ekonomicky, potřebujeme licence alespoň na šest let, protože to je doba, po které bychom se měli dostat do nějakého zisku, řekl Mrnka.

9:43 – Prezident české pobočky francouzského mediálního koncernu Lagardere Michel Fleischmann míní, že připravovaná diginovela pouze „látá problémy“ a upřednostňuje původní držitele digitálních licencí. My sami s ní nejsme spokojeni a doufáme, že se k ní budeme moci vyjádřit, řekl Fleischmann.

DM 2007 Michel Fleischmann

9:45 – Poslanec Petr Bratský (ODS) prohlásil, že poslanci jsou připraveni digitální novelu schválit bez průtahů v co nejkratší možné době. Komentuje návrhy novel ministerstva kultury i vnitra, i když návrh ministerstva kultury byl už stažen z dalšího projednávání.

9:48 – Televize Nova a Prima budou motivovány k rychlému opouštění analogových kmitočtů počtem kompenzačních licencí. Pokud analog opustí do 9.9.2009, získají dvě licence navíc, pokud do 10.10.2010, pak pouze jednu, řekl poslanec Bratský.

9:50 – Pokud se komerční televize rozhodnou zachovat analogové vysílání, novela počítá s postupným zdražováním poplatků za využívání analogových kmitočtů, jak to umožňuje zákon o elektronických komunikací, řekl náměstek ministra kultury Jaromír Talíř.

9:51 – Horní hranice poplatků za využívání analogových kmitočtů by mohla vzrůst až na stonásobek, informoval národní koordinátor digitalizace Zdeněk Duspiva. Změna výše poplatku je plně v kompetenci vlády, dodal.

9:53 – Novela počítá s možností, že pokud se dohodne pět držitelů digitálních licencí, mohou požádat o přidělení tzv. programového multiplexu, uvedl Duspiva. Tito provozovatelé by pak měli právo přednostně obsadit další pozice v tomto multiplexu, pokud by jimi obsazená síť časem přešla na jiný kompresní standard, zřejmě MPEG-4.

9:56 – Pokud by byla zachována reklama v České televizi, mohly by se takto získané peníze posílat na zvláštní fond a z něho financovat například podporu pro nákup set-top-boxů nebo Státní fond na podporu české kinematografie, uvedl zástupce Asociace českých reklamních agentur.

9:58 – Český telekomunikační úřad (ČTÚ) si podle předsedy jeho rady Pavla Dvořáka od připravované digitální novely slibuje, že TPP bude právně vymahatelný a nestane se z něj pouze dokument s doporučujícím charakterem. ČTÚ také chce, aby novela upravovala vztahy operátorů sítí a provozovatelů digitálních programů, především pak případné spory těchto subjektů.

10:00 – Chceme, aby nám zákon umožnil zprovoznit další pozemní digitální platformy, především DVB-H a také HDTV, i když u toho by mělo jít zatím jen o experimenty, dodal předseda Rady ČTÚ Pavel Dvořák.

10:04 – Role České televize jako televize veřejné služby v procesu digitalizace by měla být klíčová. V budoucnu by ČT mohla mít i dva multiplexy, řekl senátor Jiří Oberfalzer.

DM 2007 celkový pohled

10:06 – ČT by bezesporu měla být tahounem digitalizace, protože zejména v první fázi přechodu na DVB-T nebude existovat tržní prostředí, reagoval manažer programu digitalizace ČT Pavel Hanuš. Záleží však na finančních prostředcích, protože například BBC má k dispozici mnohem větší sumy a pokud ČT od příštího roku přijde o možnost vysílat reklamu, nebude mít těchto prostředků nazbyt, dodal Hanuš.

10:09 – Jednoduchý donucovací prostředek, jak zbavit současné komerční televize zbavit analogových kmitočtů, neexistuje a nenabízí ho ani připravovaná digitální novela, konstatuje Pavel Hanuš. Nikdo totiž neříká, co se stane, když se Nova s Primou rozhodnou i přes všechny potíže zůstat u analogového vysílání.

10:12 – Přechodný multiplex na Slovensku, který by do roku 2011 měly využívat všechny současné slovenské televize, po přechodu na DVB-T nebude zřejmě využíván pro televizní vysílání. Prohlásil to Nikolaj Savický ze Slovenské televize.

10:15 – Konec prvního bloku, následuje 15 minutová přestávka. Přenos na ČT 24 pokračuje od 10:30.

2. blok: Ekonomika digitálního vysílání aneb: Kdo to zaplatí? Příjmy z reklamy – to je to, oč tu běží…

10:30 – Začíná druhý blok konference věnovaný financování digitalizace. Začal také další živý vstup ČT 24

10:34 – Spojené státy nabízejí každé domácnosti, která je závislá na pozemním analogovém příjmu televize, dva kupony po 40 dolarech na nákup set-top-boxu, upozornil na úvod své prezentace manažer programu digitalizace ČT Pavel Hanuš. Na liberální USA je tento přístup překvapivý, dodal.

DM 2007 Pavel Hanuš

10:40 – Přechod na digitální vysílání destabilizuje televizní trh. Dají se očekávat různé výkyvy, nehledě na vysoké náklady spojené s tímto procesem, uvedl Pavel Hanuš. Problém sám pro sebe je řešení regionálního vysílání. Doba nestability vychází na čtyři až pět let. Po tuto dobu bude proces digitalizace podfinancovaný a proto by bylo vhodné, aby stát přechod na DVB-T finančně podpořil.

10:44 – Vyrovnání bilance u nákladů na digitalizaci lze provést omezením výstavby digitálních sítí, zkrácením nákladů na samotné digitální programy nebo zavedení placených kanálů. Jako nejschůdnější se podle Hanuše jeví ušetření na nákladech nových digitálních programů. Ideální by ale byl speciální digitální fond spravovaný státem, bez něhož nemůou vzniknout některé speciální služby jako T-Government či T-Education.

10:50 – Rozjezd tří digitálních televizí koncernu Lagardere ve Francii stál 30 milionů euro a na další tři roky firma počítá rovněž s 30 miliony euro, upozornil šéf české pobočky této firmy Michel Fleischmann. Mluvit o nákladech je důležité, dodal s tím, zda na to noví vysílatelé v Česské republice vůbec mají prostředky.

10:52 – Je potřeba se zamyslet, nakolik se stát hodlá angažovat v digitalizaci nějakým finančním způsobem, třeba daňovými úlevami nebo příspěvky na set-top-boxy. Náš stát se tomu zatím brání a to je chyba, prohlásil generální ředitel televize Nova Petr Dvořák.

10:54 – Stát v tuto chvíli počítá s tím, že bude financovat informační kampaň k digitalizaci. V dalším období chce spolupracovat na další podpoře se soukromými subjekty, řekl národní koordinátor digitalizace Zdeněk Duspiva. S takovým postojem nemůžeme souhlasit. Zaplatíte kampaň a po nás chcete, abychom přinesli obsah. Kdyby bylo to plnění rozděleno jedna ku jedné, tak pokud vezmu příklad Domažlic, tak my za 1,7 milionu korun, co stojí kampaň, odvysíláme tři reklamní spoty, řekl šéf Novy Petr Dvořák. Ke kritice státu se přidal i výkonný ředitel televize Prima Petr Chajda. Hrozí druhý Černobyl, mediální Černobyl, řekl.

11:02 – Martin Nováček z mediální agentury OMD varuje před nedostatkem reklamního prostoru po zákazu reklamy v České televizi. Reklamní prostor na dvou hlavních televizních stanicích v ČR je prodaný prakticky do 24 hodin od zahájení prodaje, ČT 2 má omezený prostor a pokud porovnáme data sledovanosti, tak ta každoročně klesá, říká Nováček. Výsledkem je raketový nárůst cen vysílacích časů. Zadavatelé i reklamní agentury by proto velmi uvítali rozšíření televizního trhu o další stanice. Ty umožní oslovit specifické cílové skupiny, například děti nebo mladé diváky, kteří se speciálně u komerčních televizí oslovují těžko.

DM 2007 Martin Nováček

11:10 – Pokud nové digitální stanice nezačnou vysílat „včas“, mohou se peníze určené do reklamy na těchto stanicích přemístit do jiných médií, třeba na internet. Podle Martina Nováčka z OMD se inzerenti a reklamní agentury budou takto rozhodovat už na přelomu let 2008 až 2009.

11:12 – Generální ředitel televize Óčko Jiří Balvín si nemyslí, že by se ceny televizní reklamy po nástupu nových digitálních televizí výrazně nezměnila, a to jak u nových programů, tak u stávajících komerčních stanic Nova a Prima. Rozšíření prostoru pro vysílání televizní reklamy povede k tomu, že se do televize dostanou i inzerenti, kteří na to nyní nemají, dodal Balvín.

11:17 – Podle ředitele televize Nova Petra Dvořáka se stává velmi výhodné kombinovat zadávání reklamy na televize a internet. Tímto směrem trh směřuje, dodal. Na kritiku zvyšování cen reklamních časů na Nově Dvořák namítl, že existuje klasický vztah poptávky a nabídky. V tuto chvíli existují dvě televize, které jsou vyprodané, a to ČT a Prima. My nejsme vyprodaní, protože jsme nastavili určité ceny v závislosti na tom, jak velká poptávka po nás je, řekl šéf Novy. Ceny reklamy u nás nejsou přemrštěné, dodal Dvořák.

11:29 – U nás éra, kdy Unilever dával všechny peníze do televize, skončila, konstatoval Jaroslav Cír z londýnské centrály firmy Unilever, která patří tradičně k největším zadavatelům televizní reklamy. Na začátek své prezentace ukázal film, který poukazuje na obrovský nárůst zájmu o internet a multimédia.

DM 2007 Jaroslav Cír

11:34 – Britské televize pochopily, že budoucnost je v interaktivitě a dalších službách, které se stávají vítaným zpestřením nabídky reklamních nosičů, konstatuje Cír. Nová média přináší nutnost změnit starý způsob myšlení.

11:37 – Starý způsob televizní reklamy, která přerušuje program, musí být podle Círa nahrazen filozofií, kdy si sami zadavatelé budou vytvářet obsah a v něm už bude nějaké reklamní sdělení. Na internetu takto koluje film od společnosti Dove, který říká ženám, že krásné mohou být všechny. Je velmi úspěšný, řekl Cír.

11:42 – Česká televize zaznamenala za březen 2,9 milionu spuštění videa na internetových stránkách a 400 tisíc unikátních uživatelů, uvedl manažer projektu digitalizace ČT Pavel Hanuš. Dnes už máme diváky, kteří ČT sledují pouze přes internet, dodal. Nová česká internetová televize Stream má denně několik desítek tisíc návštěvníků, řekl provozovatel této stanice Miloš Petana.

11:47 – Televizím i televizní reklamě škodí, že nejsou dodržovány vysílací časy uváděné v programových přehledech. Myslí si to exposlanec a kandidát na členství v Radě ČT Miloslav Kučera (ČSSD). Rada pro vysílání už teď řeší řadu stížnotí na nedodržování vysílacích časů a chce ho nějak řešit, dodal.

11:52 – Trendem televize Nova bude snaha dostávat obsah k divákům nejenom prostřednictvím klasického televizního přijímače, ale také po internetu v době, kdy na něj divák bude mít čas, uvedl ředitel Novy Petr Dvořák. Nedodržování vysílacích časů podle Dvořáka souvisí se sezónní naplněností reklamních bloků. Ředitel Novy navrhuje, aby se pravidla pro vysílání televizní reklamy uvolnila a pak podle něj televize budou vysílací časy bez problémů dodržovat.

DM 2007 Petr Dvořák

11:54 – Pokles celkové sledovanosti televize v České republice je největší ze všech evropských zemí a je racionálně nevysvětlitelný, tvrdí výkonný ředitel televize Prima Petr Chajda. Prima v tomto smyslu komunikace s provozovateli peoplemetrů v České republice, společností Mediaresearch. Dodržování vysílacích časů, zvláště u živě vysílaných pořadů, je podle Chajdy takřka nemožné.

11:58 – Podle Jiřího Balvína zaznamenává hudební televize Óčko nárůst zájmu diváků i v době okolo sedmé hodiny večer, což znamená, že hlad po dalších televizních stanicích existuje.

12:00 – Končí poslední živý vstup na ČT 24, konference nicméně dále pokračuje. Druhý blok potrvá ještě 15 minut.

12:03 – Jsme potěšeni, že satelitní vysílání je v Evropě považováno za doplněk zemského digitálního vysílání, prohlásil Martin Kubacki ze společnosti SES Astra. Ve Francii byl přijat zákon, že všechny televizní stanice, které vysílají digitálně v pozemních multiplexech, musí být povinně i na satelitu. Je to proto, že kdyby došlo k problémům s pozemními vysílači, diváci díky satelitu nepřijdou o své oblíbené programy, uvedl Kubacki. Z toho hlediska jsou podle něho nejvhodnější tzv. hybridní set-top-boxy pro pozemní i satelitní příjem digitální televize.

12:05 – Polská veřejnoprávní televize TVP vydá technickou specifikaci nejlevnějšího typu set-top-boxu, přes který bude možné přijímat základní televizní programy hybridním způsobem. Za takový příjem televize se bude platit poplatek sto korun měsíčně (v přepočtu). Uvedl to Martin Kubacki ze společnosti SES Astra.

12:07 – Česká televize usiluje o to, aby všichni provozovatelé s licencí pro pozemní digitální vysílání museli povinně vysílat i na satelitu. Podle Pavla Hanuše, manažera projektu digitalizace ČT, už Kavčí hory v tomto smyslu vedly jednání s operátorem SES Astra. V tuto chvíli neexistuje dohoda o národní satelitní platformě. My nyní pracujeme na dvou cestách. Chceme, aby vysílání ČT bylo dostupné na satelitu a snažíme se dosáhnout nějaké přijatelné ceny dekódovacích karet, protože kvůli vysílacím právům kódovat musíme, řekl Hanuš.

12:12 – Česká televize umožní jakémukoli zájemci šířit její programy satelitně, neexistuje žádná exkluzivita pro nynější satelitní platformy. Naším cílem je stlačit ceny karet pod 500 korun, a za tuto cenu by jeden divák mohl koupit jakýkoli počet karet, řekl Hanuš. Povinné satelitní vysílání bych nenařizoval jenom těm pozemně šířeným televizím, které dejme tomu pozemně pokrývají 98 procent území státu, dodal.

12:17 – Petr Dvořák, ředitel Novy: Doufám, že se po nás nebude v zákoně chtít, abychom sponzorovali digitalizaci bezplatným poskytnutím reklamního prostoru, případně abychom odváděli nějaké procesto ze svého zisku z prodeje reklamních časů.

12:18 – Na nejbližším zasedání Národní koordinační skupiny pro digitalizaci budeme řešit novou formu informační kampaně k zavádění zemského digitálního vysílání, prohlásil předseda skupiny Zdeněk Duspiva.

DM 2007 Zdeněk Duspiva

12:20 – Končí druhý blok konference, do 13:15 je přestávka a poté začne třetí blok.

3. blok: Reálné možnosti vývoje a implementace interaktivních aplikací

13:20 – S mírným zpožděním začíná třetí a poslední blok konference DIGImedia 2007 věnovaný interaktivním aplikacím

13:23 – Technický ředitel České televize Rudolf Pop prezentuje dodatkové služby k digitálnímu vysílání ČT: elektronického programového průvodce (EPG), interaktivních aplikací MHP, SSU – System Software Update a skryté titulky DVB.

DM 2007 Moulík Pop

13:30 – Nabízí se otázka, proč je v současné době tak chudá nabídka dodatkových služeb, které nemusí být plně interaktivní, prohlásil Rudolf Pop. Důvodem je podle něj omezený datový tok v multiplexech. Pokud by provozovatelé trvali na dodatkových službách, museli by snížit datový tok pro obraz a zvuk u televizních programů. MHP služby v multiplexu A jsou proto omezeny na minimum, v podstatě pouze na EPG. Další rozvoj těchto služeb spatřujeme až v období po přechodu do vlastního veřejnoprávního multiplexu, řekl Pop.

13:33 – EPG nabízí Česká televize na teletextu na stranách 300 a více, na internetových stránkách jednotlivých programů, v DVB-T od roku 2002, na satelitu od 12. prosince 2006, informoval Kamil Moulík z technického oddělení ČT. V rámci MHP aplikací se časem mají objevit i obrázky a přímé odkazy na internet.

13:46 – Po technicky odbornější přednášce Kamila Moulíka vystoupil bývalý předseda Rady ČTÚ David Stádník s poznámkou, že doplňkové služby je nutné rozdělit na ty, které jsou povinné a provozovatel jako ČT je musí nabízet (což je právě EPG) a na ty, které jsou nepovinné. Ty lze podle Stádníka dále dělit na výdělečné a nevýdělečné.

13:52 – Jan Lamser z Československé obchodní banky vysvětluje motivaci ČSOB, proč začala nabízet klientům Poštovní spořitelny dotované set-top-boxy a provázání těchto přijímačů se službou TV bankingu a dalšími interaktivními aplikacemi. Službu zatím mohou využívat klienti Poštovní spořitelny na Domažlicku, kde pro ně funguje bezplatná informačni linka, informační centrum a firma pořádá speciální besedy.

DM 2007 Jan Lamser

13:57 – Svět televizí je podle Lamsera neuvěřitelně uzavřený, zatímco svět internetu je otevřený. Digitalizace umožňuje prolínání obou těchto světů a otevřít cestu menším a středním podnikům k inzerování formou referencí v digitálním vysílání, například inzercí v rámci MHP aplikací.

14:00 – Podle Jana Lamsera by takové inzerování středních a malých podniků mohlo vypadat tak, že by si divák mohl prostřednictvím MHP aktivního set-top-boxu mohl prohlédnout nabídku nějaké cestovní kanceláře, shlédnout, jak aktuálně vypadá hotel a okolí místa, kam chce jet, přímo přes set-top-box si dovolenou objednat i zaplatit. Tuto službu by mohlo provozovat obchodní oddělení Poštovní spořitelny, ale také někdo jiný. Existuje řada dalších modelů.

14:02 – Nejde o nic nového, totéž už dnes nabízí internet, oponuje Martin Nováček z agentury OMD. Jan Lamser namítá, že set-top-box nabídne například ukázky fotografií ve vysokém rozlišení obrazu. Jde o větší komfort než u internetu, souhlasí Miloslav Diviš ze společnosti Czech OnLine, provozovatele portálu Volný.cz a operátora IPTV.

14:08 – Do pěti let budeme sledovat televizi i surfovat na internetu pouze přes počítač a na počítačovém monitoru. Prohlásil to manažer programu digitalizace ČT Pavel Hanuš, podle něhož situace dospěje do fáze, kdy uživatel bude psát na počítači a poté jen přepne na televizi a bude sledovat film.

14:09 – Miloslav Diviš z Volného upozorňuje na rozdělení diváků na ty, co sledují v záklonu (pasivně, na televizoru) a v předklonu (na monitoru počítače). Tyto dva světy se tak rychle nesblíží, míní.

14:11 – V Británii se v jednom průzkumu zjistilo, že u řady diváků starších 70 let je problém jen to, že jim operátor přehází programy v jejich nabídce a nejsou schopni si je znovu najít, upozornil Pavel Hanuš. Starší generace bude mít problém vůbec používat digitální přijímače. Proto bude nutné připravit informační kampaně k zavádění digitální televize pro různé cílové kampaně, dodal Hanuš.

14:15 – Všechny digitální platformy kromě IPTV nabízí jen částečnou interaktivitu a jsou jen zlomkem toho, co interaktivita skýtá pro koncového diváka, říká Miloslav Diviš z Volného. IPTV je platforma, která je nejvhodnější pro interaktivní služby, např. při zapnutí televize mu jako první najede EPG s malou obrazovkou, kde už běží televizní program.

14:17 – Václav HubičkaTelefóniky O2 prezentuje výsledky domácí videotéky služby O2TV. Zákazníci si k ní našli poměrně rychle cestu, protože je uživatelsky příznivá, říká. Skupina lidí, kteří začínají využívat interaktivní aplikace IPTV od Telefóniky O2, je velmi aktivní. Samozřejmě jim už nestačí výběr filmů, ale to je otázka nákladů a efektivity, řekl Hubička. Podle zájmu o různé služby může Telefónica O2 nabídnout inzerentům třeba čtrnáct cílových skupin diváků, dodal. U některých zákazníků je ale Telefónica O2 teprve na začátku, protože jim podle Hubičky musí vysvětlovat to nejzákladnější: co to vlastně je IPTV.

14:24 – Zástupce mobilního operátora T-Mobile Václav Štěpán upozorňuje na výjimečné postavení platformy DVB-H, digitální televize do mobilního telefonu. To podle něj nabízí mnohem víc než DVB-H nebo IPTV, protože televize si najde cestu ke každému majiteli mobilního telefonu přímo do jeho kapsy. V tuto chvíli mají mobilní telefony skoro všichni, už i děti od deseti let, konstatuje Štěpán. U interaktivních aplikací je důležitá nejen personalita, tedy možnost oslovit reklamním sdělením konkrétní úzkou cílovou skupinu, ale také mobilita.

BRAND24

DM 2007 zakončení

14:30 – Moderátor Martin Veselovský ukončil třetí blok i celou konferenci DIGImedia 2007.

Podrobný článek o konferenci zde. Na DigiZone.cz postupně nabídneme prezentace všech hostů a videosekvence nejzajímavějších momentů všech tří bloků od ČT 24.

Česká televize logo velké
AČRA logo
DIGImedia 2007 mediální partneři
DIGImedia 2007 partneři
Astra logo malé

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).