Reklamní výdaje v evropském měřítku se na poli klasického televizního vysílání a on-line prostředí k sobě stále více přibližují. Potvrdila to i studie AdEx Benchmark 2013, kterou zveřejnila v červenci asociace IAB Europe a nyní ji publikovalo i Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Objem internetové inzerce přesáhl v loňském roce v Evropě v přepočtu přibližně 752 miliard korun a přiblížil se tak objemu reklamy v tisku (811 miliard korun) a v televizích (900 miliard korun). Výkony všech tří hlavních mediatypů se pohybovaly po přepočtení na obyvatele okolo částky 40 euro, tedy v přepočtu přibližně 1.115 korun.
ČTĚTE TAKÉ: Prima za druhé čtvrtletí inkasovala z reklamy o 17% méně, snížila příjmy MTG z volně šířených televizí
U tisku je patrný sestupný trend od roku 2007, kdy se výdaje na hlavu dostaly z téměř 70 euro (1950 korun) na 40 euro v loňském roce, to je o 42 % méně. Internetová reklama naopak za stejnou dobu přibližně třikrát vzrostla. Televizní reklama si udržuje stabilní vývoj investic. V celoevropském srovnání zaujímá největší podíl reklama ve vyhledávání, do které zadavatelé investovali 13,4 miliardy euro (373 miliard korun), před display reklamou, mezi níž patří mimo jiné bannery, vyskakovací okna (viz zde) apod. (9,2 miliardy euro – 256 miliard korun) a katalogovými zápisy (4,6 miliardy korun – 128 miliard korun).
Foto perex: EPA