Rostoucí podíl na publiku zaznamenává od pondělního vstupu do celoplošného multiplexu 3 hudební televize Óčko. Zatímco dosud oslovovala v průměru 0,30 procenta dospělého publika denně, v pondělí to bylo 0,46 a v úterý již 0,60 procenta. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti televizí, které pro Asociaci televizních organizací (ATO) zajišťuje společnost Mediaresearch.
K TÉMATU: Óčko jde do multiplexu 3, bude celoplošné. V multiplexu 4 končí
Óčko do neděle vysílalo v pozemním multiplexu 4, kde bylo součástí dlouhodobého experimentu. Nový provozovatel této sítě, společnost Digital Broadcasting, však všem televizím vypověděl k 24. červnu smlouvy a od tohoto týdne přešel na komerční provoz, který provází spouštění nových vysílačů. Óčko jednalo o pokračování vysílání v multiplexu 4, ale zároveň i o možnosti vstoupit do konkurenčního multiplexu 3, který prostřednictvím společnosti Czech Digital Group provozují České Radiokomunikace.
ČTĚTE TAKÉ: Óčko má v multiplexu 3 horší kvalitu obrazu než v síti 4. Zvolilo nejnižší datový tok
Óčko nakonec zvolilo multiplex 3, z něhož přede dvěma lety odešlo právě do sítě 4. Vstupem do třetího multiplexu se jeho pokrytí pozemním signálem zvýšilo z 27 na víc než 95 procent. Multiplex 4 by televizi během letošního léta garantoval pokrytí maximálně 74 procent populace, od listopadu pak 86 procent.