Hlavní navigace

Óčko rok po návratu do multiplexu 3: dvojnásobný podíl a nejmladší publikum

9. 7. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ GRAFY – Vstup do celoplošného pozemního multiplexu se Óčku vyplatil, vypočítává agentura Atmedia, která televizi zastupuje při prodeji reklamních časů

Dvojnásobný podíl na publiku než před rokem má po návratu do celoplošného pozemního multiplexu 3 hudební televize Óčko. Přispěl k tomu i větší příklon k lifestylu v programovém schématu, konstatuje agentura Atmedia, která Óčko zastupuje při prodeji reklamních časů. “Navýšením pokrytí se stanice stala neodmyslitelnou součástí televizního trhu. Stabilní přízně dosahovala jak u diváků ve věku 15–34 let, tak i u skupiny 15–54 let, kdy její měsíční podíl na sledovanosti neklesl pod hranici 1,5 procenta v D15–34 a 1 procento v D15–54,” uvedla ředitelka pro strategii Atmedia Michaela Vasilová.

K TÉMATU: Óčko Expres, třetí kanál Óčka, bude vysílat v HD rozlišení. Dostat se chce i do DVB-T v Praze

Zdvojnásobení podílu na publiku dosáhlo Óčko ve strategické cílové skupině diváků od 15 do 34 let. “Óčko zvýšilo zásah na úroveň 2,6 milionu diváků ve věku 4+ za měsíc, co představuje nárůst o 77 procent. Nyní Óčko dělá denně společnost 86 procent diváků více, než před vstupem do multiplexu 3,” upozorňuje Vasilová. “Po obchodní stránce stanice také nezklamala. Natočila o 87 procent více GRPs (gross rating point, ratingový bod, na který se prodává reklama podle dosažené sledovanosti, pozn. Red.) než tomu bylo před vstupem do multiplexu 3,” dodala s tím, že na Óčku již inzerovalo 60 procent zadavatelů reklamy v Česku.


Zdroj: Atmedia/ATO – Mediaresearch

Změna sledovanosti stanice Óčko, Rat% v CS 15–54, CS 15–34


Zdroj: Atmedia/ATO – Mediaresearch

Změna podílu na sledovanosti stanice Óčko, Shr% v CS 15–54, CS 15–34

Óčko během posledního roku prošlo zásadním rebrandingem a obsahem vysílání se víc přiblížilo programům typu Prima Cool nebo MTV. “Za dobu digitálního vysílání mohli diváci Óčka trávit čas s narůstajícím počtem lifestylových pořadů jako například Fashion Time, Limuzína, Drzá Diana, Luftshow Jakuba Koháka či TyTrubko,” připomněla Vasilová. Rozšíření záběru Óčka vedlo k výraznému omlazení jeho publika, 53 procent diváků této televize nyní tvoří lidé ve věku od čtyř do 34 let. “Svoji pozici si také zlepšila u diváků v produktivním věku 35–54 let, kteří nyní tvoří víc než třetinu stabilní divácké základny stanice,” dodala Vasilová.

BRAND24


Zdroj: Atmedia/ATO – Mediaresearch

Vývoj podílu na sledovanosti stanice Óčko, Shr% v CS 15–54, CS 15–34

Zvyšovala se i doba sledování Óčka. U cílové skupiny diváků od 15 do 54 let došlo za poslední rok k nárůstu času stráveného sledováním Óčka o 10 procent, u hlavní cílové skupiny diváků od 15 do 34 let dokonce o 18 procent na 47 minut denně. Úspěchy slaví i druhý kanál Óčka, stanice Óčko Gold, která odstartovala letos 1. června a vysílá rovněž v celoplošném multiplexu 3. “Od zahájení vysílání oslovila již 800 tisíc lidí ve věku 4+. Stanice dělá týdně společnost téměř 300 tisícům divákům ve věku 4+,” doplnila strategická ředitelka agentury Atmedia.

Největší podíl publika Óčka Gold tvoří diváci ve věku 25 až 44 let (65 procent), stanice za první měsíc dosáhla průměrného celodenního podílu 0,22 procenta u publika od 15 do 54 let.


Zdroj: Atmedia/ATO – Mediaresearch

Zásah a meziroční změna zásahu stanice Óčko, CS 4+


Zdroj: Atmedia/ATO – Mediaresearch

Vývoj počtu prodaných GRPs před vstupem Óčka do multiplexu 3 (7/2011 – 6/2012), a po vstupu (7/2012 – 6/2013)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).