Hlavní navigace

O2 zvažuje blokování reklamy jako volitelnou službu pro zákazníky

26. 2. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: O2
Již nějaký čas toto téma rezonuje internetovým světem a na pořad přišlo i dnes. Vyjádřil se k němu i Tomáš Budník, generální ředitel O2.

Jeho prohlášení souvisí s dnešním článkem v Hospodářských novinách, kde šéf O2 toto téma taktéž rozebírá. Oficiální prohlášení vydané později se sice nachází v sekci „Tiskové zprávy O2“, ale spíše jde opravdu o prohlášení nesoucí název „Blokování reklamy: volitelná služba pro zákazníky, kterou zatím zvažujeme“.

Podívejte se v originále a bez komentáře na to, co vlastně přináší:

Na začátku letošního roku jsme oznámili, že v O2 zvažujeme nabídnout našim zákazníkům možnost dobrovolně si aktivovat službu blokování reklamy. Je to téma, které stále diskutujeme jak v rámci firmy, tak s ostatními hráči na mediálním trhu a různými poskytovateli softwaru. Zatím tedy stále není jasné, zda a v jaké podobě službu spustíme.


Autor: O2

Mapujeme český i zahraniční trh, který v současné době koncovým uživatelům již nabízí několik řešení, jak internetovou reklamu blokovat. Tento trend vidíme v celé Evropě – zatímco v České republice tuto službu využívá zhruba desetina uživatelů, například v sousedním Polsku je to podstatně více – kolem 40 %. U zákazníků, kteří některou z dostupných služeb již používají, však vidíme, že si tím často způsobují spíš komplikace. Naší motivací je zákazníkům, kteří o tuto službu stojí, zdarma nabídnout bezpečné, jednoduché a uživatelsky přívětivé řešení.

Pokud se rozhodneme takovou službu spustit, bude však vždy na rozhodnutí zákazníka, zda si ji sám dobrovolně a zdarma aktivuje, nebo bude surfovat jako doposud. Rozhodně se nechystáme zasahovat do on-line obsahu, nebo ho jakkoli cenzurovat.

Uvědomujeme si, že žádný obsah nevzniká zdarma, a že reklama je formou, jak za něj platit. V případném zavedení služby blokování reklamy tak vidíme příležitost i pro vydavatele – mohou začít zpoplatňovat videa a články, které doposud zpřístupňovali zdarma. Uživatel, který si zvolí, že nechce být obtěžován reklamou, musí akceptovat to, že za obsah zaplatí tímto způsobem. Já osobně si myslím, že každý by měl mít možnost vybrat si mezi obsahem zdarma, ale s reklamou, a placenými materiály, u kterých se s reklamou nesetká.

BRAND24

To je podle mě ideální scénář.

Tomáš Budník, generální ředitel O2

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).