Hlavní navigace

Nova uzavřela únor nejlepším týdenním podílem v letošním roce: 31,96%

2. 3. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
2. 3. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Nejlepšího letošního týdenního podílu na sledovanosti u dospělých diváků dosáhla minulý týden televize Nova. A ačkoli nejde o nijak zvlášť oslňující číslo – Novu po celý den sledovalo 31,96 procenta diváků starších patnácti let, kteří se zrovna dívali na televizi – meziročně si dokonce polepšila skoro o dva procentní body. Jenže před rokem touto dobou byly zimní olympijské hry ve Vancouveru a pozornost diváků se logicky upírala spíš k České televizi.

Nova si v celodenních číslech polepšila oproti předminulému týdnu o 0,75 procentního bodu a v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin dosáhla průměrného podílu 34,97 procenta. Výsledek by mohl být ještě lepší, ale nečekaně ho zkazily dva večery s málo sledovanou Česko Slovenskou SuperStar. Nepatrný nárůst zaznamenala v celodenním podílu na dospělém publiku Nova Cinema, která si polepšila o jednu setinu procentního bodu na 4,24 procenta a stejný výsledek si udržela i během prime time.

Naopak pokles potkal televizi Prima, která minulý týden oslovovala po celý den v průměru 16,98 procenta dospělého publika, což je o 0,51 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Zároveň jde o druhý nejhorší týdenní výsledek od začátku letošního roku, který ale Primě stačil na to, aby porazila program ČT 1. Ovšem ne v hlavním večerním čase, kde se podílem 17,53 procenta odsunula na pozici třetí televize na trhu. Mírný nárůst zaznamenala Prima Cool, v celodenních číslech poskočila o tři setiny procentního bodu na hodnotu 3,63 procenta, ale během prime time klesla na hodnotu 3,38 procenta. I tak porazila ČT 2.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Většině programů České televize se minulý týden dařilo, až na Jedničku. Program ČT 1 sledovalo po celý den v průměru 15,81 procenta dospělého publika, což znamená mezitýdenní pokles o 1,02 procentního bodu. Ve večerních časech si ale ČT 1 polepšila na průměrných 18,40 procenta. Program ČT 2 se minulý týden odrazil ode dna a v celodenních číslech si to namířil zpět nad hranici tří procent, konkrétně na hodnotu 3,17 procenta. Oproti předminulému týdnu to znamená nárůst o 0,37 procentního bodu. Během prime time ale Dvojka klesla na průměrných 2,68 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Zpravodajský kanál ČT 24 se po mírném poklesu v předminulém týdnu vrátil v celodenních hodnotách nad hranici čtyř procent, konkrétně na podíl 4,10 procenta. To je o 0,21 procentního bodu více než minule. Během prime time ale zájem o ČT 24 tradičně klesl, tentokrát na průměrný podíl 2,42 procenta. Rostla také sportovní ČT 4. Po celý den ji sledovalo průměrně 3,71 procenta dospělého publika, což je o 0,48 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech si Čtyřka dokonce polepšila až na 3,92 procenta.

BRAND24

První pokles průměrného celodenního podílu na dospělém publiku pod hranici pěti procent zaznamenala za letošní rok televize Barrandov. Minulý týden ji upřednostňovalo v průměru 4,94 procenta dospělých diváků, kteří se zrovna dívali na televizi. Oproti předminulému týdnu jde o pokles o 0,20 procentního bodu. V hlavním večerním vysílacím čase dosáhl Barrandov průměrného podílu 4,54 procenta. V obou sledovaných časech si ale Barrandov udržel pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi po Nově, ČT 1 a Primě.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,55 procenta, což je o osm setin procentního bodu více než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,59 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,91 procenta, o 0,20 procentního bodu méně než minule a nejméně od začátku letošního roku. Ve večerních časech dosáhly podílu 6,33 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).