Hlavní navigace

Nova už není nejsledovanější televizí skupiny CME, vydělává ale nejvíc

25. 2. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
25. 2. 2011

Pozici nejsledovanější televize v rámci skupiny CME, do které vlastnicky patří, ztratila televize Nova. Po Novém roce ji předstihla slovenská Markíza, a lepších výsledků dosahuje i bulharská televize bTV. Vyplývá to ze zprávy o hospodaření CME za rok 2010, kterou skupina zveřejnila tuto středu. Nova však nadále zůstává nejvýdělečnější televizí CME, za loňský rok generovala více než třetinu výnosů celé skupiny, která operuje v celkem šesti zemích střední a východní Evropy.

K TÉMATU: Majitel Novy zvýšil v loňském roce tržby i zisk, ale ne v České republice

Nova letos v únoru přesahuje v celodenním podílu na dospělém publiku těsně hranici 30 procent (v cílové skupině diváků od 15 do 54 let za minulý týden necelých 33 procent). Slovenská televize Markíza si díky turecké telenovele Tisíc a jedna noc a nyní i druhé řadě Česko Slovenské SuperStar polepšila až na průměrných 34,4 procenta (za minulý týden u skupiny diváků starších dvanácti let), nejsledovanější bulharská televize bTV dosahuje průměrného podílu 38 procent.

BRAND24

ČTĚTE TAKÉ: Adrian Sarbu: Nova bude dál šetřit, podíl skupiny nesmí klesnout pod 40%

Vedoucí pozici ztratila Nova, respektive celá skupina programů této televize, taky v podílu na reklamních výnosech. Zatímco v České republice loni získala z celého koláče reklamních peněz určených pro televize 69 procent, televizní stanice CME ve Slovinsku z trhu „stáhly“ 78 procent reklamních peněz. Slovinsko společně s Chorvatskem byly také jedinými dvěma trhy, na nichž CME v loňském roce meziročně zvýšila svoje výnosy.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).