Hlavní navigace

Nova se zbaví MTV, od Nového roku bude českou verzi provozovat Viacom

19. 11. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Televize Nova neprodloužila licenci na využívání značky MTV a zbavuje se tak jednoho ze svých současných sedmi televizních kanálů

Pouze šest televizních stanic bude od Nového roku v Česku provozovat skupina Nova. Zbaví se jednoho ze dvou placených kanálů, české a slovenské verze hudební stanice MTV. Ta však nezanikne, pouze přejde pod jiného provozovatele – držitele značky MTV, společnost Viacom International Media Networks. Právě s ní Nova na podzim intenzivě vyjednávala o podmínkách, za jakých by byla ochotna uzavřít novou smlouvu na využívání značky MTV. Ke konci roku totiž Nově vyprší pětiletý kontrakt, na jehož základě v Česku a na Slovensku spustila lokalizovanou verzi této hudební televize.

ARCHIVNÍ ROZHOVOR: Alex Ruzek: K MTV chceme přitáhnout i ty, kteří nenajdou v televizi nic zajímavého

„Viacom plánuje nadále posilovat pozici MTV v České republice zvýšením důrazu na dlouholetou koncepci formy zábavního obsahu tohoto lokalizovaného kanálu, a to při zachování cílové skupiny, 15–29 let. Od ledna 2014, urychlí své lokalizační procesy tak, aby již existující obsah na trhu, byl plně k dispozici divákům v obou regionech mnohem rychleji,” slíbil nový provozovatel české a slovenské MTV. Placená kabelovásatelitní stanice má ale na tuzemském trhu zhoršenou pozici, zvlášť když v pozemním vysílání funguje již sedm národních hudebních kanálů, které lze naladit zdarma.

K TÉMATU: Česká MTV zatím Nově těžce prodělává. A divácký zájem je malý

Viacom je nicméně přesvědčen o tom, že si MTV svoji pozici na českém trhu najde a pomůže firmě posílit portfolio kanálů, které zde vysílají. „Spolu s nedávným uvedením televizních kanálů Nickelodeon a Comedy Central Extra, navazující na kvalitu hudebních kanálů, MTV Hits, MTV Rocks a MTV Live HD, VH1 Classic a VH1, je Viacom přítomen s širokým portfoliem kanálů na mediálních trzích v České republice a na Slovensku. Převzetí provozních aktivit, je logickým postupem v rámci naší současné regionální expanze,“ vysvětluje generální ředitel Viacomu pro střední a východní Evropu Bartosz Witak.

BRAND24

ČTĚTE TAKÉ: MTV nás zatím nijak neohrozila, říká šéf Óčka

„Jsme přesvědčeni, že zvýšením našeho důrazu na dlouhodobé zábavní formáty, bude vysílání MTV lépe odpovídat měnícím se zvykům diváků z řad místní mládeže a bude velkým přínosem pro český a slovenský trh. Děkujeme společnosti CME za jejich úsilí při upevňování pozice MTV v České republice a na Slovensku v průběhu několika posledních let a jsme otevřeni budoucí spolupráci s CET 21, pokud se k takové spolupráci naskytne příležitost,” dodal Witak. Pro Novu nemusí být MTV jedinou stanicí, jíž se v dohledné době zbaví. Spekuluje se i o zániku kanálů SmíchovTelka. Na Slovensku už CME oznámila, že ke konci roku zruší obdobě zaměřenou televizi Fooor.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).