Hlavní navigace

Nova pokořila v týdenním podílu hranici 40 %, letos vůbec poprvé

25. 11. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
25. 11. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Televizi Nova se minulý týden podařilo vůbec poprvé za letošní rok dosáhnout v průměrném celodenním podílu na sledovanosti hranice 40 procent. Naposledy se to nejsledovanější české televizi podařilo loni o Vánocích. Nova ubírala diváky prakticky všem televizím s výjimkou jejího vlastního filmového kanálu Nova Cinema a zpravodajské stanice ČT 24.

Hlavní program Novy minulý týden sledovalo po celý den v průměru 40,03 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 1,88 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin Novu dokonce sledovalo v průměru 46,88 procenta dospělého publika. Filmový kanál Nova Cinema dosáhl celodenního podílu 2,41 procenta (o čtyři setiny procentního bodu více než minule), a během prime time dokonce 2,62 procenta.

První program České televize si minulý týden pohoršil, po celý den jej sledovalo v průměru 17,68 procenta dospělého publika (o 1,11 procentního bodu méně než předminulý týden). Ve večerních časech dosáhla ČT 1 průměrného podílu 18,43 procenta. Zájem diváků klesal také u programu ČT 2. V celodenních číslech z 4,86 na 4,21 procenta, v hlavním večerním čase Dvojku upřednostňovalo pouze 3,20 procenta dospělého publika.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, Zone Romantica, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Vyloženě digitální programy ČT však posilovaly. Nejvíce zpravodajská ČT 24, které se dařilo především o víkendu – díky přenosům z kongresu ODS. Po celý den pak ČT 24 v průměru sledovalo 2,57 procenta dospělé populace, o 0,50 procentního bodu více než minule. Během prime time průměrný podíl ČT 24 klesl na 1,23 procenta. Sportovní kanál ČT 4 dosáhl celodenního průměrného podílu 1,24 procenta (nárůst o 0,11 procentního bodu), a ve večerních časech 1,09 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009

Primě se minulý týden tolik nedařilo. Její hlavní program sledovalo po celý den v průměru 16,47 dospělého publika, což je o 0,25 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase její podíl ještě klesl na průměrných 15 procent. Program Prima Cool dosáhl celodenního průměrného podílu 1,37 procenta (pokles o 0,12 procentního bodu) a ve večerních časech o trošku méně: 1,26 procenta.

BRAND24

Plnoformátovou digitální televizi Barrandov minulý týden sledovala po celý den v průměru rovná tři procenta diváků starších patnácti let, která trávila čas u televize. Je to teprve podruhé za dobu, co sledovanost Barrandova měří peoplemetry, kdy tato televize v týdenních číslech dosáhla hranice tříprocentního podílu na trhu. I tak to ale znamená oproti předminulému týdnu pokles o sedm setin procentního bodu. Během prime time podíl Barrandova klesl na 2,48 procenta.

Malé kabelové a satelitní televize rovněž zaznamenaly mírný úbytek zájmu diváků. Po celý den tyto „ostatní televize“ sledovalo v průměru 11,02 procenta dospělého publika (mezitýdenní pokles o 0,33 procentního bodu), v hlavním vysílacím čase pak jejich průměrný podíl na trhu klesl až na 7,81 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).