Hlavní navigace

Nova minulý týden opět klesla na historické dno: 18,12%. Přesto zůstala lídrem

7. 8. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ GRAF A TABULKA Prima Group opět veřejně oznámila vítězství. V souhrnném podílu u skupiny D15+ skutečně porazila Novu, ovšem zůstala daleko za ČT.

Další nejhorší týdenní podíl na dospělém publiku od začátku peoplemetrového měření v Česku má za sebou televize Nova. Minulý týden ji sledovalo po celý den v průměru jen 18,12 procenta dospělého publika. Je to jen týden poté, co Nova poprvé v historii klesla v týdenních číslech pod hranici 20 procent (u publika staršího 15 let). Přesto si udržela pozici nejsledovanější televize v zemi, i když si oproti předminulému týdnu pohoršila o dalších 1,56 procentního bodu.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012

Nova byla zároveň televizí, jejíž podíl oproti předminulému týdnu klesnul nejvíce, i když podobný pokles zaznamenala i Prima family. Ta se propadla o 1,51 procentního bodu na hodnotu 17,30 procenta. Pokles o 1,17 procentního bodu zaznamenal i program ČT 1. Naopak skokanem týdne byla sportovní ČT 4, která si díky olympijským přenosům polepšila o 4,46 procentního bodu na hodnotu 12,68 procenta a stala se čtvrtou nejsledovanější televizí v zemi (ale například v sobotu byla dokonce lídrem).


Zdroj: ATO – Mediaresearch

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film.

V meziročním srovnání s 31. týdnem loňského roku si opět nejvíc polepšila sportovní ČT 4, a to o rekordních 8,92 procentního bodu z loňských 3,76 procenta na letošních 12,68 procenta (loni ale nebyla olympiáda). Největší pokles opět vykázala Nova, a to o 9,24 procentního bodu z loňských 27,36 procenta na letošních 18,12 procenta. Jednoprocentní meziroční pokles vykázala i Nova Cinema, zatímco třeba programy Primy, s výjimkou drobného poklesu Primy Cool, meziročně stoupaly.

Průměrné celodenní podíly televizí za 30. týden 2012 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 14,31 - 1,17 - 0,89
ČT 2 6,51 + 2,35 + 1,64
ČT 4 12,68 + 4,46 + 8,92
ČT 24 4,78 – 0,57 – 0,42
Nova 18,12 - 1,56 - 9,24
Nova Cinema 4,78 – 0,12 – 1,00
Prima family 17,30 – 1,51 + 0,59
Prima Cool 3,71 – 0,21 – 0,07
Prima love 2,31 – 0,09 + 0,99
TV Barrandov 4,98 - 0,80 0
Atmedia 1,84 – 0,31 – 0,41
ostatní TV 8,68 – 0,47 – 0,95

Historický propad Novy vedl i k poklesu aktuálního týdenního podílu celé skupiny Nova. U dospělého publika staršího 15 let tak souhrnný podíl Novy a Novy Cinema klesl už druhý týden po sobě pod kumulovaný podíl Primy Group. To si nenechalo ujít PR oddělení Primy, které v pondělí oficiální tiskovou zprávou oznámilo: „Potvrzeno! Nejsilnější v cílové skupině D15+ je Prima Group!“. To však není pravda, protože nejsilnější v této skupině byla minulý i předminulý týden Česká televize (sama Prima pak v textu o osbě schválně mluví o „nejsilnější komerční skupině“).

ČTĚTE TAKÉ: Prima Group: minulý týden jsme byli komerční lídr. Nova: Ne, byli jsme to my

Jak tedy dopadl souboj všech tří největších televizních skupin? První ČT Group dosáhla u publika staršího 15 let souhrnného podílu 38,28 procenta, druhá Prima Group 23,33 procenta a třetí Nova Group 22,90 procenta. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin byla první opět ČT Group s podílem 33,92 procenta, druhá Nova Group s 28,59 procenty a až třetí Prima Group s 24,28 procenty. Podobně dopadnul i souboj v celodenních a večerních průměrných podílech na publiku od 15 do 54 let. 

NAPSALI JSME: Červenec byl pro Novu zatím nejhorší v historii, klesala na úkor ČT i Primy

BRAND24

Právě v této cílové skupině, na kterou programuje Nova, zůstala Prima Group minulý týden až třetí, na což Nova neopomněla upozornit ve vlastní tiskové zprávě, kterou v pondělí odpoledne reagovala na oznámení FTV Primy o jejím „vítězství“. „Skupina kanálů Nova v minulém týdnu u své primární cílové skupiny diváků ve věku 15–54 let dosáhla v rámci skupiny komerčních stanic nejvyššího podílu na sledovanosti, a to jak za období prime time, tak i v celém dni. Průměrný podíl na sledovanosti v 31. týdnu získaly kanály Nova a Nova Cinema souhrnně 32,21 procenta, v celém dni 25,81 procenta,“ uvedla Marie Fianová z tiskového oddělení Novy.

Pro porovnání: Prima Group dosáhla v celodenním podílu publiku od 15 do 54 let hodnoty 22,37 procenta a ve večerních časech 23,27 procenta, ČT Group pak za celý den 34,86 procenta a v prime time 30,52 procenta. Ve večerních časech tedy u skupiny D15–54 zvítězila Nova Group, v celodenním podílu pak ČT Group.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).