Hlavní navigace

Nova minulý týden atakovala hranici podílu 40 procent, Prima padala

30. 10. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
30. 10. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Nebývale úspěšný týden má za sebou televize Nova. Minulý týden atakovala v průměrném celodenním podíle na dospělém publiku hranici 40 procent. Naposledy se nad tuto týdenní průměrnou hodnotu dostala loni o Vánocích. Naopak Prima se minulý týden propadala na dlouhodobé minimum.

Televize Nova si minulý týden polepšila nejvíce ze všech televizních stanic měřených peoplemetry. Po celý den ji sledovalo v průměru 39,91 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 0,82 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin její průměrný denní podíl dokonce stoupl na 45,10 procenta. Posiloval i filmový kanál Nova Cinema. V celodenních číslech dosáhl podílu 2,38 procenta, o 0,15 procentního bodu více než minule. Během prime time podíl Novy Cinema ještě stoupl na 2,53 procenta.

Oproti tomu Primě minulý týden podíl na divácích výrazně klesl. Po celý den ji sledovalo v průměru 15,76 procenta dospělého publika, což je o 1,07 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. A během prime time Prima klesla dokonce na hodnotu 14,53 procenta. Mírný pokles zaznamenal i program Prima Cool. V celodenních číslech z 1,19 na 1,14 procenta, v hlavním vysílacím čase dosáhl průměrného podílu 1,03 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden (Zdroj: www.ato.cz)

České televizi se oproti Primě dařilo lépe. Program ČT 1 dosáhl celodenního průměrného podílu 18,81 procenta, což je o 0,68 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time se Jednička dokonce dostala na průměrný podíl 20,12 procenta. Zájem stoupal také o program ČT 2. Dvojku minulý týden sledovalo po celý den v průměru 4,96 procenta dospělého publika, o 0,28 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech její podíl mírně klesl na 4,82 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009

Polepšil si také sportovní kanál ČT 4. V celodenních číslech z 1,35 na 1,73 procenta, v hlavním vysílacím čase jej minulý týden sledovalo v průměru 2,11 procenta dospělého publika denně, což bylo více než čísla, kterých dosáhla plnoformátová TV Barrandov. Zpravodajský kanál ČT 24 si pohoršil. V celodenním průměrném podílu z 2,24 na 1,99 procenta, v hlavním vysílacím čase dosáhl průměrného podílu 0,96 procenta.

BRAND24

Digitální plnoformátová televize Barrandov minulý týden lákala méně diváků než filmový kanál Nova Cinema. Po celý den si sledovalo v průměru 2,30 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televizoru. To je o 0,35 procentního bodu méně než v předminulém týdnu a o osm setin procentního bodu méně než podíl Novy Cinema. V hlavním vysílacím čase průměrný podíl Barrandova ještě klesl na 1,53 procenta, zatímco Nova Cinema vykázala výsledek o jeden procentní bod vyšší.

Malé kabelové a satelitní televize zaznamenaly minulý týden mírný úbytek zájmu diváků, když dosáhly celodenního podílu 11,02 procenta (o 0,59 procentního bodu méně než před týdnem). V hlavním vysílacím čase tyto televize vykázaly souhrnný průměrný denní podíl 7,27 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).