Hlavní navigace

Nova a Prima: 11.11.2011 je správný termín dokončení digitalizace

7. 6. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 322915
7. 6. 2011

Jediným správným termínem dokončení procesu přechodu ze zemského analogového na zemské digitální televizní vysílání je 11. listopad letošního roku. Shodují se na tom zástupci dvou největších českých komerčních televizí, Novy a Primy. Právě 11. listopad 2011 jako oficiální konec televizní digitalizace chce prostřednictvím pozměňovacího návrhu k senátní novele zákona o rozhlasovém a televizním vysílání prosadit ministerstvo kultury.

K TÉMATU: Ministerstvo kultury chce uzákonit konec digitalizace na 11.11.2011

Podle čl. II. bodu 1. zákona č. 304/2007 Sb. musí Technický plán přechodu (TPP) obsahovat minimální rozsah pokrytí území zemským digitálním televizním signálem ke dni dokončení přechodu na zemské digitální televizní vysílání. V ust. § 9 TPP je pod nadpisem „Dokončení procesu přechodu“ stanoveno, že k 11. 11. 2011 musí být zajištěno vysílací sítí 1 pokrytí území zemským digitálním televizním vysíláním v rozsahu alespoň 95 procent obyvatel, vysílacími sítěmi 2 a 3 pokrytí odpovídající pokrytí zemským analogovým televizním vysíláním a vysílací sítí 4 v rozsahu alespoň 70 procent obyvatel. O minimálním pokrytí k žádnému jinému datu se v TPP nehovoří. Je tedy zřejmé, že správným datem je 11. 11. 2011, napsal v komentáři pro týdeník Marketing a Media právní zástupce Primy Pavel Kubina.

ČTĚTE TAKÉ: Nova i Prima licitují o přesný termín konce digitalizace. Mají své důvody

Letošní listopad prosazuje jako termín dokončení digitalizace také generální ředitel televize Nova Jan Andruško. Ano, vycházíme z toho, že v tento den nastává pro výše uvedené účely tzv. analogová tma, řekl šéf Novy v rozhovoru pro server MediaGuru.cz. Měsíc po dokončení digitalizace má podle zákona skončit reklama ve vysílání České televize, což by znamenalo, že by se většina z půl miliardy korun, které se v reklamě na ČT „protočí“ za rok, přesunula na komerční televize – zejména na Novu a Primu.

NAPSALI JSME: 11.11.2011 nebo 30.6.2012? Vede se spor o termín ukončení digitalizace

Skupina senátorů, podporovaná ministrem kultury Jiřím Besserem (TOP 09) se nyní snaží prosadit novelu zákona, která reklamu v ČT zachová minimálně na další dva roky. Proti tomu obě velké komerční televize protestují. Nechci rovnou vyhrožovat arbitráží, protože doufám, že tak daleko ještě nejsme. A zároveň bychom se podívali i na to, jestli je reklama na ČT k dnešnímu datu právoplatně. Podle určitých právních výkladů by tam neměla být už teď, naznačil pro MediaGuru.cz Andruško. Letos v únoru přitom šéf Novy na semináři o reklamě v ČT v Poslanecké sněmovně mluvil i o možnosti arbitráže.

BRAND24

K VĚCI: Nova hrozí státu další arbitráží, pokud zachová reklamu v České televizi

Po dni dokončení přechodu mají být na trhu k dispozici docela zajímavé finanční prostředky, uvolněné tím, že ČT přestane vysílat reklamu. Ty bude možné použít k rozvoji nových digitálních stanic, doplňuje Andruška právní zástupce Primy. Právě Primě přitom dnem dokončení digitalizace začne ubíhat zákonná lhůta pro zahájení vysílání čtvrtého programu Prima family, jehož licenci získala v letošním roce.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).