Hlavní navigace

Na oscarový ceremoniál se v USA dívalo rekordně málo lidí

26. 2. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
26. 2. 2008

Slavnostní udílení Oscarů, při němž v noci na pondělí zabodovala i Češka Markéta Irglová, vzbudilo ve Spojených státech rekordně malý zájem televizních diváků. Na televizní přenos se dívalo 32 milionů lidí, což je nejméně od roku 1974, kdy se údaje o sledovanosti oscarového večera začaly shromažďovat. Podle odborníků mohlo neúspěch u televizních diváků způsobit i to, že letos o zlaté sošky soutěžilo mnoho filmů, které za sebou nemají výrazný úspěch v amerických kinech.

Údaje o sledovanosti od společnosti Nielsen Media Research ukázaly, že jubilejní 80. ročník udílení Oscarů sledovalo na amerických televizních kanálech ještě o jeden milion diváků méně než v roce 2003. Tehdejší ceremoniál vzbudil velmi malý zájem i proto, že krátce před ním začala americká invaze do Iráku.

Hitem se naopak stalo udílení Oscarů v roce 1998, kdy velkofilm Titanic posbíral celkem 11 cen. Na tehdejší vítězné tažení snímku o katastrofě zaoceánské lodi se dívalo 55 milionů Američanů, přesto ale Oscary ani zdaleka nepatří na televizních obrazovkách k „tahákům“.

Například finále ligy amerického fotbalu, takzvaný Super Bowl, letos v USA k televizím přitáhlo 97,5 milionu lidí. Na oblíbenou show American Idol, obdobu českého pořadu Česko hledá superstar, se každý týden dívá zhruba 33 milionů lidí.

BRAND24

Podle odborníků je malý zájem o letošní oscarový ceremoniál způsoben zčásti tím, že tentokrát nesoutěžily žádné kasovní trháky. Z pětice filmů nominovaných na cenu za nejlepší snímek loňského roku měl tržby vyšší než 100 milionů dolarů jen jediný – komedie Juno. Vítěz zlaté sošky – drama bratří Coenů Tahle země není pro starý – dosud v amerických kinech vydělal jen průměrných 64 milionů dolarů.

Zdroj: ČTK

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).