Jednička lídrem u publika staršího 15 let
Další tradiční vánoční pohádka podlehla v přímém souboji s novinkou. Ruského Mrazíka v sobotu večer na hlavním kanálu Novy vidělo méně diváků než pohádku Šťastný smolař, kterou ve stejnou dobu vysílala ČT 1. Zatímco Mrazíka sledovalo od 20:20 v průměru 1,040 milionu dospělých diváků a 24,68 procenta publika, Šťastného smolaře si od osmé večer nenechalo ujít 1,132 milionu dospělých při podílu 26,89 procenta. V mladší kategorii diváků od 15 do 54 let ale těsně zvítězil Mrazík, když oslovil 27,84 procenta publika, zatímco Šťastný smolař 26,23 procenta. Obdobně dopadly obě nejsledovanější české televize v celodenních podílech: u dospělých nad 15 let byla lídrem ČT 1, u mladších od 15 do 54 let Nova.
PÁTEČNÍ DATA: Tajemství staré bambitky těsně nad S tebou mě baví svět, ČT 1 a Nova v pátek vyrovnané
Jedničce se opět podařilo využít vyšší sledovanost pohádky k lepšímu výkonu pozdějšího večerního pořadu Tak se ukaž, Silvestře, který si od 21:40 nenechalo ujít 913 tisíc dospělých diváků a 24,27 procenta publika. ČT 1 za celý den obsadila šest z deseti pozic TOP 10 pořadů napříč všemi televizemi (v kategorii D15+), na Novu zbyla tři místa a na Primu jedno. Nova však bodovala ve „své“ kategorii diváků od 15 do 54 let, v níž porazila nejen Šťastného smolaře, ale i Tak se ukaž, Silvestře. Proti silvetrovským scénkám nasadila film Smrtící zbraň, která dosáhla v mladší kategorii podílu 21,86 procenta, zatímco Tak se ukaž, Silvestře jen 18,21 procenta.
TV Barrandov opět za celý den nad podílem 5%
Velmi úspěšná byla v sobotu Nova Cinema, která večer od 20:00 nasadila českou komedii Černí baroni. V průměru ji vidělo 355 tisíc dospělých diváků a 8,46 procenta publika (9,06 procenta ve věku 15 až 54 let). Slušnou sledovanost měl i následující snímek Johanka z Arku, který od 21:55 sledovalo 181 tisíc dospělých a 7,44 procenta publika (9,70 procenta ve věku 15 až 54 let). Z hlediska podílu na publiku se ale na Nově Cinema nejvíce dařilo odpolední české rodinné komedii Lucie, postrach ulice, kterou si od 15:00 nenechalo ujít 162 tisíc dospělých a 7,38 procenta publika (10,16 procenta ve věku 15 až 54 let).
MINULÁ SOBOTA: Vyhlašování vítězů StarDance mělo víc diváků než Televizní noviny na Nově
ČT 2 v sobotu večer uspěla snímkem Žít a nechat umřít, který od osmé večer vidělo 238 tisíc dospělých diváků a 5,71 procenta publika. TV Barrandov bodovala odpolední romantikou Inga Lindström: Zrušená svatba, kterou si od 14:55 nenechalo ujít 233 tisíc dospělých diváků a 10,51 procenta publika (osm procent ve věku 15 až 54 let). Večerní zábavný pořad Vtip za stovku oslovil od čtvrt na devět 216 tisíc dospělých a 5,12 procenta publika. Odpoledne Barrandov uspěl i s filmem Poslední mohykán, který od 13:25 přilákal 199 tisíc dospělých diváků a 8,87 procenta publika (7,92 procenta ve věku 15 až 54 let). Za celý den tak Barrandov dosáhnul podílu 5,30 procenta v kategorii D15+ (ale díky silné Nově Cinema to nestačilo na pozici čtyřky na trhu).
Překvapivě úspěšná byla v sobotu večer Telka. Pořad Silvestrovské taneční hodiny oslovil od desáté večer v průměru 147 tisíc dospělých diváků a 4,73 procenta publika (3,06 procenta ve věku 15 až 54 let). Telka i díky němu dosáhla celodenního podílu 1,49 procenta u dospělého publika nad 15 let a 1,64 procenta v kategorii 15 až 54 let.