Hlavní navigace

Meziročně televizní skupiny stoupají, lehce klesá pouze Česká televize

10. 10. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Ta však, opět lehce, posílila v rámci týdne, i když Nova je stále jedničkou v obou sledovaných diváckých skupinách.

Mezitýdenní vývoj (vs. 39. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenal kanál Prima Cool, který ztratil 0,56 procenta diváků starších patnácti let. Ztrácela i stanice Prima Max, která přišla o 0,33 procenta obecné divácké skupiny. Podobně na tom ještě byla hlavní Nova, která odepisuje 0,52 %. Naopak posílila ČT 24 o 0,87 procenta a také ČT 1, a to o 0,73 procenta všeobecné věkové skupiny. Polepšila si i stanice ČT Sport, která si připisuje 0,14 procenta uvedené cílové skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Česká televize lehce ztrácí, nejvíce posiluje Prima

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, která sice ztratila 0,99 procenta, ale celkem oslovila 30,96 procenta diváků starších patnácti let. Klesla i Prima, u níž podíl dosáhl 21,97 procenta obecné cílové skupiny při ztrátě 0,83 procenta. Jen velice mírně pak poklesl podíl skupiny Barrandov, která přišla o pouhých 0,07 procenta a celkem ji sledovalo 7,71 procenta uvedené divácké skupiny. Polepšila si tak pouze Česká televize, jejíž podíl stoupl o 1,58 procenta na celkových 28,59 procenta.

Top 10 všechny stanice (40. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků vykázal největší ztrátu kanál Prima Cool, který přišel o podíl 1,07 procenta, a také televize Prima, která ztratila 0,56 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Poklesl také podíl filmového kanálu Prima Max, a to o 0,5 procenta. I v této divácké skupině posílila stanice ČT 24, která si polepšila o 0,75 procenta. Narostl i podíl kanálu ČT 2, který si k dobru připsal 0,42 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nárůst vykázala i TV Barrandov, která posílila o 0,31 procenta.

MINULÝ ROK: Prima skokanem minulého týdne, meziročně nejvíc posilovaly ČT 1 a TV Barrandov

Česká televize lehce posílila i jako televizní skupina, když si připsala 1,31 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 22,44 procenta. Lehce posílila i skupina Barrandov, i když to bylo jen o 0,16 procenta na celkových 5,26 procenta. Všechny ostatní skupiny ztrácejí a pokles tak vykázaly kanály FTV Prima, jejichž podíl se snížil o 1,62 procenta a celkem činil 23,23 procenta. O 0,22 procenta pak klesly stanice skupiny Nova, jejichž celkový podíl tvořil 37,13 procenta.

Kanály – průměrné podíly (40. týden 2016)
Graf podílu kanálů (40. týden 2016)
Graf podílu skupin (40. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 41. týden 2015)

Cílová skupina 15+

ČT 1 si meziročně polepšila o 0,61 procenta. Naopak kanály skupiny Ostatní přišly v meziročním srovnání o 1,53 procenta obecné divácké skupiny. Ještě výrazněji ale poklesl podíl TV Prima, která meziročně odepsala 2,16 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu zaznamenala i stanice ČT Sport, která přišla o 0,94 procenta. Posílila ještě TV Nova, a to o 1,17 procenta, a také Kino Barrandov, které si připsalo 0,53 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela pouze Česká televize, která přišla o 0,89 procenta všeobecné věkové skupiny. Díky spuštění nových kanálů si nejvíce polepšil Barrandov, který si připsal 1,17 procenta. O něco málo posílila i FTV Prima, jejíž podíl stoupl o 0,56 procenta. Ještě více pak stoupl podíl skupiny Nova, a to o 0,91 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice Nova, jejíž podíl stoupl o 1,27 procenta, a stoupala i filmová Nova Cinema, která si připsala 0,43 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nejvýraznější ztrátu zaznamenala hlavní Prima, která meziročně přišla o 2,06 procenta, a také kanály sdružené pod položkou Ostatní, které ztrácejí 2,0 procenta. Jen o něco méně ztratila stanice ČT Sport, která odepsala 1,53 procenta mladší divácké skupiny. Naopak ČT 24 svůj podíl u mladších diváků meziročně o 0,65 procenta navyšuje.

Meziroční posuny nejsou nijak výrazné. Ztrácela pouze České televize, která přišla o 1,19 procenta diváků mladších 54 let. Všechny ostatní skupiny posilují, přičemž nejvíce je to znát u Novy, která si připisuje 1,41 % své primární cílové skupiny. Posílil také Barrandov, který si i díky spuštění nových kanálů připsal 0,77 procenta. Kanály FTV Prima pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let stouply o 1,17 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).