Hlavní navigace

Markíza tlačí na české kabelovky: uzavřete smlouvu o Markíze International do 15. prosince

10. 12. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Pokud tak učiníte, nepošleme na vás právníky kvůli neoprávněnému šíření plnohodnotného vysílání Markízy, stojí v dopise od nejsledovanější slovenské televize, který má DigiZone.cz k dispozici.

Podmínka? Podpis smlouvy na dva roky

Pouze do 15. prosince dala slovenská televize Markíza čas českým kabelovým, satelitním a IPTV operátorům, aby s ní podepsali smlouvu na zařazení jejího nového programu Markíza International. Zároveň žádá, aby k tomuto datu vyřadili ze svých nabídek plnohodnotné vysílání TV Markíza určené pro slovenské diváky, pokud ji ve svých sítích šíří. Podle Markízy jde totiž o nelegální převzaté vysílání, k němuž provozovatel Markízy, společnost Markíza-Slovakia, nedal souhlas. Operátoři mají podle nejsledovanější slovenské televize šanci se vyhnout případným soudním sporům o neoprávněné šíření TV Markíza, pokud právě do 15. prosince uzavřou smlouvu o šíření nové stanice Markíza International, která nabídne pouze ty pořady, k nimž má Markíza vypořádána vysílací práva i mimo území Slovenska.

Má to ale háček. Operátoři se musí zavázat, že Markízu International budou šířit nejméně do konce roku 2017. Díky tomu by ale měli získat výhodnější cenu. Měsíční poplatek za každého zákazníka, který bude mít ve své nabídce dostupnou Markízu International, by byl v tomto případě méně než poloviční oproti zájemcům, kteří by chtěli podepsat smlouvu po 15. prosinci. V obou případech nejde o malou sumu. Server DigiZone.cz má k dispozici dopis, kterým provozovatel Markízy obeslal české poskytovatele placených televizních služeb, a z něj vyplývá, že si nejsledovanější slovenská televize cení Markízu International podobně jako prémiovější televizní kanály. I když půjde o placenou stanici, Markíza na ní plánuje již v průběhu příštího roku vysílat reklamu – klasické televizní spoty prodávané podle dosažené sledovanosti.


Zdroj: Markíza-Slovakia

Do 15. prosince Markíza „přimhouří oko“ nad nelegálním šířením jejího vysílání v České republice, po tomto datu slibuje právní kroky proti těm operátorům, kteří s ní neuzavřou smlouvu na poskytování stanice Markíza International.

Dražší než některé sportovní kanály

Podmínky Markízy pro české operátory placených televizních služeb jsou poměrně striktní. Progam Markíza International bude nabízen jako televizní program v základní nabídce za měsíční poplatek (CPS) 5,– CZK za jednoho předplatitele. V případě, že podle přiloženého návrhu uzavřete smlouvu na šíření tohoto programu (na dobu určitou do 31. prosince 2017) v termínu do 15. prosince 2015, bude měsíční poplatek představovat (CPS) 2,– CZK. V takovém případě se společnost Markíza-Slovakia vzdá nároků, které jí vznikly vůči vaší společnosti v souvislosti s dosavadním šířením programů Markíza, a to samozřejmě za předpokladu, že současně ukončíte šíření programů Markízy, píší v dopise jednatelé Markízy Matthias Settele a Marianna Trnavská.

Poskytovatelé placených televizních služeb v Česku se mají kvůli jakýmkoli dalším dotazům ohledně Markízy International obracet na Petra Horáka ze skupiny Nova, který má na starosti internet a placené služby. Když si však DigiZone.cz vyžádal odpověď na otázku, zda je v ceně za šíření Markízy International i možnost jejího zařazení do mobilních služeb typu Horizon Go nebo O2TV Air, mluvčí Novy Anna Suchá odkázala jakoukoli komunikaci ohledně programu Markíza International na slovenskou Markízu: Veškeré dotazy k Markíza International prosím směřujte do Markízy. Její mluvčí Lukáš Kočišek na veškeré dotazy k Markíze International reaguje v podstatě identickými odpověďmi jako Anna Suchá na otázky k Nově International, pouze ve slovenštině.


Zdroj: Markíza-Slovakia

Dopis, který Markíza rozeslala českým kabelovým, satelitním a IPTV operátorům

Operátoři: Nevíme, za co budeme platit

Kočišek slibuje, že programové schéma Markízy International bude identické s klasickou Markízou. Výjimkou budou pouze pořady s licenčními právy zakoupenými výhradně pro území Slovenské republiky. V těchto vysílacích slotech nabídne Markíza International alternativní pořad s vypořádanými vysílacími právy, vysvětluje mluvčí Markízy. Pořady, ke kterým má televize práva i mimo území Slovenska, budou moci čeští diváci sledovat v reálném čase, tedy ve stejnou dobu jako diváci na Slovensku. Půjde o všechny klíčové formáty původní tvorby skupiny Markíza – včetně Televizních novin či Telerána, doplňuje Kočišek. Ohledně „náhradních“ pořadů místo akvizic ovšem není nijak konkrétní a to je kámen úrazu – akvizice totiž tvoří velkou část schématu Markízy, zejména mimo prime time. Kabeloví, satelitní a IPTV operátoři se nechtějí zavazovat k odběru Markízy International, dokud nebudou vědět, jak bude její vysílání vypadat.

Bohužel zatím nemáme info o tom, co vlastně na této stanici bude. Dostali jsme pouze informace, do kdy je nutné smlouvu podepsat. Není ani zajištěn technický stream. Prozatím jednáme s naším poskytovatelem obsahu o dalších informacích, řekl serveru DigiZone.cz Pavel Štohanzl ze společnosti ITSelf, největšího poskytovatele kabelové televize na jižní Moravě. Předpokládáme, že potenciální budoucí dohoda nám umožní také rozšíření Markízy do služby Horizon Go, uvítali bychom samozřejmě také možnost HD vysílání. Zároveň předpokládáme zařazení jako jednoho z dalších kanálů do TV Archívu, uvedl již minulý týden pro DigiZone.cz mluvčí české UPC David Frodl. Za zařazení pořadů do nelineárních služeb si ovšem televize obvykle nechávají připlatit.

BRAND24


Foto: TV Nova

Markízu International v jednání s českými operátory zastupuje šéf placených služeb skupiny Nova Petr Horák

Placený kanál, ale bude na něm reklama

Poskytovatele placených televizních služeb jistě nepotěší, že ačkoli mají za Markízu International platit jako za nadstandardní program, její provozovatel počítá s tím, že na ní bude prodávat klasické reklamní časy a diváci na ní tedy uvidí reklamní breaky jako na plnohodnotné Markíze. To však znamená, že by musela být zařazena do elektronického měření sledovanosti a získávat data z peoplemetrů. Plánujeme, že Markíza International bude zařazena mezi měřené stanice v průběhu první poloviny roku 2016, potvrzuje mluvčí Markízy Lukáš Kočišek. Ve střednědobém horizontu uvažujeme o prodeji reklamního prostoru ve spolupráci s obchodním oddělením skupiny Nova, dodal. Obdobně už postupuje Nova na Slovensku se svou plánovanou stanicí Nova International. Dokonce už o zařazení do tamních peoplemetrů požádala.

K tomuto kroku by mělo dojít nejpozději do poloviny roku 2016, míní Kočišek. Zatímco reklamní prostor na Markíze International bude prodávat obchodní oddělení Novy, u Novy International na Slovensku by to měla mít na starosti Markíza. Obě sesterské televize si tak rozšíří reklamní prostor, kterého se jim v silných sezónách nedostává. Markíza bude ve střednědobém horizontu prodávat reklamní prostor Novy International ve prospěch Novy, detaily budou agenturám sděleny v druhém kvartálu 2016, upřesňuje mluvčí Markízy. Výnos z provozu dvou nových kanálů tak bude výrazně převyšovat náklady: Markíza International ani Nova International nebudou vyrábět žádné vlastní pořady, pouze použijí ty, které už vznikají pro klasickou Novu a Markízu. Každý jejich divák navíc bude prostřednictvím svého operátora platit za jejich příjem, a navíc zkasírují i inzerenty při prodeji reklamních časů.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).