Americká společnost Scripps Networks Interactive dnes oznámila, že přebírá rozhodující, tedy 52,7%, podíl v polské mediální skupině TVN od ITI a Canal+ Group. Z oficiální tiskové zprávy, kterou provozovatel placených kanálů Travel Channel, Fine Living a Food Network zveřejnil, vyplývá, že výše transakce je 584 milionů eur, tedy v přepočtu přibližně 16 miliard korun. Scripps přebírá také veškeré finanční závazky, které byly stanoveny na 840 milionů eur, tedy 23 miliard korun. Dohodu musí pochopitelně schválit ještě antimonopolní úřad. TVN je provozovatelem stanic TVN, TVN 7, TVN Style, TTV, TVN Turbo, TVN24 a TVN24 Biznes i Swiat.
Nadpoloviční prodej skupiny TVN je pro její kanály aktuálně tématem číslo jedna. Promítl se i do vysílání stanic TVN, TVN 24 a TVN24 Biznes i Swiat.
K TÉMATU: Majiteli Novy se vzdaluje možnost vrátit se na polský trh. Televizi TVN chce vlastník Travelu
Tato transakce pro nás znamená důležitý mezník související se strategickým rozvojem našeho mezinárodního podnikání a přináší nám další významný podíl v Evropě,
konstatoval Kenneth W. Lowe, prezident a generální ředitel Scripps Networks Interactive. Lowe dále uvedl: Polsko je pulsujícím mediálním trhem se značným potenciálem růstu. TVN má bohaté portfolium kanálů a pod vedením Markuse Tellenbacha (od roku 2009 prezident skupiny TVN, pozn. red.) dosáhla skvělých finančních výsledků. Skupina bude velice silným přírůstkem pro Scripps Networks Interactive. Na spolupráci s celým týmem TVN se velice těšíme, stejně jako na společné dosažení ambic, které v regionu máme.