Hlavní navigace

Kupujete televizor? Nezapomeňte se poptat na servis!

25. 8. 2014
Doba čtení: 9 minut

Sdílet

Přinášíme vám kompletní přehled informací potřebných k opravě vašeho televizoru, a to od prakticky všech výrobců. Někdy to bylo pátrání až detektivní!

Všichni si dnes vybíráme televizor podle kvality obrazu, funkcí, které nám vyhovují, nebo které požadujeme, a většina, či spíše drtivá většina z nás, včetně mě, tak nějak pozapomíná na jeden z nejdůležitějších bodů – na servis. A přitom i tak základní informace o tom, jak přehledné jsou stránky podpory, nebo chcete-li servisu, jaké údaje tam jsou a zda jsou kompletní, hodně o té které značce napoví.

„Závady nechodí po horách, ale po televizorech,“ dalo by se parafrázovat s klasikem. Proto jsme se rozhodli připravit pro vás tento přehled podle jednotlivých značek a hlavně vytvořit tabulku s co nejvíce ověřenými údaji. Ne každý výrobce je totiž na svých stránkách má v kompletní, nebo alespoň kompletnější podobě. Po pravdě řečeno, je jich menšina!

DÁLE V TEXTU: tabulka „Servisní kontakty a možnosti, podle jednotlivých značek televizorů“ (XLS, Excel 2003).

Jak jsme přehled vytvářeli 

Začali jsme klasicky přes webové stránky výrobce či dovozce. Na nich jsme zvolili stránku podpory produktů (pokud tam vůbec byla), vybrali televizory a postupovali dále podle toho, kam nás cesta zavedla. Nebo také nezavedla, jako například v případě Toshiby či Finluxu. Pak nastupovala trpělivost a shánění kontaktů kde se dá.

U některých značek to ovšem bylo hodně náročné, ale co se podařilo sehnat, to v tabulce a v níže uvedeném popisu máte.

Tabulku si však musíte stáhnout, protože je příliš rozměrná a na stránku by se nevešla. Je to však klasické XLS, takže žádný problém.

Ti nejlepší vám nabídnou záruční servis u vás doma! Ale není jich moc…

V tabulce najdete…

Vše je rozděleno do několika bodů, včetně například toho, zda vám ta která značka nabídne servis u vás doma, což ti nejlepší umí, byť oficiálně vzato pouze v rámci záručního servisu. Je to samozřejmě výhoda, o které stojí za to uvažovat už před nákupem, protože balit a odvážet televizor s úhlopříčkou 127 cm je náročné, natož když bude mít přes 150 a je na stěně.

Servisní kontakty povětšinou představují klasické číslo na pevnou linku (zjistili jsme i provozní dobu, která také nebývá vždy uvedena), Samsung však používá „osmistovkové“ číslo, které je už dnes – alespoň co jsem mluvil s operátory – opravdu zdarma, což před pár roky úplně neplatilo.

Pozor si dejte na LG, u něhož telefonujete na 810… a bohužel sazba, za kterou telefonujete, není na stránkách uvedena. K tomu se ale ještě dostanu.

Někteří výrobci, resp. dovozci, preferují e-mail, ať už prostý, nebo přes kontaktní formulář. Není třeba se toho obávat, záleží vždy jen na tom, jak svižně reagují a jak dobře reagují a jestli vůbec reagují, protože rychlost není jak známo všechno. Tento způsob preferují Hyundai a Gogen, využít ho zřejmě budete muset i u Sencoru, kde je sice uvedeno telefonní číslo, ale nikdo na druhém konci.

Třeba – na rozdíl ode mě – budete mít štěstí.

Nedivte se rovněž některým zmatkům, protože i když by se zdálo, že výrobci, zvláště ti hodně velcí, mají systém sofistikovaně vyřešen, pravda to u všech není, a to mě musím říci dosti překvapilo.

Tohle jsem totiž doteď pokládal za naprostý základ a poslední takovýto přehled jsem dělal myslím před nějakými patnácti roky…


Autor: Bohumil Herwig

Finlux a Mascom: jeden servisní bod

Z adresy finlux.cz sice odkaz na stránky www.mascom.cz/_servis.htm nevede, ale v druhém případě se píše, že jde o „servis celého sortimentu“, což bylo následně také telefonicky potvrzeno. Na výše uvedené adrese Mascomu si buď vyhledáte konkrétní servis podle toho, kde bydlíte (ze seznamu), nebo můžete kontaktovat servis centrální, který je také uveden v tabulce.

Vedle servis@ludvicek.cz pracuje prý také adresa servis@mascom.cz. Osobně bych ale vsadil na tu první, kde byla solidní odezva.

Gogen a Hyundai: přeferován je e-mail

HP Tronic, dovozce obou značek, uvedl, že nejlepší je požadavek na servis zaslat e-mailem, na stránkách ostatně není uvedeno ani centrální kontaktní číslo na zákaznickou linku. Až v okamžiku, kdy si najedete na konkrétní kraj, se objeví konkrétní servisní organizace s adresou a telefonním číslem.

Co se týče značky Hyundai, platí vše výše uvedené až na poslední větu. Kontakt na servisní organizaci se mi nikdy neobjevil, a to ani poté, co jsem zvolil kraj a vybral „TV technika“.

U Hyundai jsme tudíž pouze u e-mailu. Možná šlo ale jen o dočasnou závadu…

E-mail, obecně vzato, nemusí být na závadu, pokud výrobce reaguje. Ovšem ti, co ho nepoužívají, či používat neumějí, si buď musí najít někoho, kdo to umí, nebo raději jít k jiné značce.

LG Electronics: pozor na číslo s 810

U tohoto výrobce – jako u jediného – voláte na 810 555 810. A nevíte za kolik! Mobilní operátoři dávají ruce pryč a říkají: „musíte se zeptat u volaného, jak linku zpoplatňuje“. Na horké lince LG mi nejdříve tvrdili, že je to běžný tarif jako na pevné linky, pak otočili a řekli, že sazba je pět korun za minutu a nakonec přiznali, že nevědí.

U LG se to do uzávěrky nepodařilo zjistit, ale pracuji na tom.

Panasonic: solidní práce

Na stránkách podpory je prakticky vše, jak má být a chybí jen údaj o tom, co si máte připravit za doklady. Příjemný je lokátor pro automatické vyhledání nejbližšího servisního místa s výběrem výrobků podle kategorií a nastavením vzdálenosti.

Takto by to mělo vypadat!

Snad jen ještě písmo na kontaktní stránce by mělo být větší, protože e-mail je trochu zastrčen.

Jinak ale na výbornou, jak ostatně můžete vidět z galerie výše.

Philips (TP Vision): kontakty stále přes philips.cz

Ano je to tak. Ač televizní divizi vlastní společnost TP Vision s minoritním podílem Philipsu, stránky podpory stále jedou přes adresu www.support.philips.com. A protože má Philips zálibu v Adobe Flash, je to někdy trochu náročnější. A také fakticky jednodušší, protože nakonec skončíte s prostým výpisem servisních organizaci v PDF, ve kterém si musíte najít tu svou.

Přiznám se, že jsem v tomto ohledu čekal o více!

Samsung: na první pohled výborné, ale na druhý…

Na webu si vyberete „Najít podporu k produktu“, zvolíte kategorii výrobku, tedy Televizory, a zvolíte konkrétní typ. Pak zadáte „Vyhledání autorizovaného servisního střediska“. Bohužel v tomto okamžiku Samsung zapomene, co jste vlastně chtěli a musíte vše zadat znova. Navíc výběr města ve webovém formuláři neznamená, že v něm má Samsung servis a po pravdě nechápu, proč vlastně takováto místa uvádí.

Výrobce sice umožňuje vyhledání partnerského servisního místa po zadání vaší adresy, ale udávané vzdálenosti nesedí. Obecně vzato jsou vypisovány vzdálenosti menší, než jaké ve skutečnosti jsou. Například na nějakých 40 km o 6 km méně a s větší vzdáleností chybovost roste (porovnáváno s www.mapy.cz).

Lehce se vám tak stane, že někde nad Samsungem uváděných 45 km vyběhnete z předem stanoveného rozsahu 60 km a chybovost je už skoro 10 km, tedy šestina vzdálenosti.

Síť servisních míst je sice hustá, ale formulář zapomínající zadané parametry a umělé zkracování vzdálenosti při vyhledávání servisu podle vaší adresy je myslím Samsungu nehodné!

Sencor: spíše vsaďte na e-mail

Kontaktovat firmu můžete i telefonicky, ale nikdy se mi to (v rámci dvou dnů) nepodařilo, ani přímo, ani přes recepci. Lepší tedy bude e-mail, kde snad dovozce reaguje svižněji.

V okamžiku kdy na webu vyberete „Servis“, objeví se přehledná stránka se servisními místy, záručními podmínkami, zpětným odběrem a také možností vybrat si ke spotřebiči Sencor příslušenství. V servisní části si pak výběrem kraje zvolíte servisního partnera, který se objeví včetně telefonu. Pokud to ale uděláte prostřednictvím interaktivní mapy, telefon neuvidíte.

Jak vidíte, možnosti jsou prosté, ale to u malé značky nevadí. Stálo by ovšem za to uvádět pouze e-mailový kontakt a nemást zákazníky telefonem, který nikdo nebere.

Sharp: podpora solidně dělaná

Sharp má jako jeden z mála uvedenu cenu za hovor na zákaznickou linku, nechybí mu ani solidně udělaný lokátor, do kterého stačí zadat město a typ výrobku a okamžitě vyjede odkaz na servis, včetně všech potřebných údajů.

Kontaktní formulář je však umístěn zbytečně bokem v sekci Kontakty (viz galerie – na obrázku vlevo dole) a vypadá, jako by se servisem neměl nic společného. Ale má a stačí po kliknutí vybrat jednu z položek, mezi nimiž jsou i informace o servisu.

Je také možné si poslat kopii vaší žádosti na svůj e-mail, a tak by to mělo vypadat!

Sharp má stránky dělané slušně a potřebovaly by jen lehce dotáhnout, aby vše bylo přehlednější. Pokud ale budete hledat, všechny potřebné informace najdete, a to je víc, než se dá říci o většině konkurence.

Sony: trochu chaos v údajích

Výrobce doporučuje obrátit se v případě závady rovnou na autorizovaný servis, nikoli na prodejnu, kde byl přístroj zakoupen. Výsledkem je totiž rychlejší oprava (televizor nemusí být odeslán z prodejny do servisu a zpět) a přesnější popis poruchy.

Najít servis je velice snadné, díky solidnímu lokátoru (viz odkaz v tabulce). Horší je to s údaji, které byste měli vědět, než na zákaznickou linku zavoláte. Vyjádření, které přišlo od Sony na mou adresu, říká, že je třeba mít „modelové označení, výrobní číslo (S/N), doklad o koupi a vědět, zda jde o standardní záruku nebo záruku rozšířenou“. Zákaznická linka mě však informovala, že je třeba mít jen doklad o koupi.

Raději si proto připravte všechno…

Neseděl ani bod „záruční servis u vás doma“, kde e-mail tvrdil, že je možný od úhlopříčky 40ʺ, tj. 102 cm, zákaznická linka tvrdila, že od 107 cm.

V tabulce jsem kvůli jednotnosti ponechal údaje ze zákaznické linky.

Toshiba: situace poněkud zmatečná

Tato firma se k nám snaží s televizory proniknout už nějakou dobu a zatímco v minulosti (nevím jak dnes) výborně fungoval servis na notebooky přes tehdejší zastoupení CHG, televizory dělá pouze společnost CSF a na udávaném čísle byl několikrát jen fax.

Na stránkách Toshiby pak bohužel k servisu TV chybí základní údaje, jako možnost zadat žádost o opravu e-mailem nebo alespoň kontaktním formulářem a s výjimkou problematického telefonního čísla (druhé mobilní v té době také nefungovalo) chybí i odkaz na webové stránky servisu.

U CSF na vás sice na stránkách „servis Toshiba“ jako první udeří do očí nápis „Nejlepší autorizované servisní středisko ve východní Evropě“, informace na stránce si však odporují s informacemi ze zákaznické linky.

BRAND24

Na stránce se vysloveně píše „Oprava techniky přímo u klienta – zaregistrovaná služba onsite servis“. Na zákaznické lince mi ale bylo naprosto jasně řečeno, že oprava u zákazníka se neprovádí, a to ani u velkých úhlopříček. Vždy je třeba objednat svoz.

STÁHNĚTE SI TABULKU S PŘEHLEDEM (xls, Excel 2003): autorizovany servis TV podle znacek_tabulka

Máte nějaké zkušenosti se servisem televizorů?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).