Hlavní navigace

Konec Prima sezóny?

6. 1. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
Závěr loňského roku nebyl pro televizní skupinu Prima věru úspěšný. Vypustila souboj o Vánoce a Silvestr schválně, protože svátky jsou inzertně slabé, nebo jí v boji o pozici lídra trhu dochází dech?

Pokud bychom srovnali silácké řeči z léta, kdy se Primě jako skupině podařilo po dva týdny porážet Novu v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku a být tak nejsledovanější KOMERČNÍ televizní skupinou (nikoli lídrem celého trhu, tím byla v ony týdny Česká televize s přenosy z olympiády) s výsledky, jaké předvedla o Vánocích a Silvestru musíme nutně dojít k závěru, že útok na pozici jedničky to skutečně nebyl. Prima měla velmi úspěšné léto hlavně díky tomu, že její publikum sport zase tolik nezajímá, takže jí fotbalové Euro a olympiáda zase až tak neuškodila.

I podzimní nástup nebyl pro Primu špatný, byť předvedla neskutečné programové tanečky okolo (ne)útoku na Ordinaci v růžové zahradě 2. Třetí řada Talentu se jí ale povedla, náporu českých filmů vysílaných na Nově odolávala mnohem lépe než na podzim 2011. I seriálu Obchoďák se začalo dařit, byť docela pozdě a až ve chvíli, kdy vedení televize rozhodlo v tomto projektu nepokračovat a druhou řadu seriálu z prostředí obchodního centra nenatočit. Sledovanost Primy family ale držela především její seriálová stálice Cesty domů, kterou se Nově nepodařilo sestřelit jejím Gymplem.

Hodně formátů se ale Primě na podzim nepovedlo. Vzpomeňme seriál Základka, který začal velmi nadějným, téměř milionovým publikem, aby skončil v zapomnění s pouhou třetinou tohoto čísla. VIP Prostřeno! si Prima mohla na podzim odpustit, sama mohla tušit, že diváci jsou tímhle pořadem po letním každodenním vysílání notně unaveni. Navíc celebrit, které by byly zajímavé, uměly vařit a utáhly hlavní večerní pořad, není na českém trhu nekonečné množství. Oldřich Navrátil je zkrátka jen jeden a ani toho nemůže Prima divákům servírovat pořád.

Vánočnímu a silvestrovskému Waterloo však předcházel poměrně jasný pokles během celého prosince. Primě se nedařilo prakticky hned po ukončení třetí řady Talentu. Pak se odmlčely Cesty domů a další stálé formáty, místo nichž televize nedokázala nabídnout nic, co by u ní udrželo podstatnou část jejího podzimního publika. Konec roku byl jen vyvrcholením mnoha programových omylů a světlou výjimkou byla snad jen Pretty Woman, která přinesla hlavnímu kanálu Primy na Boží hod čísla konkurenceschopná Nově a ČT 1.

BRAND24

Nebyla to však jen Prima family, komu se závěr roku nevydařil. Prosinec byl výrazně neúspěšný i pro Primu love, které se nedaří už delší dobu. Zřejmě to bude následek mnoha překotných programových změn, kterými tento kanál za poslední měsíce prošel. A ani Prima Cool neměla na růžích ustláno: zaznamenala hned trojí útok na podobné publikum v podobě nováckého Fandy, zábavné televize Pětka a potom opět nováckého Smíchova. Výsledek? Skupina Prima si v prosinci oproti listopadu pohoršila v celodenním souhrnném podílu a dospělém publiku o 4,67 procentního bodu a v součtu všech tří kanálu dosáhla podílu 21 procent.

Dodejme, že 21-procentního podílu dosahovala během podzimu běžně jen Prima family. Ta však v prosinci nedosáhla ani na 16 procent. Skupina Prima si prosinci výrazně pohoršila i meziročně – skoro o tři procentní body (sama Prima family o čtyři). Podíváme-li se na statistiku všech českých televizí, v podstatě všechny ztrátové body Primy získala Česká televize (samozřejmě to je velmi zjednodušená interpretace). A Prima, která měla celý loňský rok jasné ambice porazit Novu, teď bude mít co dělat, aby se znovu vrátila na pozici dvojky na trhu. Zvlášť když ČT 1 chytá dech a začíná celkem pravidelně porážet Primu family.

Podaří se ještě Primě ohrozit pozici Novy?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).