Hlavní navigace

Klasický televizní divák vymírá, konstatuje ředitel Óčka Jiří Balvín

26. 11. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
26. 11. 2008

Generační změny vedou k masovém odlivu televizních diváků k jiným formám zábavy. Jestliže před časem bylo běžné, že nejsledovanější televizní pořady v České republice sledovaly tři miliony a více diváků, nyní je to spíše číslo z říše snů. Na úterní konferenci Teleinformatika 2008 se na tom shodli účastníci panelu o digitální televizi. Klasický televizní divák vymírá, konstatoval generální ředitel hudebního kanálu Óčko Jiří Balvín.

BRAND24

Jestliže před patnácti lety podle Balvína začínal televizní divák okolo pětadvacátého roku života častěji sledovat televizi, dnes se k tomuto způsobu trávení volného času dostávají lidé až okolo 40 let, a zdaleka jich není tolik jako dříve. Divák se za posledních pět let zásadně změnil. Před patnácti lety začínal přibližně v 25 letech a stával se z něj klasický televizní divák, který měl rodinu, pouštěl televizi v odpoledních nebo brzkých večerních hodinách a pak se u ní budil, když už zrnila. Dnes si už netroufnu říct, zda se člověk klasickým divákem plnoformátové televize stává ve 40 letech, řekl Balvín.

Ještě před třemi lety sváděly televize úbytek diváků na pěkné počasí, pokles sledovanosti ale pokračuje po celou dobu, ať je venku hezky nebo ošklivo, dodal Balvín. Zájem o televizi jako druh zábavy už nemají ani studenti žurnalistiky. Své dělají generační změny. Přednáším na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze o televizi a zjišťuji, že moje publikum televizi vůbec nesleduje, prohlásil na konferenci pedagog Milan Šmíd. A když se podíváte na vývoj sledovanosti, jedinými televizemi, kterým přibývají diváci, jsou ty, které jsou uvedeny v kolonce „ostatní“, dodal.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).