Hlavní navigace

Kanálu ČT art roste sledovanost i spokojenost

18. 2. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: ČT
Loni nabídl kulturní program České televize 1257 premiérových pořadů, z toho tři čtvrtiny (929) tvořila původní česká tvorba.

ČT art denně osloví v průměru 184 tisíc diváků v cílové skupině 15+ a překvapivých čísel dosáhla stanice na Silvestra, kdy si ji zapnulo takřka půl milionu lidí (viz zvláštní zpráva níže).

Podle České televize je stanice podílem na publiku srovnatelná například s britským BBC 4 nebo známým německo-francouzským kanálem Arte.

NAPSALI JSME: Změny programu ČT art v souvislosti s úmrtím Ladislava Helgeho

ČT art se Silvestr 2015 povedl na výtečnou

Na plovarne s Ohadem Naharinem.
Autor: Ondrej Host

Na plovárně s Ohadem Naharinem.

Hodnotou spokojenosti 8,5 stanice výrazně převyšuje průměr českého televizního trhu, který je 8,1. Nad tuto hranici se v loňském roce dostaly všechny kanály České televize, nejvýrazněji však právě kulturní kanál. Vysokých čísel dosahovaly pořady ČT art také z hlediska originality (72 %) a tzv. zaujetí (76 %).

BRAND24

Programovým typům dominovaly formáty s dokumentární tématikou a hudební pořady. Těch odvysílala stanice takřka devět set a nejspokojenější byli diváci s koncertem Andrey Bocelliho k zahájení výstavy Expo 2015. Tradičně vysokých hodnot spokojenosti dosahuje rovněž cyklus Marka Ebena Na plovárně.

ČT art má ze všech programů České televize nejvyšší podíl vysokoškolsky vzdělaných diváků. Kvalitativní parametry, jakými jsou zaujetí či originalita pořadů a rovněž spokojenost s programovou nabídkou, jsou tak pro nás zásadním měřítkem úspěchu. Vysoké hodnoty, kterých art dosáhl, dokazují, že u náročného kulturního diváka program v loňském roce obstál, konstatuje výkonný ředitel ČT art Tomáš Motl.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).