Hlavní navigace

JOJ Family spustila ostré vysílání, prvním pořadem byla Soudní síň. Kde všude můžete novinku naladit?

6. 9. 2016
Doba čtení: 7 minut

Sdílet

UVNITŘ PARAMETRY – Včera zahájila vysílání stanice JOJ Family. Největší satelitní operátor na tuzemském trhu ale spolu s jejím spuštěním znepřístupnil slovenskou TV JOJ.

Oprávnění pro vysílání stanice JOJ Family udělila česká Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, jejíž licenční podmínky definují podobu programu ve formě plnoformátové stanice se slovenštinou jako hlavním jazykem. Držitelem této licence se stala česká společnost Magical roof. Ta byla založena letos v březnu a sídlí v pražském Karlíně na stejné adrese jako pražské ústředí privátní J&T Banky.

Společnost Magical roof, která je držitelem licence pro vysílání JOJ Family na českém území, sídlí na stejné adrese jako pražská J&T Banka.

Trojici jednatelů firmy Magical roof, s. r. o., tvoří ředitel skupiny JOJ Marcel Grega, její finanční ředitel Mojmír Mlčoch a ředitel zpravodajství Roland Kubina. Ke konci června byla ze seznamu jednatelů vyškrtnuta čtvrtá jednatelka Ingrid Stirberová, která podle obchodního rejstříku figuruje ve statutárních orgánech a dozorčích radách nějakých tří desítek českých firem.

Marcel Grega, ředitel skupiny JOJ

Kdo je kdo ve Slovenské produkční

Stoprocentní podíl v Magical roof drží akciová společnost Slovenská produkční se sídlem v Bratislavě, jejíž jmění činí podle slovenského obchodního registru necelých osm milionů eur. Představenstvo Slovenské produkční tvoří z pozice předsedy zmiňovaný generální ředitel Grega a post místopředsedy zastává ředitel zpravodajství Kubina. Doplňuje je obchodní ředitel Martin Heržo a finanční Mlčoch.

Slovenská produkční je stoprocentním majitelem bratislavské společnosti MAC TV. Ta je držitelem licencí na televizní vysílání programů TV JOJ, Plus a Wau . Dále pod ni patří webové portály jako Joj.sk, Huste.tv, Noviny.sk, Tipsportextraliga.sk, Topstar.sk nebo Videoportal.sk.

Richard Flimel, šéf JOJ Media House

V dozorčí radě Slovenské produkční pak figuruje také předseda představenstva společnosti JOJ Media House Richard Flimel. V České republice tato jeho společnost vlastní mimo jiné většinový podíl ve výši šedesáti procent u největšího provozovatele outdoorových reklamních ploch, pražské firmy BigBoard. Flimelovi by také podle údajů z roku 2013 mělo patřit 85 procent akcií TV JOJ. Podle stejného zdroje by Grega i Kubina měli každý vlastnit podíl ve výši dvou a půl procenta. Držitelem zbylých deseti procent akcií TV JOJ se před třemi lety stal tehdejší generální ředitel skupiny JOJ František Borovský, který ale ve funkci ředitele JOJ TV skončil v únoru 2014.

František Borovský, dnešní ředitel TV Barrandov

Od loňského dubna vedl Borovský program tuzemské TV Barrandov a po přestupu ředitelky stanice Marcely Hrdé do čínské investiční skupiny CEFC (mezi jejíž tuzemské akvizice patří kromě fotbalové Slavie i menšinový podíl v mediálním impériu Jaromíra Soukupa, včetně právě TV Barrandov, vydavatelství Empresa Media a mediální agentury Médea) se Borovský stal výkonným ředitelem televizní skupiny Barrandov.

PSALI JSME: Generální ředitelka Skupiny Barrandov končí. Po vzájemné dohodě

Marcela Hrdá a Jaromír Soukup

Jak tedy vypadá vysílání JOJ Family?

Webové stránky se ještě včera dopoledne normálnímu návštěvníkovi nezobrazily. Po jejich spuštění totiž vyžadovaly přihlášení jménem a heslem. V současnosti se web po zadání adresy Jojfamily.cz přesměruje na doménu Jojfamily.blesk.cz. Spolupráce s deníkem Blesk a jeho webovými stránkami je pro novou televizi logickou volbou.

Webové stránky JOJ Family na doméně Blesk.cz

Celostránkový inzerát upozorňující na start JOJ Family a propagující soutěž Česko Slovensko má talent vyšel na zadní obálce Nedělního Blesku už 4. září. Je zřejmé, že nová stanice bude využívat i dalších synergií s vydavatelstvím Czech News Center. To vydává mimo jiné nejčtenější český deník Blesk a jeho majitelem je stejně jako u televize JOJ investiční skupina J&T.

ANALÝZA: Důvody postupného přechodu českých médií do českých rukou? Peníze to asi nebudou

Programovým lákadlem JOJ Family by měla být šestá řada soutěže Česko Slovensko má talent. V porotě usednou zleva Jakub Prachař, Diana Mórová, Lucie Bílá a Jaro Slávik.

Finančníci z J&T už na českém trhu zkoušeli rozjet mimo jiné zpravodajskou televizi Z1. Její spuštění ale poznamenaly průtahy spojené s přechodem z analogového na digitální televizní vysílání a vysílat tak začala až v červnu 2008. Po sérii úsporných opatření ukončila Z1 svůj provoz koncem ledna 2011. Jenom za rok 2010 měla Z1 prodělat přes sto milionů korun, kumulovaná ztráta za celou dobu vysílání a přípravy projektu pak měla podle ekonomického novináře Miroslava Motejlka dosáhnout částky 700 milionů korun.

K TÉMATU: Z1 ukončila vysílání, zmizela i z webu. Nahradila ji tisková zpráva J&T

Jan Zika oznamuje konec vysílání zpravodajského kanálu Z1 v lednu 2011.

Jan Zika oznamuje konec vysílání zpravodajského kanálu Z1 v lednu 2011.

SHRNUTÍ: Pět důvodů, proč skončila zpravodajská televize Z1

Logo mění podobu, reklama chyběla jen ze začátku

Během prvního dne vysílání JOJ Family se na obrazovce střídavě objevovalo logo JOJ Family, ale někdy jen logo „hlavní JOJ“. Nápis Family tedy zmizel a zůstala přítomná pouze spirála. Divák tak mohl nabýt dojmu, že sleduje hlavní kanál TV JOJ. Dokonce i tuzemská Nova před časem chvíli používala jako logo pouze spirálu.

ROZHOVOR: JOJ Family dnes startuje, přiblížila nám své záměry

Stanici bude při prodeji reklamy zastupovat společnost Atmedia, která od začátku letošního srpna zastupuje také placenou filmovou stanici JOJ Cinema. Ředitelka agentury Michaela Vasilová pro server DigiZone potvrdila, že na stanici JOJ Family její obchodníci plně využijí zákonného limitu dvanácti minut pro komerční komunikaci v rámci jedné odvysílané hodiny.

PODROBNĚJI: JOJ Family bude částečně kopií hlavní JOJky, některé původní seriály odvysílá v češtině

Ze začátku vysílání se žádné reklamní breaky neobjevily, jak nás ale upozornil jeden ze čtenářů, už soutěž Česko Slovensko má talent nasazenou do včerejšího prime time reklamní spoty doprovázely. Programový přehled do neděle 18. září naleznou zájemci mimo jiné na webu stanice, stejně jako abecední přehled a stručné anotace pořadů, které se objeví ve vysílání JOJ Family.

JOJ Family lze od samého startu přijímat:

JOJ Family - parametry při zahájení vysílání 1. 9. 2016.

Parametry JOJ Family při zahájení vysílání 1. září

  • online na webu Jojfamily.blesk.cz
  • u satelitní platformy Skylink v HD rozlišení, program je oficiálně dostupný na kartách s nastaveným regionem Česká republika v balíčku Digital, tedy pro všechny zákazníky s uhrazeným alespoň servisním poplatkem

Parametry nového programu JOJ Family:


Satelit Astra

Frekvence

Polarizace

FEC

Symb. r. (kS/s)

Norma

Pilot

23,5 °E

11 973

V

2/3

29 900

DVB-S2/8PSK

OFF

 
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: JOJ Family představila smyčku, vysílá v Multiplexu 4 

Skylink už zákodoval hlavní JOJ 

Zákazníci Skylinku s nastaveným regionem Česká republika se už během včerejška mohli setkat s nefunkčností hlavní stanice JOJ. Jaromír Glisník, člen představenstva společnosti M7 Group, která platformu Skylink provozuje, pro DigiZone uvedl: TV JOJ nebyla nikdy součástí české programové nabídky Skylink – nemá vysílací práva pro území České republiky.

Jaromír Glisník

Protože ale u českých zákazníků vnímá Glisník zájem o slovenské televizní stanice, vítá také spuštění nové stanice JOJ Family v HD rozlišení. Ta má téměř stejnou programovou náplň jako TV JOJ a je určena právě pro českého diváka. Program TV JOJ je dostupný pouze pro karty používané na území Slovenské republiky, dodává Glisník.

Kdo a od kdy zařadí stanici v nejbližší době?

  • UPC – zařadí stanici v HD rozlišení zítra a zároveň vyřadí hlavní JOJ, stanice se objeví na pozici 24 po původním hlavním slovenském kanálu skupiny JOJ
  • SledovaniTV.cz – zařazení stanice potvrdila serveru DigiZone Marie Indráková, mělo by se tak stát na konci týdne
  • O2 TV – Kateřina Mikšovská z tiskového oddělení operátora pro DigiZone uvedla, že stanice bude přidána v průběhu tohoto týdne a dostupná bude v SD verzi
  • T-Mobile TV – podle Lukáše Hrabala z tiskového oddělení by se stanice měla v nabídce objevit během září

PODROBNĚJI: Hlavní kanál JOJ mizí z nabídky UPC, u ostatních zatím zůstává 

BRAND24

Podle dřívějšího sdělení společnosti Axocom, která zajišťuje distribuci, by měla být stanice dostupná i u společnosti Telly CE. Ta přeprodává služby více operátorům. Serveru DigiZone se ale zatím nepodařilo ověřit, jestli a od kdy bude JOJ Family reálně v její nabídce.

Web Jojfamily.blesk.cz uvádí tyto operátory, kteří nabízejí JOJ Family:

  • UPC Česká republika
  • O2 Czech Republic
  • Skylink
  • Multiplex 4
  • Telly CE
  • Planet A
  • SledovaniTV.cz
  • Grape SC
  • Katro Servis
  • SAT – AN CableNet SE
  • Elsat, spol. s r.o.
  • 4Net.TV services
  • S T A R – nova
  • Nej.cz
  • Smart Comp.

Web JOJ Family nabízí divákům i sekci s návodem Jak nás naladíte.

Program JOJ Family pro 36. týden 2016
Zdroj: satCentrum.cz

KE STAŽENÍ: Program JOJ Family pro 36. týden 2016 – zdroj satCentrum.cz

   

Zdroj: satCentrum.cz

Program JOJ Family pro 37. týden 2016
Zdroj: satCentrum.cz

KE STAŽENÍ: Program JOJ Family pro 37. týden 2016 – zdroj satCentrum.cz

Zdroj: satCentrum.cz

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).