Hlavní navigace

Jen ze servisního poplatku by Skylink 15-milionovou pokutu od ČTÚ splatil za 14 dní

17. 1. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Lucemburská společnost M77 Group, která letos fúzovala s mateřskou M7 Group, se už v prosinci proti dvěma pokutám od Českého telekomunikačního úřadu odvolala

Pouhé dva týdny by stačily provozovateli satelitních služeb Skylink a CS Link, společnosti M7 Group, aby z výnosů ze Servisního poplatku od zákazníků v České republice splatila dvě pokuty od Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) uložené za klamání spotřebitelů. Úřad operátorovi dvou největších tuzemských satelitních platforem uložil zaplatit pět milionů korun za klamavou reklamu a dalších 10 milionů za nedostatečné informování o změnách smluvních podmínek a možnostech vypovězení dosavadních smuv bez rizika sankcí.

K TÉMATU: ČTÚ uložil Skylinku a CS Linku pokuty v celkové výši 15 milionů za klamání zákazníků

BRAND24

Jenom za servisní poplatek, který zavedl od loňského září, ale provozovatel Skylinku a CS Linku měsíčně účtuje od každého zákazníka 29 korun. V České republice mají obě služby víc než půldruhého milionu aktivních karet. Některé jsou zatím od platby poplatky oproštěny v rámci marketingových akcí operátora. I kdyby poplatek platil milion zákazníků, respektive platby chodily za milion aktivních karet, jenom na něm M7 Group získá 29 milionů korun měsíčně, tedy skoro dvojnásobek částky, kterou jí ČTÚ vyměřil na pokutách.

Zatím však není jisté, zda M7 Group bude muset uložené pokuty zaplatit. Proti oběma totiž firma podala už v prosinci rozklad. O odvolání musí rozhodnout předseda Rady ČTÚ Pavel Dvořák.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).