Z průzkumu chování diváků ve vztahu k sledování televize, který zveřejnila Asociace televizních organizací ve spolupráci s agenturou Mediaresearch zřetelně vyplývají i rozdíly v preferencích diváků v letní „reprízové“ sezoně televizí. Zatímco mimo léta jsou nejsledovanější televizní večery v úterý a ve čtvrtek, v letním období se preference diváků mění na pondělí a středu.
DALŠÍ INFORMACE:
Diváci sledují televizi v prime-time téměř 90 minut denně
Diváci utíkají od ČT 1, minulý týden nedosáhla ani polovičního podílu Novy
Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009
Jiný letní žebříček tak možná pramení ze změny televizního programového schématu. Změna zahrnuje například přestávku oblíbených seriálů vysílaných právě ve večerních hodinách, nebo může signalizovat oblibu lidí prodlužovat si letní víkendy od čtvrtka odpoledne do nedělního večera, kdy se k televizním obrazovkám večer vrací a tráví s nimi více času oproti jiným dnům v týdnu,
uvádí k letním odchylkám Irena Winterová, ředitelka PR a marketingu společnosti Mediaresearch.