Hlavní navigace

Inzerce automobilek: skokanem roku je Volkswagen, nejvíc utratila Hyundai

2. 3. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Americká aféra automobilky Volkswagen donutila místní zastoupení navýšit reklamní investice o téměř čtyřicet procent. Nejvíce ale do českých médií investovali Korejci z Hyundai.

Z monitoringu reklamních výdajů výrobců osobních automobilů, který zpracovala výzkumná agentura Nielsen Admosphere, vyplynulo, že největší meziroční nárůst v hodnotě využitého reklamního prostoru loni vykázala značka Volkswagen. Její reklamní investice vzrostly oproti roku 2014 o 38 procent. Naopak největší pokles zaznamenal Peugeot. Největším inzerentem ze segmentu automobilek byla Hyundai, která vedla i žebříček produktových značek – za reklamu utratil v ceníkových cenách loni nejvíce model Hyundai i30.

BRAND24


Autor: Nielsen Admosphere

Ceníková hodnota inzerce TOP 10 výrobců osobních automobilů

Z deseti výrobců osobních automobilů zaznamenala většina meziroční nárůst ceníkové hodnoty reklamy. Největším „skokanem“ byla automobilka Volkswagen, jejíž reklamní prostor byl loni o 94 milionů korun vyšší než předloni. Téměř čtvrtinové navýšení hodnoty inzerce pak můžeme zaznamenat u značky Nissan a pětinový nárůst se projevil u výrobce Hyundai, který byl v roce 2015 zároveň největším inzerentem v kategorii osobních automobilů.


Autor: Nielsen Admosphere

Ceníková hodnota TOP 10 značek osobních aut

Meziroční pokles v ceníkové hodnotě reklamy zaznamenaly celkem tři výrobci, a to Peugeot (z 242 milionů korun na 191 milionů korun), Citroën (o patnáct) a Ford, u něhož se projevil pokles o osm procent. Obě zveřejněné tabulky zahrnují pouze inzerci výrobců, nejsou do nich tedy zahrnuty reklamy prodejců automobilů.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).