Není žádným tajemstvím, že internet stále více předbíhá v informovanosti a počtech uživatelů klasickou televizi. Důkazem je i studie IBM Institute for Business Value. Jak vyplývá z výzkumu, více než šest hodin denně stráví u internetu 19 procent dotázaných lidí. Více než šest hodin u televize však prosedí pouze 8 procent respondentů. Dobu strávenou na internetu v rozmezí jedné až čtyř hodin uvedlo 60 procent, u televize 66 procent dotázaných.
Stále větším a silnějším konkurentem televize jsou i videoportály. 67 procent dotázaných se věnuje sledování videa na internetu, z portálů vítězí Youtube, následován internetovými stránkami televizních sítí a až na třetím místě jsou takzvané komunitní portály, jako např. MySpace.com. Velký počet návštěvníků videa na internetu je v kategorii mladistvých. Lidé, kteří jsou narození v rozmezí let 1984 až 1994, využívají tuto možnost poměrně často. Bohužel však jsou někdy zanedbávány některé hodnotové struktury a zájmy této generace.
Velkou sledovanost má také televize na mobilních telefonech. Ta je využívána 35 procenty dotázaných. Je však velkým překvapením, že lidé příliš neužívají speciálně určené programy pro mobilní telefon, ale dávají přednost tradičním sledovaným pořadům. Jak se zdá, malá obrazovka nemá u této generace až tak velký problém se prosadit.
Internet je velkým sociálním médiem, což dokazuje i to, že rapidně stoupá zájem uživatelů o sociální portály, na které si mohou umisťovat svá videa nebo fotky. 26 procent mladistvých v USA a 36 procent Australanů této možnosti rozsáhle využívá. Ruku v ruce s rozvojem digitálních technologii stoupá i prodej digitálních videorekordérů. 24 procent Američanů videorekordér vlastní a 50 procent programů sledují ze záznamu.
Zdroj: RadioTV.cz