Hlavní navigace

Hokejové finále Česko – Rusko vidělo živě 2,8 milionu dospělých diváků

24. 5. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
24. 5. 2010

UVNITŘ GRAF Takřka 2,8 milionu dospělých diváků (přesně 2 793 tisíc) a 113 tisíc dětí ve věku od čtyři do 14 let sledovalo v neděli večer na programu ČT 2 přenos finálového zápasu hokejového šampionátu mezi Českem a Ruskem. Finále si nenechalo ujít 31,6 procenta dospělé populace a 68,77 procenta těch, kteří trávili večer u televize. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti, které pro Asociaci televizních organizací (ATO) realizuje společnost Mediaresearch a které má server DigiZone.cz k dispozici.

K TÉMATU: Hokej míchá „koláči“: Prima porazila ČT 1, Nova hodně klesala

Údaj o průměrné sledovanosti zahrnuje celé Studio Hokej, tedy kromě samotného přenosu i předávání cen (časově od 20:15 do 23:44 hod.). Přenos se stal nejsledovanější nedělním televizním pořadem napříč všemi programy, o více než půl milionu diváků porazil i Televizní noviny na Nově. Film Gejša, který Nova nasadila místo tradičního seriálu Pojišťovna štěstí, sledovalo ve stejný čas pouze 397 tisíc dospělých diváků, což bylo 9,14 procenta z těch, kteří trávili čas u televize (obvykle Nova dosahuje v těchto časech čtyřnásobných a vyšších výsledků).

ČTĚTE TAKÉ: Hokejové semifinále Česko – Švédsko vidělo v sobotu 1,3 milionu diváků

Hokejové finále také výrazně ovlivnilo sledovanost posledního dílu soutěže Robin Hood – Cesta ke slávě na Primě, které běželo v neděli od 20 hodin. Pořad, který se od svého začátku potýkal s malým zájmem diváků, končil s 288 tisíci dospělými diváky při podílu na sledovanosti 3,2 procenta. Následný pořad Robin Hood – Rozcestí od 21:55 vidělo 340 tisíc dospělých diváků (podíl na sledovanosti 6,70 procenta).

Průměrný podíl na sledovanosti během finálového zápasu Česko – Rusko (20:15 – 23:44) u cílové skupiny diváků starších patnácti let (Zdroj: ČT/ATO – Mediaresearch)

BRAND24

ČT 2 samozřejmě zastínila během hokejového přenosu také veřejnoprávní Jedničku, na které běžel od 20 hodin původní televizní film Swingtime. V průměru ho sledovalo 327 tisíc dospělých diváků při podílu na publiku 7,72 procenta. Následující pořad 168 hodin si nenechalo ujít 338 tisíc dospělých diváků (podíl 7,77 procenta) a seriál Komisař De Luca 150 tisíc dospělých diváků (podíl 4,88 procenta). Hokejový přenos zasáhl také do sledovanosti seriálu Anatomie lži na Primě – vidělo ho pouze 101 tisíc dospělých diváků při podílu 2,44 procenta.

Data o sledovanosti neobsahují údaje z veřejných projekcí, restaurací a hospod, ale pouze za domácnosti. Dá se tedy předpokládat, že reálná sledovanost hokejového finále, z něhož vzešli Češi jako nečekaní vítězi, byla ještě vyšší. Včerejší sledovanost ale zdaleka nedosáhla úspěchu, který zaznamenala ČT 1 při přenosu příletu zlatých hokejových medailistů ze Zimních olympijských her v Naganu 23. února 1998. Tehdy Jedničku sledovalo 4,661 milionu dospělých diváků a 79 procent z těch, co zrovna seděli u televize.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).