Hlavní navigace

Hokej udělal z ČT 2 dvojku na trhu, Nova klesla v podílu na divácích pod 30%

27. 5. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
27. 5. 2010

UVNITŘ GRAF A TABULKA Dvě televize mohou mít z minulého týdne radost. Kromě druhého programu České televize, který těžil z nečekaného úspěchu české reprezentace na hokejovém mistrovství světa, také zpravodajský kanál ČT 24, jemuž pro změnu nahrály blížící se parlamentní volby. Zato televize Nova si uplynulý týden za rámeček rozhodně nedá. V podílu na dospělém publiku dosáhla snad nejhoršího výsledku za dobu, co její sledovanost měří peoplemetry.

Jednoznačným vítězem v boji o diváky byla minulý týden ČT 2. Po celý den ji sledovalo v průměru 18,43 procenta dospělého publika, což je o neuvěřitelných 9,51 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin průměrný podíl Dvojky dokonce stoupnul až na 19,61 procenta a z ČT 2 se stala pro celý minulý týden druhá nejsledovanější televize po Nově. Předběhla dokonce i ČT 1, již po celý den sledovalo v průměru 14,76 procenta dospělého publika (mezitýdenní pokles o 0,91 procentního bodu), během prime time pak 16,14 procenta.

Výtečně se dařilo zpravodajskému kanálu ČT 24, který oslovil po celý den v průměru 3,77 procenta dospělého publika. To je o 0,63 procentního bodu více než v předminulém týdnu a ČT 24 to vyšvihlo na pozici páté nejsledovanější televize (předběhla tedy i TV Barrandov, Novu Cinema či Primu Cool). V hlavním vysílacím čase to ale tak slavné nebylo, ČT 24 se dostala na průměrný podíl 1,92 procenta. Sportovnímu kanálu ČT 4 diváci spíše ubývali. V celodenních číslech dosáhl podílu 1,39 procenta, o 1,18 procentního bodu méně než minule. Během prime time pak pouze 0,93 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Rozhodně ne v dobrém bude na minulý týden vzpomínat televizi Nova, kterou celodenně sledovalo v průměru jen 28,59 procenta dospělého publika. To představuje pokles oproti předminulému týdnu o 4,57 procentního bodu. O moc lépe se Nově nedařilo ani ve večerních časech: průměrný podíl 33,70 procenta patří k nejhorším za existenci Novy. Mírný pokles zaznamenala i Nova Cinema, již po celý den sledovalo v průměru 2,42 procenta dospělého publika, o 0,55 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time ale její podíl mírně stoupnul na 2,66 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Hokejový šampionát se podepsal i na výsledku sledovanosti televize Prima. Komerční dvojka sice druhý týden po sobě porazila první program České televize, po celý den ji sledovalo ale jen 14,89 procenta dospělého publika, což představuje oproti předminulému týdnu pokles o 1,72 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase dosáhla Prima ještě horšího výsledku: 13,26 procenta (a porazila ji i zmiňovaná ČT 1). Pokles se nevyhnul ani Primě Cool. V celodenních číslech klesla o 0,37 procentního bodu na 2,09 procenta, v hlavním vysílacím čase dosáhla průměrného podílu 1,97 procenta.

BRAND24

Další klesající televizí byla plnoformátová digitální TV Barrandov. V jejím případě jde o pátý týdenní pokles v řadě za sebou. Minulý týden ji po celý den sledovalo v průměru 3,39 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To představuje mezitýdenní pokles o 0,15 procentního bodu. V hlavních večerních časech pak Barrandov dosáhnul průměrného podílu 2,73 procenta.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,20 procenta, což je o 0,14 procentního bodu méně než minule. Během prime time dosáhly podílu 1,34 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,07 procenta, o 0,55 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 5,74 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).