Hlavní navigace

GfK Temax: druhé čtvrtletí nastolilo mírný růst. Nikoli u televizorů

14. 8. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 322915
Trh s technickým spotřebním zbožím zaznamenal v České republice ve druhém čtvrtletí 2017 slabý meziroční nárůst. Televizory na tom jsou výrazně hůře.

Ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku trh jako takový vzrostl o jedno procento. Pozitivní vývoj byl tažen zejména sektorem malých domácích spotřebičů (bílá technika), který vykázal silný meziroční růst o více jak 12 %. Podílely se na něm také velké domácí spotřebiče (chladničky, pračky apod.) a kancelářská a výpočetní technika (IT).

Pokud se podíváme na trh spotřební elektroniky (CE), praví k němu GfK toto: dynamický meziroční nárůst prodejů také pokračoval ve většině audiokategorií, kde tahouny růstu byly domácí audiosystémy s připojením, multiroom systémy a Bluetooth náhlavní soupravy. Z tabulky plyne, že meziroční pokles dosáhl – za první polovinu roku – 2,4 %.

NAPSALI JSME: GfK: ve 2. čtvrtletí byla skoro třetina v Česku prodaných TV v Ultra HD

GfK zkoumalo, jak často jsme on-line. Česko i Slovensko na tom nejsou špatně

Prodej tradiční spotřební elektroniky v posledním čtvrtletí 2016 poklesl

BRAND24

GfK Temax, prodej, 2. čtvrtletí 2017.
Autor: GfK

GfK Temax, prodej, 2. čtvrtletí 2017.

Konkrétně u televizorů zpráva GfK Temax uvádí, že pozitivní vývoj nastal pouze u největších úhlopříček (bez uvedení rozměru), díky čemuž meziročně rostla i průměrná cena TV. S výjimkou největších úhlopříček však také meziročně trh televizorů – co do objemu – klesl.

V dvouciferných meziročních propadech pokračovaly – podle zaslané tiskové zprávy – i prodeje set-top boxů, videopřehrávačů a rekordérů.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).