Hlavní navigace

Fanda díky Wimbledonu skokanem minulého týdne, ČT Sport klesala

30. 6. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Největší propad v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku zaznamenal hlavní kanál Novy, který přestal vysílat Ordinaci

Mezitýdenní vývoj (vs. 25. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Krátká přestávka mistrovství světa ve fotbale mezi základními skupinami a osmifinále minulý týden zastavila růst sportovního kanálu České televize a jeho štafetu převzal Fanda z konkurenční skupiny Nova. Tomu se podařilo díky přenosům z tenisového Wimbledonu zaznamenat největší růst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Oproti předminulému týdnu si polepšil o 1,50 procentního bodu na hodnotu 2,91 procenta. O víc než procentní bod, konkrétně o 1,03 procentního bodu na 14,44 procenta, si polepšila i ČT 1 a o 0,54 procentního bodu na 12,67 procenta stoupla Prima. Největší pokles vykázal hlavní kanál Novy (o 2,65 procentního bodu na 21,37 procenta) a ČT Sport (o 1,97 procentního bodu na 7,20 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Druhý týden MS ve fotbale ubíral diváky Primě a ČT 1, Nova zůstala na svém

Z pohledu celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let se k sobě velmi blízko přiblížila skupina Nova s Českou televizí. Obě si oproti předminulému týdnu pohoršily, pozici lídra s odřenýma ušima udržela Nova, která klesla o 0,35 procentního bodu na hodnotu 31,77 procenta. Česká televize si pohoršila o 0,44 procentního bodu na kumulovaný podíl 31,27 procenta. Jedinou rostoucí televizní skupinou z „velké trojky“ byla Prima, která si mezitýdně polepšila o 0,41 procentního bodu na hodnotu 20,23 procenta, a to především díky svému hlavnímu kanálu.

Top 10 všech stanic (26. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší divácké kategorii 15 až 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšila Nova Cinema. Její podíl vzrostl o 1,54 procentního bodu na hodnotu 6,44 procenta. Významně stoupal i Fanda, a to o 1,36 procentního bodu na 3,04 procenta, a ČT 1 (o 1,31 procentního bodu na 11,63 procenta). Naopak největší pokles zaznamenal hlavní kanál Novy, který si během prvního týdne letní přestávky Ordinace v růžové zahradě 2 pohoršil o 2,46 procentního bodu na 23,01 procenta. Přestávka fotbalového šampionátu vedla i k poklesu ČT Sport, a to o 2,02 procentního bodu na podíl 7,92 procenta.

Vývoj souhrnných podílů tří největších televizních skupin v zemi nekopíroval situaci v širší kategorii všech dospělých diváků starších 15 let. Lídrem sice zůstala skupina Nova, ta si ale oproti předminulému týdnu mírně polepšila o 0,16 procentního bodu na hodnotu 35,51 procenta. Česká televize na druhé pozici naopak klesala, a to o 0,31 procentního bodu na kumulovaný podíl 27,65 procenta. Největší mezitýdenní růst v této divácké kategorii zaznamenala skupina Prima, která si polepšila o 0,28 procentního bodu na 20,11 procenta. Opět k tomu přispěl zejména hlavní kanál Primy s růstem o víc než půl procentního bodu.

Kanály – průměrné podíly (26. týden 2014)
Graf podílu kanálů (26. týden 2014)
Graf podílu skupin (26. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 26. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 26. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Díky fotbalovému šampionátu stoupla o 4,86 procentního bodu na hodnotu 7,20 procenta. Největší pokles vykázala zpravodajská ČT 24, jež loni touto dobou informovala o vládní krizi, která vedle k pádu kabinetu premiéra Petra Nečase (ODS). Pohoršila si o 3,33 procentního bodu na 4,08 procenta. Významně klesl i hlavní kanál Primy (o 1,59 procentního bodu na 12,67 procenta), ČT 1 (o 1,41 procentního bodu na 14,44 procenta) a hlavní kanál Novy (o 1,07 procentního bodu na 21,37 procenta). Naopak zajímavý růst o 0,62 procentního bodu na hodnotu 4,25 procenta zaznamenala TV Barrandov.

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si meziročně jako jediná polepšila Česká televize, a to poměrně významně: o 1,88 procentního bodu na hodnotu 31,27 procenta. Nepřispěl k tomu jen fotbalový šampionát, ale fakt, že loni touto dobou ještě neexistovaly kanály ČT :D a ČT art, které spolu dohromady generovaly podíl půldruhého procenta. Skupina Nova zůstala meziročně na svém: její podíl se nehnul z hodnoty 31,77 procenta. Zato skupina Prima významně klesla o 2,34 procentního bodu na hodnotu 20,23 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si v průměrném celodenním podílu na publiku meziročně nejvíc polepšila ČT Sport, a to o 5,49 procentního bodu na hodnotu 7,92 procenta. Nejvíce klesal hlavní kanál Novy: o 2,50 procentního bodu na hodnotu 23,01 procenta. Významnější změnu směrem dolů zaznamenala i zpravodajská ČT 24 (o 1,81 procentního bodu na 2,28 procenta), Prima Cool (o 1,62 procentního bodu na 4,86 procenta) a hlavní kanál Primy (o 1,55 procentního bodu na 9,84 procenta). U České televize klesaly všechny kanály kromě ČT Sport (a Déčka a Artu, které ještě loni touto dobou nevysílaly).

Meziroční vývoj souhrnných celodenních podílů tří největších televizních skupin na publiku od 15 do 54 hrál ve prospěch České televize. Oproti loňskému 26. týdnu si polepšila o rekordních 5,26 procentního bodu na hodnotu 27,65 procenta. Ostatní dvě velké komerční televizní skupiny klesaly. Skupina Nova si pohoršila o 1,77 procentního bodu na hodnotu 35,51 procenta, přičemž vedle hlavního kanálu zaznamenal pokles i Fanda. Skupina Prima meziročně klesla o 2,93 procentního bodu na kumulovaný podíl 20,11 procenta, a to i přes mírný růst Primy Love a Primy Zoom (hlavní Prima a Prima Cool klesaly o to významněji).

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).