Hlavní navigace

Diváci utíkají od ČT 1, minulý týden nedosáhla ani polovičního podílu Novy

16. 9. 2009
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
16. 9. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Nástup podzimních programových schémat tuzemských plnoformátových televizí se negativně odráží na diváckých podílech prvního programu České televize. Už druhý týden po sobě nepřesáhl celodenní podíl ČT 1 na publiku starším patnácti let hodnotu 18 procent. To není ani polovina průměrného denního podílu televize Nova. Oproti létu si pohoršila i Prima, ale jenom minimálně.

ČT 1 si minulý týden v průměrném celodenním podílu na divácích starších patnácti let sice polepšila o 0,68 procentního bodu oproti předminulému týdnu, výsledek 17,68 procenta je ale z dlouhodobého hlediska velmi špatný. Veřejnoprávní Jedničku v celodenních číslech už třetí týden po sobě porazila Prima. ČT 1 se minulý týden nedařilo ani v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin, kdy dosáhla průměrného podílu 19,35 procenta. Obvykle ale bývá její podíl vysoce nad 20 procenty.

Rapidní pokles postihl minulý týden program ČT 2. V celodenních číslech Dvojka dosáhla průměrného podílu 4,44 procenta, což je o 2,35 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time průměrný podíl ČT 2 ještě klesl na 4,04 procenta. Zájem klesal také o sportovní kanál ČT 4. Po celý den jej sledovalo v průměru 1,35 procenta dospělého publika, což je o 0,11 procentního bodu méně než minule. V hlavním vysílacím čase dosáhla ČT 4 průměrného podílu 1,32 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden (Zdroj: www.ato.cz)

Jediným programem veřejnoprávní televize, který se nemusí stydět za svůj výsledek z minulého týdne, je zpravodajský kanál ČT 24. Hlavně díky politické krizi a mimořádným živým přenosům i speciálním diskusním pořadům jej po celý den sledovalo v průměru 2,28 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 0,18 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time průměrný denní podíl ČT 24 klesl na úroveň 1,22 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009

Podíly televize Nova se od spuštění podzimního schématu drží velmi vysoko. Minulý týden sice průměrný denní podíl Novy na dospělém publiku klesnul z 39,28 na 38,98 procenta, oproti letním měsícům se ale drží o tři až čtyři procentní body výš. V hlavním vysílacím čase dosáhla Nova minulý týden průměrného podílu 42,59 procenta. Rekord si minulý týden připsala Nova Cinema, která poprvé v letošním roce překročila v průměrném celodenním podílu na publiku starším patnácti let hodnotu dvou procent. Konkrétně dosáhla hodnoty 2,04 procenta, což je o 0,25 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ještě lépe se Nově Cinema dařilo v prime time, kdy ji sledovalo v průměru 2,09 procenta dospělého publika.

Zhruba polovičních výsledků než Nova minulý týden dosáhla konkurenční Prima. Hlavní program Primy minulý týden sledovalo po celý den v průměru 17,94 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,51 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase Prima vykázala průměrný podíl 17,92 procenta. Nárůstu se po jednorázovém výkyvu směrem dolů dočkala i Prima Cool, již minulý týden po celý den sledovalo v průměru 1,03 procenta dospělého publika (nárůst o 0,20 procentního bodu), a během prime time její průměrný podíl klesl na 0,84 procenta.

BRAND24

Plnoformátová digitální televize Barrandov se od začátku září sice nevrátila na pěkná letní čísla, oproti předminulému týdnu si ale mírně polepšila. Denně ji sledovalo v průměru 2,37 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o čtyři setiny procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase ale průměrný podíl Barrandova tradičně klesl, minulý týden na hodnotu 1,87 procenta.

Malé kabelové a satelitní televize, sdružené do kolonky „ostatní televize“, si minulý týden polepšily. Po celý den je sledovalo v průměru 11,89 procenta dospělého publika, což je o 0,90 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase ale podíl těchto malých televizí klesl na průměrných 8,75 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).