Společnost Discovery Communiactions dnešním dnem dokončila převzetí většinového podílu ve společnosti Eurosport International. Její podíl se tak navýšil z dvaceti na jednapadesát procent. Dnešek je pro Discovery Communications, světovou jedničku v placeném televizním vysílání, významný. Ze strategického hlediska je Eurosport skvělou volbou, protože zvyšuje náš tržní podíl, posiluje vztahy s inzerenty a partnery a divákům z celého světa přináší obsah, který ocení,
uvedla firma v oficiální tiskové zprávě, která cituje prezidenta a generálního ředitele Discovery Communications Davida Zaslava.
K TÉMATU: Obchod za miliardy: Discovery převezme většinový podíl v kanálech Eurosport
Pod novým vlastníkem by měl panevropský sportovní kanál, respektive obě jeho stanice, nadále rozšiřovat vysílání jak sportovních pořadů, tak i služeb. Součástí této snahy bude spolupráce s vedením a zaměstnanci společnosti Eurosport na tvorbě dlouhodobého obchodního plánu. Společnost Discovery vybudovala nejúspěšnější mezinárodní podnik v oblasti placeného televizního vysílání všemi médii a my s radostí využijeme její zkušenosti k posílení programové nabídky a platforem Eurosport,
konstatoval Jean-Briac Perrette, prezident Discovery Networks International.
ČTĚTE TAKÉ: Eurosport chce do budoucna získat práva na některé sporty formou jejich dělby
Konečná cena za Eurosport International byla stanovena na základě průměrné hodnoty Eurosport Group ve výši 902 milionů eur, tedy přibližně 25 miliard korun, která částečně odráží původní a částečně vyšší hodnotu spojenou s ovládnutím společnosti. Od hodnoty skupiny byla odečtena hodnota Eurosport France (85 milionů eur, přibližně 2,33 miliardy korun). TF1 předpokládá, že si uchová svůj 80% podíl v Eurosport France nejméně do 1. ledna příštího roku. TF1 si ponechává možnost uplatnit prodejní opci na zbývajících 49 % ve společnosti Eurosport International, což by potenciálně zvýšilo vlastnický podíl Discovery na 100 %.