Hlavní navigace

Digitální televizi reálně přijímá 13 procent českých domácností

20. 9. 2007
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
20. 9. 2007

Přesto že zemské digitální vysílání může přijímat až 42 procent diváků v České republice a prostřednictvím satelitu, kabelu a IPTV je dostupnost digitálního televizního vysílání prakticky stoprocentní, reálně této možnosti využívá necelých 13 procent domácností. Vyplývá to z kontinuálního výzkumu společností Mediaresearch a STEM/MARK za období od dubna do června tohoto roku.

MAPKA: Regiony s největším zájem o DVB-T (GIF, 32kB)

Možnost příjmu digitálního vysílání deklarovalo ve druhém čtvrtletí tohoto roku 12,8 procenta televizních domácností, uvedla společnost Mediaresearch, realizátor elektronického měření sledovanosti televizí v České republice. Šest procent domácností přijímá digitální televizi pozemní cestou a 4,1 procenta k tomu používají set-top-box. Další zvýšení je pravděpodobně možné očekávat ve třetím čtvrtletí, kdy by se mohlo více projevit vypnutí analogového vysílání na Domažlicku a spuštění digitálního vysílání na Ústecku, dodává firma. Na Ústecku se začalo digitálně vysílat až 1. července.

Nejvíce domácností využívá příjem zemské digitální televize ve Středočeském kraji, a to 13,8 procenta. Následuje Praha s 12 procenty. V Ústeckém kraji sledovalo DVB-T ještě před spuštěním vysílání z Bukové hory 6,6 procenta domácností. V Jihomoravském kraji přijímá digitální televizi pozemně 6,5 procenta domácností a v Moravskoslezském kraji 5,4 procenta. Firma do průzkumu zařadila celkem 2 866 domácností z celé republiky a celkem vyslechla 6 600 respondentů starších čtyř let.

BRAND24

Průzkum rovněž potvrdil markantní nárůst vědomostí z oblasti digitálního televizního vysílání. Zatímco v roce 2001 deklarovalo zcela jasnou představu o pojmu digitalizace pouze 4,9 procenta jednotlivců starších 10 let, na podzim roku 2005 již hodnota kolísala kolem 10 procent, v roce 2006 pak dosáhla až ke 13 procentům. V prvním pololetí letošního roku uvádí jasnou představu o tom, o co se jedná, cca 17 procent televizní populace starší 10 let, upozorňují realizátoři průzkumu.

Alespoň jasnou představu nebo úplnou představu o digitalizaci tak deklarovalo v roce 2001 celkem 16,8 procent populace starší 10 let, zatímco aktuální stav vykazuje již 45 procent. Naopak úplnou neznalost deklarovalo v roce 2001 celkem 47,6 procenta populace starší 10 let, zatímco aktuální údaj hovoří o 12 procentech, dodávají Mediaresearch a STEM/MARK.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).