Hlavní navigace

Czech Regio TV posiluje o dvě nové televize, pokryje další dva kraje

27. 11. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

UVNITŘ SEZNAM STANIC – Mediálnímu zastoupení regionálních televizí se daří rozšiřovat zásah i po odchodu tří velkých krajských televizí z celoplošného multiplexu 3.

Nově v Liberci a také na Vysočině

Jedenáct místo devíti regionálních televizí nově zastupuje při vyjednávání s národními zadavateli reklamy společnost Czech Regio TV. Podařilo se jí získat libereckou stanici RTM+ a jihlavskou TV Vysočina. Síť tak pokryje dva nové kraje, v nichž působila jen okrajově díky překryvům vysílačů Východočeské televize V1. Ta však v polovině tohoto měsíce odešla z multiplexu 3, jehož prostřednictvím oslovovala diváky nejen v Královéhradeckém a Pardubickém kraji, ale také na Liberecku, části Středočeského kraje a Vysočiny, do Regionální sítě 8, v níž vysílá jen pro diváky v okresech Hradec Králové a Pardubice.

Czech Regio TV si tak zachová pokrytí Liberce a rozšíří se do dalšího krajského města – Jihlavy. Přes pozemní digitální sítě, ať už celoplošné multiplexy 3 a 4 nebo Regionální sítě 4 (Praha), 8 (krajská města) a 11 (Jihlavsko), se prostřednictvím zastupovaných televizí může dostat až k 85 procentům diváků v České republice. Pokud bychom počítali i satelitní vysílání, jde o 100 procent domácností, upozorňují Michal Opekar se Zuzanou Peckovou z Czech Regio TV. Jedním z jejích klientů je totiž Regionálnítelevize CZ, která kromě DVB-T vysílá i přes satelit, a je tedy dostupná na celém území Česka. Má také největší terestrické pokrytí ze všech televizí zastupovaných Czech Regio TV, protože je součástí celé Regionální sítě 8 Českých Radiokomunikací, jež je dostupná ve všech krajských městech a přijímat ji může 57 procent obyvatel Česka.


Zdroj: archiv DigiZone.cz

Kdeže loňské sněhy jsou… Czech Regio TV začínala se čtyřmi krajskými televizemi, které vysílaly v multiplexu 3. Dnes zastupuje 11 televizí a v multiplexu 3 už nevysílá žádná (pokud nepočítáme ostravskou TV Polar, které dobíhá smlouva s Českými Radiokomunikacemi).

Další cíl? Sáhnout si na národní kampaně

Rozšířením do dvou nových krajů expanze Czech Regio TV nekončí. Nadále žije myšlenka celoplošné sítě regionálních televizí, která by umožnila vysílat národní reklamní kampaně a regionům pomohla sáhnout si na peníze z národní reklamy. Vysílání celostátní reklamy je ale podmíněné přesným měřením výkonu jednotlivých kampaní, tedy získáním dat sledovanosti z peoplemetrů, která zatím Czech Regio TV nemá k dispozici. I v tomto ohledu se ale blýská na lepší časy, mediazastupitelství pokračuje ve vyjednávání s Asociací televizních organizací (ATO) a předpokládá, že v průběhu roku 2016 by se mohlo k výstupům z peoplemetrů dostat.

Jeden z klientů Czech Regio TV, zmiňovaná Regionálnítelevize CZ, vyjednává s ATO samostatně a data bude od Nového nakupovat pro svoji potřebu, samotná Czech Regio TV má některých zastupovaných telev k dispozici data z výzkumu CATI. U Jihočeské televize nám vykazovala velmi zajímavý týdenní zásah, který byl vyšší než už jakéhokoli rádia v kraji, řekla serveru DigiZone.cz Zuzana Pecková, která donedávna vedla právě Jihočeskou televizi. Pokud by však Jihočeská televize vstoupila do peoplemetrů, získávala by data přepočítaná na celou republiku, což by ji v konečném důsledku poškozovalo.

Zasíťovat a vstoupit do peoplemetrů

Jedinou cestou, jak se dostat do peoplemetrů, je tedy vytvoření sítě všech zastupovaných regionů a společné měření. Důležitá však bude otázka ceny takových dat, protože peoplemetry jsou pro regionální stanice příliš drahou záležitostí. A pak také otázka sladění programových schémat, aby národní reklamní bloky vysílaly všechny zastupované stanice v přibližně stejnou dobu, což byla v minulosti hlavní překážka, která neumožnila síťový prodej reklamy realizovat. Přechody jednotlivých televizí mezi multiplexy, k nimž došlo v poslední době kvůli zařazení nového celoplošného programu Prima Max do multiplexu 3, by se neměly do reklamního zásahu celé sítě regionů příliš promítnout. S jedinou výjimkou: zásadní ztrátu pokrytí má Východočeská televize V1, která odmítla po výpovědi z multiplexu 3 přistoupit na podmínky provozovatele multiplexu 4 a prakticky omezila své vysílání jen na dvě východočeská krajská města a jejich blízké okolí.

Nejvíc zastupovaných televizí má nyní Czech Regio TV v celoplošném multiplexu 4. Jde o západočeskou Zak TV, Jihočeskou televizi, ostravskou televizi Polar (do února příštího roku bude vysílat souběžně i v multiplexu 3, z něhož dostala letos na podzim výpověď, aby uvolnila pozici Primě Max), olomouckou TV Morava, zlínskou TV Slovácko, brněnskou BT-V a nově libereckou RTM+, která finišuje jednání s operátorem sítě, společností Digital Broadcasting. Další dvě stanice využívají Regionální síť 8 Českých Radiokomunikací: ze všech jejích vysílačů vysílá Regionálnítelevize CZ, v Hradci Králové a Pardubicích pak Východočeská televize V1, která do budoucna nevylučuje přechod do multiplexu 4. TV Praha využívá pražskou Regionální síť 4 a TV Vysočina vlastní Regionální síť 11.


Foto: archiv DigiZone.cz

Přes klasickou anténu může naladit některou z regionálních televizí zastupovaných společností Czech Regio TV až 85 procent diváků v Česku

Jeden z nováčků míří do multiplexu 4

Dvě nové televize v portfoliu Czech Regio TV představují zavedené regionální hráče. Televizní kanál i-Vysočina.cz vysílá každou hodinu aktuální zprávy z Vysočiny a každý den přináší také zajímavé informace a servis pro obyvatele tohoto regionu. Televizní stanice je úzce provázána také se stejnojmenným zpravodajským portálem, který na Vysočině funguje již desátým rokem a patří mezi nejnavštěvovanější weby s regionální zpravodajskou tématikou, upozorňuje Czech Regio TV. Liberecká televize RTM+ vysílá na Liberecku a Jablonecku. V současné době vrcholí jednání o jejím vstupu do multiplexu 4, díky čemuž svým signálem pokryje téměř celý Liberecký kraj. Televize vysílá zejména zpravodajství a publicistiku, dodává.

BRAND24

Czech Regio TV vstoupila začátkem letošního roku do nové etapy svého vývoje, když ji opustil jeden z jejích zakladatelů a původní jednatel Ondřej Novák (současný předseda Asociace mediálních agentur). Nyní je jejím jediným jednatelem a stoprocentním vlastníkem Alois Valter, který je zároveň provozovatelem plzeňské televize Zak a Jihočeské televize JTV se sídlem v Českých Budějovicích.

DigiZone.cz připravuje rozhovor s Michalem Opekarem a Zuzanou Peckovou o plánech Czech Regio TV.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).