Hlavní navigace

ČT Sport skokanem minulého týdne, TV Barrandov opět na letošním rekordu: 5,38%

12. 5. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Meziročně si Barrandov v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let polepšil o celý jeden procentní bod

Mezitýdenní vývoj (vs. 18. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Hokejové mistrovství světa minulý týden zahýbalo podíly českých televizí. ČT Sport se stala nejvíce rostoucí televizní stanicí na trhu, v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si polepšila o 2,55 procentního bodu na hodnotu 5,80 procenta. TV Barrandov opět pokračovala v mírném růstu a polepšila si na další letošní týdenní rekord: minulý týden denně oslovila v průměru 5,38 procenta dospělého publika (o 0,10 procentního bodu více než v předminulém týdnu). Hokej nejvíce uškodil hlavnímu kanálu Novy, který se minulý týden propadl nejvíce ze všech českých televizí: o 0,72 procentního bodu na 23,89 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: TV Barrandov na nejlepších číslech za letošní rok, nejvíc ale posilovala Prima

ČT Sport pomohla k růstu i celé České televizi, která si jako jediná ze tří velkých televizních skupin v zemi minulý týden v souhrnném podílu na dospělém publiku starším 15 let polepšila. Konkrétně rostla o 2,16 procentního bodu na hodnotu 29,99 procenta. Na vedoucí skupinu Nova se ale nedotáhla, ta se svými pěti volně šířenými kanály oslovila 31,34 procenta publika. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila o 1,28 procentního bodu. Mírný pokles zaznamenala i skupina Prima, která klesla o 0,33 procentního bodu na hodnotu 21,91 procenta. Hlavní kanál Primy přitom i navzdory hokejovému šampionátu mírně stoupal (o 0,15 procentního bodu na 14,59 procenta).

Top 10 všechny stanice (19. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou obchodně i programově cílí skupina Nova, minulý týden nejvíce stoupala opět ČT Sport. Hokej jí pomohl k většímu růstu než u širší divácké kategorie všech dospělých nad 15 let. Sportovní kanál ČT si v průměrném celodenním podílu polepšil o 3,77 procentního bodu na hodnotu 7,49 procenta. Největší mezitýdenní pokles vykázala stejně u cílové skupiny D15+ televize Nova, která si pohoršila o 0,84 procentního bodu na podíl 25,26 procenta. TV Barrandov u mladších diváků klesala, pohoršila si o 0,13 procentního bodu na hodnotu 4,02 procenta.

Rovněž v souhrnných celodenních podílech na publiku od 15 do 54 let si oproti předminulému týdnu polepšila pouze Česká televize. Její kumulovaný podíl vzrostl o 3,46 procentního bodu na hodnotu 27,84 procenta. Odstup konkurenční skupiny Nova byl ale i přes pokles o 1,84 procentního bodu vysoký: jejích pět volně šířených programů oslovilo denně 34,40 procenta publika v této cílové skupině (jediným kanálem Novy, který zaznamenal mírný růst, byl Smíchov). Klesala i skupina Prima, ale mnohem mírněji než Nova. Pohoršila si o 0,47 procentního bodu na hodnotu 21,11 procenta (jako jediná neklesala Prima Zoom).

Kanály – průměrné podíly (19. týden 2014)
Graf podílu kanálů (19. týden 2014)
Graf podílu skupin (19. týden 2014)

Meziroční srovnání (vs. 19. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 19. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. Jeho podíl stoupl konkrétně o 1,02 procentniho bodu na hodnotu 23,89 procenta. Významný růst o rovný jeden procentní bod zaznamenala i TV Barrandov, která si polepšila z 4,38 na 5,38 procenta. Opačný trend vykázala ČT Sport, která i loni touto dobou vysílala hokejový šampionát, ale mistrovství už bylo v pokročilejší fázi a zabralo celý týden (to nynější začínalo až koncem minulého týdne). ČT Sport si proto meziročně pohoršila o 3,34 procentního bodu na hodnotu 5,80 procenta.

Z meziročního srovnání výkonu celých televizních skupin vyplývá, že jediným velkým televizním domem v Česku, kterému se podařilo udržet růst, byla Nova. V souhrnném celodenním podílu všech jejich pěti volně šířených kanálů na publiku starším 15 let si polepšila o 0,91 procentního bodu na hodnotu 31,34 procenta. Česká televize si pohoršila o 2,56 procentního bodu na kumulovaný podíl 29,99 procenta, přičemž vedle ČT Sport nejvíce klesala ČT 1 (o 0,57 procentního bodu na hodnotu 14,74 procenta). Skupina Prima klesala jen nepatrně o 0,12 procentního bodu na hodnotu 21,91 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let v průměrném celodenním podílu meziročně nejvíce rostl hlavní kanál Novy, který si polepšil o 0,66 procentního bodu na hodnotu 25,26 procenta. Ještě vyšší růst vykázaly televize zastupované agenturou Atmedia (o 1,06 procentního bodu na 3,64 procenta) a „ostatní“ neměřené stanice (o 0,72 procentního bodu na 8,98 procenta). Naopak největší pokles zaznamenala ČT Sport, která se meziročně propadla o 4,04 procentního bodu na hodnotu 7,49 procenta. Významný pokles o rovný jeden procentní bod vykázal i hlavní kanál Primy, který si pohoršil z hodnoty 12,20 procenta na 11,20 procenta.

Z meziročního srovnání výkonu celých televizních skupin v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let vyšla vítězně Nova, která jako jediná vykázala růst, byť jen minimální. Polepšila si o 0,38 procentního bodu na kumulovaný podíl 34,40 procenta. Česká televize se meziročně propadla o 1,74 procentního bodu na 27,84 procenta a skupina Prima vykázala pokles o 0,56 procentního bodu na 21,11 procenta. V případě Primy ale všechny tři menší tematické kanály meziročně stoupaly a i tempo poklesu hlavního kanálu bylo menší, než bylo u Primy v poslední době obvyklé.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).