Hlavní navigace

ČT Sport skokanem minulého týdne, Prima Cool dosáhla letošního rekordu

5. 3. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKA – ČT 1 a ČT 24 se naopak propadly v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku na nejhorší výsledky od začátku roku

Nejlepšího celotýdenního podílu na dospělém publiku od začátku letošního roku dosáhla minulý týden Prima Cool. Druhý týden po sobě navíc pokořila hranici čtyř procent. Minulý týden ji po celý de sledovalo v průměru 4,18 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televize. Největší mezitýdenní nárůst ale vykázal sportovní kanál České televize. Oproti předminulému týdnu si polepšil o 1,02 procentního bodu na hodnotu 4,74 procenta. Významně mu k tomu pomohl Světový pohár v biatlonu, MS v klasickém lyžování a ME v halové atletice.

K TÉMATU: Nevinné lži opět nad SuperStar, ještě si polepšily. Polívka na Primě family průměrný

Naopak největší pokles zaznamenaly shodně programy ČT 1 a ČT 24. Ve srovnání s předminulým týdnem si pohoršily o 0,64 procentního bodu: Jednička na hodnotu 16,45 procenta, která je pro letošní rok zatím nejnižší (poprvé se v týdenních datech propadla pod 17 procent), ČT 24 na 4,41 procenta, což je také nejníž od začátku roku. Vytrvalý pokles od svého startu na začátku února vykazuje i Prima Zoom. Minulý týden dosáhla průměrného celodenního podílu 2,66 procenta a poprvé se tak v týdenních datech dostala pod hranici tří procent.

ČTĚTE TAKÉ: Farmář s Policajty z centra dohromady na dvou třetinách sledovanosti Ordinace

Druhý pokles v řadě zaznamenala i nová zábavná stanice Smíchov od kokurenční Novy. Minulý týden ji sledovalo po celý den v průměru 0,57 procenta dospělého publika, což je zatím nejméně od jejího zařazení do peoplemetrů. Oproti tomu celkem významý nárůst potkal Primu family, která si polepšila o 0,62 procentního bodu na hodnotu 15,83 procenta. Na konkurenční hlavní kanál Novy ale stále ztrácí a zaostává i za veřejnoprávní Jedničkou, takže nadále zůstává trojkou na trhu.

NAPSALI JSME: Tajemství rodu ve středu zatím s nejhorším výsledkem: 437 tisíc diváků

Z pohledu tří největších televizních skupin dosáhla největšího souhrnného celodenního podílu všech svých kanálů na dospělém publiku Česká televize, která oslovila 29,63 procenta diváků starších 15 let, kteří trávil čas u obrazovky. ČT si ale oproti předminulému týdnu pohoršila o 0,68 procentního bodu a dotahovala se na ni Nova Group. Ta vykázala souhrnný podíl 28,92 procenta, což bylo o 0,44 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Jediná Prima Group vykázala růst, a to o 0,38 procentního bodu na hodnotu 24,61 procenta. Stačilo to ale jen na pozici trojky na trhu.

K VĚCI: Ordinace v úterý mírně posílila, Prima Zoom klesla téměř na úroveň Primy love

V meziročním srovnání s 9. týdnem 2012 si nejvíce polepšila ČT Sport, jejíž průměrný celodenní podíl stoupnul o 1,36 procentního bodu z loňských 3,38 na letošních 4,74 procenta. Zajímavý je  meziroční nárůst „ostatních televizí“, vzlášť v nepřímé úměře s rozšířením počtu volně šířených českých televizí (oproti loňskému roku přibyl Fanda, Smíchov a Prima Zoom). Data ale obsahují i Telku, která není v týdenních číslech za minulý týden uvedena samostatně, i když zahájila vysílání už v pátek 1. března. 

DÁLE: V pondělí večer nejsledovanější u dospělých Cesty domů, Gympl bodoval u mladých

BRAND24

Největší meziroční pokles, o 2,95 procentního bodu, vykázala Nova (z loňských 26,01 na letošních 23,06 procenta) a Prima family, která si pohoršila o 2,39 procentního bodu z loňských 18,22 na letošních 15,83 procenta.

Průměrné celodenní podíly televizí za 9. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 16,45 - 0,64 – 0,25
ČT 2 4,03 – 0,42 - 0,03
ČT Sport 4,74 + 1,02 + 1,36
ČT 24 4,41 - 0,64 – 0,47
Nova 23,06 – 0,22 - 2,95
Nova Cinema 3,84 – 0,05 – 1,58
Fanda 1,45 – 0,14 – nevysílal –
Smíchov 0,57 – 0,04 – nevysílal –
Prima family 15,83 + 0,62 – 2,39
Prima Cool 4,18 + 0,12 + 0,38
Prima love 1,94 – 0,02 – 0,08
Prima Zoom 2,66 – 0,34 – nevysílala –
TV Barrandov 4,47 + 0,31 – 0,84
Atmedia 2,08 + 0,01 + 0,05
ostatní TV 9,85 – 0,02 + 1,69

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).